|
Ekstra jordspyd til HiFi |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Læs denne tråd: https://groups.google.com/forum/#!msg/dk.teknik.el/a83_9qbXeMk/b9KUR9KG1GcJ Klaus |
|||
![]() |
|||
Baum ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
||
Hej,
Jeg har engang haft lignende problem, da jeg havde en jordforbundet computer tilsluttet min forstærker. Problemet var at jeg havde også havde tilsluttet antennestik fra kabeltv, som ikke havde samme jordpotentiale. Så der var et "ground loop". Løsningen var at fjerne jordforbindelsen til computeren, eller at tage antennestikket ud. |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
||
Der findes skille trafo til antenne forbindelse til det formål: Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
||
Dog tager jeg hellere udgangspunkt i Stærkstrømsbekendelsen Afsnit 6 der beskriver hvordan elinstallationer skal udføres. Heri står:
Det hjælper dog ikke OP da hans støjproblem sansynligvis ikke bliver løst af at lave en ekstra jordforbindelse! Mvh BS |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Ang. flere jordspyd, så kan det være en bidende nødvendighed, for at opnå det rette potentiale, da det afhænger meget af jorden. Så jeg kan slet ikke forstå, at man kan komme på den tanke, at det skulle være ulovligt.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
||
Det kan sagtens være nødvendigt at bruge flere jordspyd, men kun for at forbinde dem til hinanden og dermed opnå en endnu bedrejordforbindelse.
Klaus |
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
||
Mvh BS
|
|||
![]() |
|||
Lygtemanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
||
I teorien ja, men i praksis i et hus nej da der så vil være potentiale forskel på apparater i hjemme og risiko elektrisk stød. der er nogle vejledninger i hvordan jordforbindelser skal laves, men det er kun i industrien der ville kunne bruges flere jordforbindelser uden sammenkobling, dog skal det siges at idag hvor alle metal kabelbakker er jordet ville jorden alligevel være sammenkoblet.
|
|||
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
|||
![]() |
|||
||
Der vil ikke være potentialeforskel da jord er jord og har samme potentiale (og samme som 0) der KAN være potentialeforskel i en fejlsituation men max 50v da det er et krav at udstyret kobler fra der (25v ved landbrug) sikkert også derfor at der står i 413 som der gør (at man ikke kan røre kapslinger fra forskellige jordspyd) Læs nu afsnit 6 istedet for at lave egne regler!
Mvh BS
|
|||
![]() |
|||
Lygtemanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
||
Jord er ikke jord der kan godt være potentiale forskel på jord prøv at mål på 2 forskellige jordspyd
SB6 413.1.1.2 Udsatte dele, som kan berøres samtidigt, skal forbindes til det samme jordingssystem. Ergo vil der ikke kunne lave 2 seperate jordforbindelser i et hus uden at koble dem sammen
|
|||
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
|||
![]() |
|||
||
Vaskemaskine i udhus, komfur i køkken og subwoofer i stue. Hvor lange arme har du?
Mvh BS
|
|||
![]() |
|||
||
Det er fint nok BS du er selv inde på det står i SB6 og du kan bare skrive til sikkerhedsstyrrelsen og du vil få samme svar. Min lærer gjorde meget ud af at det ikke kunne lade sig gøre i et hus da man aldrig rigtig ved hvordan en lægmand vil trække forlængerledninger rundt i huset.
|
|||
Sony 55x9005b
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |