Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Dalixam
Ny bruger
Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
|
Emne: Ekstra pap-covers Sendt: 03-Februar-2009 kl. 13:57 |
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad folk herinde gør med de ekstra pap-covers, der ofte omkrandser Blu-rays. De var engang imellem på DVD'er, men med Blu-ray synes jeg det er 9 ud af 10 film, der har dem.
Personligt synes jeg de er irreterende, fordi jeg ikke kan få mig selv til at smide dem ud (lidt samler er man vel :) De indeholder ingen ekstra info og er bare en kopi af for- og bagsiden af det rigtige cover. Det er også ofte beskædigt af transporten med bøjede eller trykket hjørner.
Som sagt kunne jeg sagtens undvære disse ekstra covers, men kan ikke rigtig få mig selv til at smide dem ud. Hvad gør I?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 03-Februar-2009 kl. 14:00 |
Arh, så mange synes jeg da heller ikke der er. Men de får lov at blive siddende på coveret når filmen er set. Ofte er de nemlig pænere end selve coveret.
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
|
Sendt: 03-Februar-2009 kl. 14:02 |
Hvis det er et ala. boxset så gemmer jeg dem da de så holder filmene sammen. (flere covers sammen i et pap-bind)
Hvis ikke, så er jeg lidt lige glad med dem. Men ind i mellem er de da flottere end de alm. covers - så bliver de på.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 05-Februar-2009 kl. 22:49 |
Beholder dem.. Men det er kun mine amerikanske BD'er hvor de ofte er med. På de engelske syntes jeg sjældent jeg får sådan nogle.
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
Willum
Super bruger
Oprettet: 23-December-2008
Point: 268
|
Sendt: 06-Februar-2009 kl. 12:40 |
Jeg har 60-70 bd-film og der er pap-cover på 2-3 af dem. Så jeg vil nu bestemt ikke kalde det for mange.
Men jeg lader dem bare sidde, har ikke noget i mod dem.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
|
Sendt: 06-Februar-2009 kl. 13:15 |
Dalixam skrev:
De var engang imellem på DVD'er, men med Blu-ray synes jeg det er 9 ud af 10 film, der har dem.
|
Det er 100% sikkert ikke 9 ud af 10 film der har slip covers med. Det er nærmere direkte omvendt, og jeg taler ud fra rimeligt god erfaring, eftersom jeg har lige præcis 200 blå.
Dalixam skrev:
De indeholder ingen ekstra info og er bare en kopi af for- og bagsiden af det rigtige cover.
|
The Dark Knight er et eksempel på en udgivelse hvor slip coveret netop ikke er en kopi af det normale cover. Sådan burde flere udgivere gøre med disse covers. (Det Gyldne Kompas og Iron Man er i øvrigt eksempler på andre udgivelser, hvor slip coveret ikke bare er en gentagelse af det normale cover)
Dalixam skrev:
Som sagt kunne jeg sagtens undvære disse ekstra covers, men kan ikke rigtig få mig selv til at smide dem ud. Hvad gør I?
|
Jeg beholder dem selvfølgelig.
|
 |
staack
Guld medlem
Oprettet: 12-August-2007
Point: 707
|
Sendt: 06-Februar-2009 kl. 13:40 |
Jeg smider dem ud med det samme - har selv 83 Blu-rays pt. og har kun oplevet de here pap covers på max 4-5 stykker...
|
|
 |
Dalixam
Ny bruger
Oprettet: 03-Januar-2009
Point: 15
|
Sendt: 06-Februar-2009 kl. 16:25 |
Ok, måske var 9/10 lidt forkert. Har endnu kun otte BD og de er på seks af dem. Jeg køber altid amerikanske versioner, så derfor får jeg måske mere pap end de fleste :)
Jeg havde håbet lidt på, at alle bare smed dem ud, så ville jeg nemmere kunne gøre det samme, men indtil videre er det kun staack der skrotter dem :)
I har ret med at pap-coveret nogle gange er flottere. Det glimter måske lidt mere eller har et andet billede (som f.eks. The Dark Knight) men de er stadig ofte beskædiget og generelt synes jeg ikke de er til nogen gavn. Men hver sin smag, tak for Jeres input :) Jeg læger nok mine bagerst i et skab, så har jeg da ikke smit dem ud, men er heller ikke tvunget til at have noget med dem at gøre :)
Redigeret af Dalixam - 06-Februar-2009 kl. 16:26
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:05 |
Mine bliver skrottet omgående. De passer ikke rigtigt til 7mm covers. så ud med lortet.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:09 |
flemming larsen skrev:
Mine bliver skrottet omgående. De passer ikke rigtigt til 7mm covers. så ud med lortet. |
De er så yderst velegnede til at sende disc's i. Sendte FW videre i Hellboy PaP og flad kuvert for 6,50
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:12 |
Kampus skrev:
flemming larsen skrev:
Mine bliver skrottet omgående. De passer ikke rigtigt til 7mm covers. så ud med lortet. |
De er så yderst velegnede til at sende disc's i. Sendte FW videre i Hellboy PaP og flad kuvert for 6,50
|
Det er også det eneste jeg bruger dem til. 
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
|
Sendt: 06-Februar-2009 kl. 18:34 |
Dalixam skrev:
Jeg køber altid amerikanske versioner, så derfor får jeg måske mere pap end de fleste :)
|
Jeg køber også måske mere end 80% amerikanske udgivelser, så det er ikke dér forskellen ligger.
|
 |