recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstrabladet og blokering af reklamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstrabladet og blokering af reklamer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6081
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstrabladet og blokering af reklamer
    Sendt: 20-Marts-2016 kl. 18:11

Jeg går tit ind på Ekstrabladet.dk

Nu bliver jeg ved med at få meddelelsen om, at jeg skal slå min ****er fra

Men gu vil jeg da ej, så farveller
 
Edit: Det er "sjovt", hvordan ****ER bliver delvist erstattet af stjerner Confused
 
Edit 2: Det var ligodt dælens: Må man nu ikke skrive det ord (program til blokering af reklamer, bare på engelsk)


Redigeret af jake51 - 20-Marts-2016 kl. 18:14
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 18:17
På EB trykker du bare "OK, forstået" og fortsætter som hidtil.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6081
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 18:18
Det gider jeg så ikke hver gang, er gået til bt.dk
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 18:34
Med Firefox hvor jeg har Noscript samt add-block plus, får jeg ingen af disse varsler på EB, nok fordi de fordrer scripts ha ha ;-)
Jeg kan læse deres gratis artikler
mvh Lars S
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 19:30
læs reglerne LarsSB - lige præcis det ord er så et rigtigt fyord da dette site finansieres gennem reklamer. Derfor er det "fightclub".
Men ja det ses oftere og oftere. Jeg nægter at åbne op, jeg har ganske enkelt set min ration af "blinkende lygter" på nettet. Men det her summerer nok i virkeligheden ganske fint hvorfor det også er nødvendigt!
http://arstechnica.com/security/2016/03/big-name-sites-hit-by-rash-of-malicious-ads-spreading-crypto-ransomware/
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

På EB trykker du bare "OK, forstået" og fortsætter som hidtil.

Klaus

Ha, jeg troede ellers lige, de havde blokeret for adgang. Det kunne de sikkert sagtens, hvis de ville?

Min reklameblocker på iPad virker i øvrigt fortsat uden problemer på ekstrabladet.dk. Den blokerer åbenbart på en anden måde.


Redigeret af bleed_blue - 20-Marts-2016 kl. 21:25
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 22:05
Det bliver godt når der ikke er nogen til at skrive/drive/udvikle steder som disse når alle benytter ****ere ..... 
MORE BASS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 23:46
Man kan jo spørge sig selv, hvorfor folk bruger disse - for dette forum unævnelige - softwareløsninger?

Jeg har indtil for nyligt haft dettte site som undtagelse i min unævnelige softwareløsning. Ikke mindst fordi jeg havde en forståelse for en reklame øverst og nederst på hver side. Så ændrede sitet sig, til reklamer midt i forumindlæggene, så slettede jeg (og en del andre!) undtagelsen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 08:16
Min bærbar er gammel og i den billige ende. Hvis jeg ikke blokerer reklamer på EB.DK, så er det for hårdt for maskinen. Den bliver overophedet og lukker selv ned.

Mange aggresive reklamer der popper op og spiller høj lyd, gør det nødvendigt at blokere. Det vil ikke skade at whiteliste recordere for mit vedkommende:-)
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Det bliver godt når der ikke er nogen til at skrive/drive/udvikle steder som disse når alle benytter ****ere ..... 


Der har aldrig været nogen som helst garanti for at man kunne leve af reklamer på internettet, eller i det hele taget leve af indhold på internettet. Den frie informationsudveksling fandtes på nettet før de reklamefinansierede sider, og den vil stadig eksistere selvom reklamerne forsvinder.

I min optik er det ikke anderledes end at ignorere reklamerne i avisen, af sikkerhedsmæssige årsager vælger jeg (og mange andre) blot at benytte en teknisk løsning i stedet.

Og reelt ligger reklameudbyderne som de selv har redt. Hvis ikke de havde introduceret reklamer med animationer, popups, popunders, lyd, autospillende videoer og en masse andet skrammel, så tror jeg de færreste ville blokere reklamerne.

Og så ryger de få ikke-irriterende tekstreklamer altså desværre med i farten. Jeg gider personligt ikke bruge tid på at vedligeholde whitelists.

Redigeret af HenrikStevn - 21-Marts-2016 kl. 08:59
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 11:02
Internettet startede med frit, gratis og gyldigt indhold. Sådan vil det også ende - og så kan man erstatte nok så mange bogstaver med ***, uden at det ændrer en tøddel på hvordan jeg agerer.

Redigeret af pilehave - 21-Marts-2016 kl. 11:02
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Min bærbar er gammel og i den billige ende. Hvis jeg ikke blokerer reklamer på EB.DK, så er det for hårdt for maskinen. Den bliver overophedet og lukker selv ned.

Mange aggresive reklamer der popper op og spiller høj lyd, gør det nødvendigt at blokere. Det vil ikke skade at whiteliste recordere for mit vedkommende:-)

Jeg er helt enig i at EkstraBladet er en meget tung side, som også får min computer til at gå ned i hastighed og begynde at transformere sig til en radiator.

Reklamer på nettet er fint nok, men hvorfor skal de tage så meget computerkraft og blæse lyd op i hovedet på en? Jeg har intet imod reklamerne sålænge det er bannere rundt om indholdet, men når de begynder med lyd og tunge videoer, så bliver jeg sgu lidt sur.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu