recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstrakanaler med Yousee?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstrakanaler med Yousee?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Aduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aduck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstrakanaler med Yousee?
    Sendt: 01-Juni-2013 kl. 22:37
Hej
Jeg har i dag et godt kørende HTPC med følgende setup:
TV-server: ArgusTV
Klienter: MediaPortal og XBMC på RaspberrPi
TV-tunere: Hauppauge WinTV HVR 930C og Terratec Cinergy HTC USB XS HD
TV-leverandør: Yousee

Jeg har mellempakken men har fået den idé at skifte den ud med en grundpakke + fire ekstrakanaler, og derved få mere de kanaler jeg ønsker til nogenlunde samme pris.

Så er spørgsmålet; kan jeg "bare" sætte sådan en fætter til maskinen:
samt et CA Modul + Yousee kort
og så forvente at mine tunere (helst samtidigt) kan dekode de fire kanaler?
Eller er der andet isenkræm man hellere skulle bruge?

På forhånd tak!

-Anders
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 09:32

Den CI du linker til ser ud til kun at være til Boxer. CA modulet kan kun afkode en kanal af gangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Aduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aduck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 11:22
Der står "eksempelvis", og CI er vel ikke specifikt på en DVB-standard, andet end f.eks. CI+ der går til DVB-T2. Eller er jeg forkert på den?

Men findes der ikke software (eller er det ulovligt?) der muliggører at dekode flere kanaler samtidig med samme CI/CAM/Kort?

Mvh.
Anders
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 12:28

Problemet er ikke kortet, det er kortlæseren der kun kan klare en af gangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu