|
Ekstrem Boot time windows 7 Lenovo T400 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
piddy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Juni-2011 kl. 10:21 |
Hej
Jeg har lige købt en nybrugt lenovo t400. Den er super dejlig. Den kom med windows XP men har installeret windows 7 på. Det har jeg gjort på en masse maskiner og aldrig haft de store problemer. Men installationen gik nogenlunde, dog hang systemet nogle gange og bare stod. Jeg kom tidliere fra en T61 og der gik installationen hurtigere. Fejlen kommer når den Boote ind i windows, altså det der windows flag så den omkring 5 min ved. Det er vildt. Jeg har opdateret Bios og drivere, men ingen effekt. Jeg prøver her i weekenden at sætte en anden hd i. Men er der nogle som ved hvad det kan skyldes ? Tak på forhånd
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor gammel er den Lenovo ?
Hvad er data ? ( T400 laves i forskellige modeller ) Lavede du en format install ? Eller lavede du en update install ?
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Kan du se noget i loggen? Hvis windows flaget vises burde den være startet med at logge.
BS
|
|
![]() |
|
piddy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
Den er halvandet år gammel. Den har type nr: 6475-2R3 og serienummer:
R8-GFX17 Jeg genstartede og lod den boote op i windows 7 dvd. Så gik jeg ind under advanced og slettede de partioner der var i forvejen. Så lavede jeg en på 50 gb til windows og resten som et andet drev. Så installerede den. Den hang meget i installationen det ved flaget og et andet sted. Har også også hentet lenovos system update som har opdateret drivere. Hvordan finder jeg loggen på computeren ? Når den så endelig er inde i windows 7 kører alt perfekt. ingen problemer.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Højreklik på "denne computer" og vælg "administrer" så finder du windows log'ene i vinduet til venstre og kan se om der er fejl under opstarten.
BS Redigeret af Bschmidt - 28-Juni-2011 kl. 12:08 |
|
![]() |
|
Jeg kan godt finde log'en men kan ikke finde noget relateret til opstarten
|
|
![]() |
|
Jeg ville kigge i system log'en i det tidsrum hvor opstarten finder sted og se efter fejl/advarsler
Prøv at køre en MEM og HDD test
BS Redigeret af Bschmidt - 28-Juni-2011 kl. 14:37 |
|
![]() |
|
jeg har via windows 7 gået ind i recocery og prøvet med kommandoerne:
bootrec /fixmbr bootrec /fixboot uden held.
|
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
defekt disk måske. Kør en chkdsk /F /R fra en kommando prompt
|
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
Der står filsystemet er NTFS. det aktuelle drev kan ikke låses. chkdsk kan ikke køres , fordi
diskenheden er i brug af en anden proces. den spørg så om diskenheden skal kontrolleres næste gang systemet genstarter. Skal jeg gøre det ?og i så fald hvad skal jeg kigge efter ? Den laver måske en log af testen ?
|
|
![]() |
|
ja lad den bare køre en chkdsk næste gang den starter. Jeg tænkte dog mere på de programmer HDD producenterne laver til deres type disk. MEMtest er også et program du henter og booter op i og tjekker hukommelsen. Hmm har w7 ikke indbygget MEMtest? Hvis du trykker f8 under opstart kommer du til skærmen hvor man vælger fejlsikret tilstand der er vidst et punkt der hedder noget med yderligere funktioner hvori der ligger en hukommelsestest.
BS |
|
![]() |
|
brugte lenovos toolbox hvor jeg kørte hele testen herunder hd. den var ingen fejl
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |