recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstremt langsom overførsel fra Mac til synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstremt langsom overførsel fra Mac til synology

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstremt langsom overførsel fra Mac til synology
    Sendt: 12-Juni-2013 kl. 17:21
Hej

Jeg har været i gang med at overføre mine 175gb fotos fra en USB disk der er sat til min Mac.

I starten går det fint, men efter ca 700mb
Begynder det at gå ekstremt langsomt. Jeg stoppede efter 9 timer, hvor den havde nået ca. 900 mb. Der stod 68 dage tilbage????!!!

De er fundet via en switch med kablet netværk 100mb

Hvad kan være galt ?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 17:28
Jeg ved ikke hvad der er galt, men kan du ikke sætte USB disken direkte til Synology?

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 18:50
Jo, men da den er Mac formateret kan jeg ikke se indholdet.
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 16:06
Hej

Jeg forstår ikke helt hvordan du har sat de forskellige komponenter sammen.
Er det følgende:
1. USB disk forbundet til MAC(via USB) ?
2 MAC til Synology via 100 mbit ethernet ?

Kopiere du i en omgang direkte fra USB til Synology ?
Hvis du gør, så vil jeg starte med at kopiere lidt af gangen(alt efter hvad du har af plads) til din Mac og derefter flytte det fra din Mac til din Synology

Mvh, Matrix
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 16:16
Hej Matrix

1) og 2) er korrekt forstået. Ja, jeg kopierer i en omgang, da iPhoto samler det hele i en zip lignende mappe, så det er nemmest for mig at tage hele molevitten samlet. Hiver jeg billederne ud enkeltvis går det meget hurtigere. Det var mest for at slippe for at tagge forfra og oprette begivenheder.
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 23:00
Dette er kun terori, men regner med at du er igang med at overføre et meget stor antal billeder til photo mappen hvor de bliver indexseret til photo station.

Hvis dette er tilfælde begynder din synology jo løbende at indexere og generere det nødvendige til photo station.
Dette er meget cpu krævende og kan være grunden til at hastigheden falder.

Løsningen kunne være at overøre billederen til en mappe som ikke bliver indexeret, og så efterfølgende flytte dem via synologys egen file station.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 23:34
Det er korrekt. Det vil jeg prøve i morgen. Det er rigtigt at cpuload er på 100 %. Jeg vidste ikke det indekserer i photomappen

Tak for rådet
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 01:06
Du kan finde dette problem omtalt flere steder hvis du søger på Google: "slow copy iphoto library".

Problemet synes at være, at selv om iPhoto opretter sit bibliotek som én fil, er det i virkeligheden en pakke med rigtig mange små filer. Når du så kopiere disse, tager det rigtig lang tid, netop fordi mængden af filer er meget stor.

Jeg mener at have læst, at hvis du pakker biblioteket i en tar-fil, vil den lang hurtigere blive kopieret som én fil. Hvis din kopi ikke blot skal fungere som backup, men skal kunne tilgås af iPhoto, så skal tar-filen pakkes ud. Du kan sikkert finde et udpaknings-program der kan afvikles direkte på din Synology via kommandolinien.

Jens
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Problemet synes at være, at selv om iPhoto opretter sit bibliotek som én fil, er det i virkeligheden en pakke med rigtig mange små filer. Når du så kopiere disse, tager det rigtig lang tid, netop fordi mængden af filer er meget stor.

Ja, der er ekstremt mange filer, og de er ikke pakket. Det er en mappe med extension .photolibrary - derfor er indholdet normalt skjult i Finder.
Der ligger Ansigter og thumbnails i massevis.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 09:44
Jeg tror jeg vil prøve at zippe det og overføre det til en anden folder på nas'en end photo.
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 10:25
Prøv også at bruge FTP hvis du kan. Det giver et godt billede af hastighed, og har mulgihed for resume mv.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu