recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ekstren harddisk til iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ekstren harddisk til iPhone

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
CoolRaf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2021
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolRaf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ekstren harddisk til iPhone
    Sendt: 04-Juni-2021 kl. 10:41
Hej alle,

Jeg håber I kan guide mig den rigtige vej:)

Familien har efterhånden mange videoer på vores telefoner som vi gerne vil gemme og over sikkert til en harddisk vi alle kan dele. Kan man lave en form for NAS/lokal could harddisk herhjemme som kan opfylde flg krav?
-alt data info skal gemmes med video/billeder (geolokation, tid/sted, mm)
-afspille på TV (f.eks. via apple TV)
-afspille alle gemte file på hinandens smartphone (etv. via en app)
- hvis muligt overføre tilbage til iphone og genoprette videoens oprindelig data (tid, sted, etc.)
-simple og brugervenlig løsning
- det skal være en lokal løsning og ikke iCloud løsninger.

Jeg har en ældre NAS men synes at den er langsom og ikke kan bruges til dette.

På forhånd tak:)

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 11:27
Alle nyere NAS bør kunne klare det meste

Dog geo kan blive en mangel
Til top
CoolRaf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2021
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolRaf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 12:03
med min gamle synology NAS App er det meget omstændigt at overføre alle billeder/videoer....man skal vælge et af gangen. Har I bedre erfaring med det??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 12:08
Bid i det sure æble og brug cloud.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 12:49
Hvad er der galt med Apple iCloud?
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
CoolRaf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2021
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolRaf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 12:58
vi ønsker et lokalt setup uden at alle vores billeder ender på en server/cloud.

Desuden ønsker vi at tilgå hinandens billeder/videoer....skal bruges som backup samt til afspilning af filer på fjernsyn
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 13:03
det er jo netop alt det der er genialt ved icloud, og så er det billigt(efter min mening)

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 13:55
iCloud opfylder alle kravene, på når der med en lokal harddisk.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
CoolRaf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2021
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolRaf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 14:58
mange tak for jeres input - men er der nogen der har erfaring med en lokal cloud løsning? Evt. en NAS eller andet der er brugervenligt?
Kan man bruge AppleTV tilsluttet en ekstra harddisk/USB?
Eller andre alternativ forslag?:)
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 19:26
Hej
Din NAS skal da kunne bruges. Jeg bruger en gammel QNAS og browser den med Fileexplorer app på ATV.
Min ATV kører på wifi med 5GHz båndet. Min NAS sidder med billigt 100 Mbit/s netværkskabel ind i routeren, hvorfra den sender wifi til ATV i etagen nedenunder. 1 Gbit netværk er ikke noget særligt i dag, så min NAS's forbindelse til router kunne godt være 1 Gbit/s. Med wifi ville jeg så kun kunne udnytte 300 Mbit/s med 11n trådløst. Men jeg streamer altså alt fra min NAS med de sølle 100 Mbit/s.
Min måde at malke iphone på er yderst primitiv: usb kabel til en computer og så overførsel til NAS. Det er måske det I ikke gider ?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Men jeg streamer altså alt fra min NAS med de sølle 100 Mbit/s.


Hvilket også er langt mere end hvad der er nødvendigt til streamingSmile

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 08:29
Du kan købe programmet "Imazing". Det er dyrt, men alle pengene værd. Hvis du har wifi i huset, så kan det sættes op til at alle familiens iphoner automatisk er forbundne trådløst til din pc, og backes op automatisk. Så skal du bare have en stor harddisk. Det er nemt at flytte filer frem og tilbage.
Powered by beer and chips
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu