recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekt. HDD (WD) Crashed - HJÆLP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEkt. HDD (WD) Crashed - HJÆLP?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: Ekt. HDD (WD) Crashed - HJÆLP?
    Sendt: 13-November-2008 kl. 08:34
Min WD 1TB Essential Edition crashed igår. Mens jeg sad og arbejde så begyndte den at sige mærkelige lyde og pludselig kom en meddelse om at den ikke kunne læse en fil. Efter et stykke tid så hold den op med lydene og herefter kunne drevet (drev: I) ikke længere ses via My Computer. Dog var WD med på listen af DISK DRIVES via DEVICE MANAGER! Nogen der har forslag til hvordan jeg får den til at virke igen (jeg har selvfølgelig lavet backup)? 
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 09:12
De afhænger jo af hvad der er gået galt med den.
At du har backup skal vel forståes som at du ikke har behov for restore af data.
Hvis det er en My Book, vil jeg tro du kan genopsætte den med de support tools der er til disken. Teoretisk set burde du kunne repartitionere og formatere den med Wondows "Disk Management", men jeg ville hellere bruge WDs tools.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 09:21

Oprindeligt skrevet af kleth kleth skrev:

De afhænger jo af hvad der er gået galt med den.
At du har backup skal vel forståes som at du ikke har behov for restore af data.
Hvis det er en My Book, vil jeg tro du kan genopsætte den med de support tools der er til disken. Teoretisk set burde du kunne repartitionere og formatere den med Wondows "Disk Management", men jeg ville hellere bruge WDs tools.

Først og fremmest så er jeg stadig interesseret i data restore da min sidste backup ikke er udført umiddelbart før den crash'ede. Jeg kan slet ikke åbne drevet, dvs der er hverken mulighed for rep/formatering via DISK Management eller brug af WDs Tools! Først og fremmest så er målet at kunne åbne disken igen!

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 09:44

Min WD er også crashed godt 1 år gammel, jeg har lavet en RMA på deres hjemmeside og den ryger til tyskland, og de sender mig en ny.

Jeg mister så alt hvad jeg havde på den. heldigvis intet vigtigt, jeg ville aldrig backe vigtige ting op på en WD. Om du kan få den til at virke ved jeg ikke, det med den siger mærkelige lyde er aldrig en godt tegn.

jeg kan anbefale LaCie, har en 15år gamle ekstern som stadig kan køre!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af jrued jrued skrev:

Min WD er også crashed godt 1 år gammel, jeg har lavet en RMA på deres hjemmeside og den ryger til tyskland, og de sender mig en ny.

Jeg mister så alt hvad jeg havde på den. heldigvis intet vigtigt, jeg ville aldrig backe vigtige ting op på en WD. Om du kan få den til at virke ved jeg ikke, det med den siger mærkelige lyde er aldrig en godt tegn.

jeg kan anbefale LaCie, har en 15år gamle ekstern som stadig kan køre!

Det gode ved WD er at de har funktionen med at de slukker/tænder samtidig med pc'en og så prisen. Er der Lacie modeller der også har denne funktion?

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 10:19

det er der bestemt. der er en knap bagpå hvor du kan sætte den til Tænd/sluk/auto.

bl.a. den her. den understøtter eSata så hvis du skal have sådan en indgang i din pc kan den køre med det. 3 Gb/s

de er lidt dyrer end WD, larmer også en smule mere end en WD mybook pro, men ellers er der dimensioner til forskel i kvalitet og holdbarhed!

nu ved jeg ikke hvad dit behov er eller om du overhoved har brug for en ny ekstern HDD, men mit gode råd er LaCie har aldrig haft problemer med dem.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 11:44

det er der bestemt. der er en knap bagpå hvor du kan sætte den til Tænd/sluk/auto.

bl.a. den her. den understøtter eSata så hvis du skal have sådan en indgang i din pc kan den køre med det. 3 Gb/s

de er lidt dyrer end WD, larmer også en smule mere end en WD mybook pro, men ellers er der dimensioner til forskel i kvalitet og holdbarhed!

nu ved jeg ikke hvad dit behov er eller om du overhoved har brug for en ny ekstern HDD, men mit gode råd er LaCie har aldrig haft problemer med dem.

Den du henviser til er lige dyr nok og det er også et minus hvis den larmer for meget. Kender du til billigere Lacie hdd'e med Tænd/sluk/auto funktionen? 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 11:51
Ups, så lige at Lacie Desktop Hard Disk 500GB kan fås billigt. Den har ingen power-knap, så den tænder&slukker med pc'en. Nogen der ved om den larmer meget?
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 12:10

hvis du prøver at kigge på edbpriser kan du også finde dem langt billigere end fra deres side.

det er ikke fordi den "larmer" ikke mere end en PS3 eks. men jeg kan høre den når jeg skal sove og alt andet er slukket. den er også kun 2-3 meter væk, stående frit. hvor jeg kan huske jeg havde en WD som umiddelbart ikke larmede lige så højt.

jeg kender ikke deres billige modeller så meget andet end deres bricks. jeg mener bestemt de slukkede når com slukkede, uden at være 100%

link de har Neil Poulton designede eksterne som ser fine ud. kender dem dog ikke. er noget billigere alt efter hvad du skal have af input til computeren. Ville i hvert fald ikke være nervøs for at købe en LaCie. Har aldrig haft probs. Har omkring 7-8 stks liggende. bliver i øvrigt også brugt i stor stil til erhverv.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 14:14

hvis du prøver at kigge på edbpriser kan du også finde dem langt billigere end fra deres side.

det er ikke fordi den "larmer" ikke mere end en PS3 eks. men jeg kan høre den når jeg skal sove og alt andet er slukket. den er også kun 2-3 meter væk, stående frit. hvor jeg kan huske jeg havde en WD som umiddelbart ikke larmede lige så højt.

jeg kender ikke deres billige modeller så meget andet end deres bricks. jeg mener bestemt de slukkede når com slukkede, uden at være 100%

link de har Neil Poulton designede eksterne som ser fine ud. kender dem dog ikke. er noget billigere alt efter hvad du skal have af input til computeren. Ville i hvert fald ikke være nervøs for at købe en LaCie. Har aldrig haft probs. Har omkring 7-8 stks liggende. bliver i øvrigt også brugt i stor stil til erhverv.

Skulle Lacie hdd'en designet af Poulton være bedre (lydniveau, strømforbrug, stabilitet) end den billige jeg henviser til? 

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 14:24

hvilken HDD henviser du til. WD'en? lydniveau/strømforbrug ved jeg ikke. da jeg ikke kender den model fra LaCie.

stabilitet er jeg sikker på er bedere i et LaCie produkt. jeg har dårlige erfaringer med WD må jeg indrømme. havde en som virkede i 6 måneder. Har en ven vis er gået efter 1 år.

Jeg vil helst bruge flere penge på en HDD jeg ved holder, så jeg ikke ligger søvnløs om natten af frygt for alle mine filer går tabt

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 14:29

hvilken HDD henviser du til. WD'en? lydniveau/strømforbrug ved jeg ikke. da jeg ikke kender den model fra LaCie.

stabilitet er jeg sikker på er bedere i et LaCie produkt. jeg har dårlige erfaringer med WD må jeg indrømme. havde en som virkede i 6 måneder. Har en ven vis er gået efter 1 år.

Jeg vil helst bruge flere penge på en HDD jeg ved holder, så jeg ikke ligger søvnløs om natten af frygt for alle mine filer går tabt

Det jeg prøver at finde frem til er at hvis jeg vælger en Lacie vil den billige "Lacie Desktop Hard Disk 500GB" så ikke være ligeså god (stabilitet, støj, strøm) som Lacie Neil Poulton udgaven hvor man vel betaler en del for designet (og min skal ikke stå fremme så udseende er underordnet)!?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu