Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jrued
Super bruger
Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Status: Offline
Point: 308
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 14:57 |
Jeg ville uden tvivl bruge de ekstra penge og købe de lidt dyrere modeller. de er meget stabile! hvis den ikke står fremme vil støj ikke være noget problem.
nu kender jeg ikke lige din hybel så kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed .
men jeg kender som sagt ikke poulton'en selv. kun de større modeller, som jeg varmt kan anbefale. i den sammenhæng er jeg sikker på at de billigere modeller fra Lacie også er meget pålidlige.
|
 |
Nicoleif
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 987
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 15:00 |
jrued skrev:
Jeg ville uden tvivl bruge de ekstra penge og købe de lidt dyrere modeller. de er meget stabile! hvis den ikke står fremme vil støj ikke være noget problem.
nu kender jeg ikke lige din hybel så kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed .
men jeg kender som sagt ikke poulton'en selv. kun de større modeller, som jeg varmt kan anbefale. i den sammenhæng er jeg sikker på at de billigere modeller fra Lacie også er meget pålidlige.
|
Neil Poulton udgaven har tænd&sluk knap på bagsiden! Kan den sp indstillet til automatisk tænd&sluk via pc?
|
 |
jrued
Super bruger
Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 15:19 |
jeg tror bestemt den slukker automatisk som f.eks, deres brick gør selvom den også kun har tænd sluk knap. tror faktisk langt de fleste eksterne slukker automatisk når computeren slukker. kender ingen der ikke gør det i hvert fald.
|
 |
kharritsoe
Ny bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 3
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 03:32 |
Nu er der jo ingen der ved hvilke diske Lacie benytter, eller om de blot køber et OEM produkt med Lacies eget design på.
Nogen diske holder 15 år, andre holder 3 måneder, det er alt sammen ned til sandsyneligheder (vel en Poissonfordeling). Det kan være LACIE vælger en bedre kvalitet, men det er naivt at tro at det har betydning for om en disk går ned eller ej. Vil man være nogenlunde sikker, kan man fx købe en af de eksterne diskløsninger, hvor der sidder to diske i. Hvis den ene crasher, så fungerer den anden stadigvæk, og man mister så ledes ikke data.
Arbejdsmiljø og belastning har oftest en stor betydning for en disks levetid.
#0: Har du tjekket om du kan lave recovery med et af de mange tools internettet på ? SÅ kan du jo i det mindste få de ændringer du har lavet siden sidste backup med.
Og husk så: Det er aldrig rigtig backup, før kopien obvares på en anden matrikel end hvor originalen er (i tilfælde af brænd, indbrud og det der er værre)
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 08:33 |
15 år gammel extern disk?? Kan man overhoved bruge en 15 år gammel disk idag?? Hvis den er extern, hvad har den så af interface?? SCSI. Kapaciteten på en så gammel disk, ville være så lille at den ville være uden betydning idag. Eller også er det overdrivelse fremmer forståelsen?
Lacie er IKKE hadisk producent, så de bruger bare diske fra de store producenter.
Det man skal passe på med er at man ikke køber de største diske, da de ikke er stabile endnu. Idag skal man passe på med at købe harddiske med en kapacitet på 1,5 til 2 TB. For et år siden havde man problemet med 1 Tb diske.
Hvis man skal have noget der er sikkert mht data, så skal man købe sig en boks der kører RAID, hvor man kan få boksen til at spejle diskene. Dvs. pc'en opfatter boksen som en disk og hver gang man skriver til disken, så skrives der automatisk til begge diske. Hvis den ene disk går i stykker, skiftes den ene disk bare og så sørger boksen for at data spejles.
|
 |
bette_casper
Bruger
Oprettet: 15-Februar-2008
Point: 158
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 00:08 |
Tager lige denne tråd op igen (:
Lyder ikke for godt med de sammenbrudte harddiske, da jeg også har en WD mybook essential 500 gb.
Jeg har ikke så voldsomt meget på den, tror faktisk kun jeg har 30-40 gb filer i øjeblikket. Men jeg bruger den også til backup af skolearbejde, og så var det jeg tænkte, om der var nogle der kender et gratis Autobackup program??? Jeg brugte i den 30 dages prøveperiode det 'Memeo Autoback' der fulgte med harddisken, men jeg har ikke fået skaffet mig noget siden da. Og tilfældigvis brød min bærbar sammen her den anden dag, så nu vil jeg have anskaffet mig et ordentligt program igen! Nogen forslag?
Håber der er nogle der kan hjælpe! Mvh.
|
LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
|
 |
PerW
Guld medlem
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 08:05 |
Du kan evt. kigge på SyncTpy fra Microsoft.
Hvis du har styr på hvilken kataloger du gemmer dine data i, kan dette bruges.
|
 |
Benny From
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 858
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 08:15 |
|
 |
bette_casper
Bruger
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 10:15 |
PerW skrev:
|
Har du evt et link til dette program? -og hedder det ikke Sync'Toy' ?
|
LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
|
 |
PerW
Guld medlem
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 11:00 |
bette_casper skrev:
PerW skrev:
|
|
Jo SyncToy, slåfejl. Findes på Microsoftr hjemmeside under downloads.
|
 |
bette_casper
Bruger
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 14:44 |
PerW skrev:
bette_casper skrev:
PerW skrev:
|
|
Jo SyncToy, slåfejl. Findes på Microsoftr hjemmeside under downloads.
|
Super! - Den er hentet og i brug! Der er bare en funktion jeg savner , nemlig det at mit gamle 'Memeo Autobackup' smed de nye eller redigerede filer jeg lavede på selve pc'en automatisk over på min eksterne harddisk så snart jeg satte den til f.eks. når jeg kommer hjem efter skole.
Men ellers tusind tak for hintet!
|
|
 |
Wolff
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 17:40 |
Ahh ro på.. Bare fordi der er 2 diske der er stået af, så fejler WD intet. Faktisk er det langt de bedste diske jeg har haft fra WD. Ud af de ca 15-20 diske jeg har brugt, har jeg kun præsteret at køre een WD i sænk, ud af ca 8-10 stykker. Det var en gammel 200gb. Maxtor er derimod den helt store synder med 5 døde..! IBM "Deathstar" er undtaget, da de ikke fås længere ;)
Så af den ene grund er WD og Seagate det eneste jeg vil købe..
MEN har tit oplevet at en maxtor "bare" har smidt dens partiton, og alle dataerne stadig findes. Så prøv evt med Partition Manager og genskab partitionen uden at formatere.
|
 |