recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EL produkter fra England?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEL produkter fra England?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 14:42
 
 Det har intet med anvendelsen i DK at gøre, det har med at gøre at forbindelserne derover er 3 benet, derfor skal det forbindes korrekt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

har du ret i Soundwave, men alligevel smart , ihvert fald lige til en start så man kan "teste" den i starten hvis man køber noget fra England, men endnu bedre ville være et "løs" stik man lige kan tage ud og plugge et Dansk stik i.  Smile
 
Nej, totalt spild af penge, eftersom alt elektrisk grej, købt i England, vil fungere i DK!
 
Som flere allerede nævner: 1. Er den med løs ledning, køb en som passer. 2. Skift stikket til et dansk stik - evt. med jordben, hvis muligt.
 
M.v.h.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Jeg er sikker. De kører på 230V ligesom her i DK. Skal stikket skiftes monterer du bare så farvere er rigtigt. Fase til venstre i stik og nul til højre. Så ved du at det er korrekt fasevendt.

P.S. Er elektriker, så du spørger bare, hvis du skal have mere hjælp. Bor du i Kbh gør jeg det gerne for dig, hvis du ikke tør/kan.
Som elektriker ved også at hvis det kun et en 2 bens stikprop så gør det lige meget med faseretningen, de vi jo kører med AC strøm, jo
Det er lige meget ja, men så ved han da hvilken vej det "burde" vende. Jeg har før hørt folk snakke om, at der kan være forskel på lyden, hvis faseretningen er "omvendt". Om det har hold på sig ved jeg ikke.
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 23:36
hehe nu er der bestilt grej i England så i har bare at have ret i det med strømen Wink   men har i også.
 
Lukker mit sprøgsmål her og takker alle for hjælpen. Smile
 
mvh Skyeagle
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 14:53
SoundWave
 
Hvis faseretningen er omvendt, fint udtrykt.
Faserne og vekselstrøm har vel kun betydning hvis der anvendes 2, eller alle 3 faser.
Nå der behøves kun 1 for blive slået ihjel!
 
Det med nogen forstærkere havde 220V udtag for andre enheder, og hver var der frit valg om stikket skulle sættes i på den ene eller anden måde.  Wink


Redigeret af moho - 08-April-2011 kl. 14:55
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

SoundWave
 
Hvis faseretningen er omvendt, fint udtrykt.
Faserne og vekselstrøm har vel kun betydning hvis der anvendes 2, eller alle 3 faser.
Nå der behøves kun 1 for blive slået ihjel!
 
Det med nogen forstærkere havde 220V udtag for andre enheder, og hver var der frit valg om stikket skulle sættes i på den ene eller anden måde.  Wink
Lad nu det ligge. Jeg ville jo bare hjælpe manden, hvis han var i tvivl. Det er mulig man kun behøver én fase for at blive slået ihjel, men det kræver vel også en nul så, da man sagtens kan røre fasen uden at der sker noget, hvis bare man er isoleret fra jord.
Til top
Hamsjael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 15:31
Vil mene det er en ret farlig udtalelse! men skal under ingen omstændigheder røre ved nogen elektrisk førende ledninger uanfægtet om man hopper, har gummistøvler på eller hvad ved jeg...
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Hamsjael Hamsjael skrev:

Vil mene det er en ret farlig udtalelse! men skal under ingen omstændigheder røre ved nogen elektrisk førende ledninger uanfægtet om man hopper, har gummistøvler på eller hvad ved jeg...
Men ikke desto mindre kan man, også selvom det ikke anbefales.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Oprindeligt skrevet af Hamsjael Hamsjael skrev:

Vil mene det er en ret farlig udtalelse! men skal under ingen omstændigheder røre ved nogen elektrisk førende ledninger uanfægtet om man hopper, har gummistøvler på eller hvad ved jeg...
Men ikke desto mindre kan man, også selvom det ikke anbefales.
sagtens, og det er med overhængende fare for at få stød - selvom det ikke nødvendigvis dræber (tror man skal være ret uheldig), så er det ikke specielt rart
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 23:36
og så havde jeg lige købt en adapter fra Engelsk til Dansk stik , og så åbner jeg kassen ,og så har sælger selv lagt et Dansk stik i til mig haha, pænt af ham.
 
Så ingen problemer, alt spiller.
 
Thumbs Up
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

og så havde jeg lige købt en adapter fra Engelsk til Dansk stik , og så åbner jeg kassen ,og så har sælger selv lagt et Dansk stik i til mig haha, pænt af ham.
 
Så ingen problemer, alt spiller.
 
Thumbs Up
 
Bortset fra at du allerede var advaret mod, at spilde penge på en åndsvag adapter...  LOL
 
M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 09:55
 
 
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

og så havde jeg lige købt en adapter fra Engelsk til Dansk stik , og så åbner jeg kassen ,og så har sælger selv lagt et Dansk stik i til mig haha, pænt af ham.  
 
 Jeg kan ikke sige at det er generelt, men det er ofte at  der medfølger begge typer kabel direkte fra fabrikken. Som også var tilfældet da jeg købte et Videokamera derovre sidst jeg var der.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu