recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ELAC show hos Topsound/HIFI Forum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ELAC show hos Topsound/HIFI Forum

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:17
Så fik jeg hørt de 2 stk Elac modeller.
 
Ved FS 407'eren sad jeg et forkert sted, 2. række, synes der var for meget diskant og for lidt bas. Dem på rækken bagved synes det lød korrekt og sidste række mente der var for meget bas.
 
Ved 507'eren sad jeg på samme plads til at starte med og her kom der helt anderledes gang i tingene, dog stadig lige meget diskant og lige lidt nok bas. Flyttede frem på 1. række, her var diskanten bedre, men manglede bas. Tog så en stol på 3. række og her var det lige i skabet, efter min mening. Stemmer stod klart, uden at skære i ørerne og bassen var fyldig.
 
Talte bagefter med butikken og ved 407'eren, var de blevet nødt til at trække dem lidt for langt ud fra bagvæggen for at få rimelig lyd på alle rækker. Blev opfordret til at komme forbi en dag og lytte til dem i perfekt position og placeret korrekt, for de mente bestemt ikke min vurdering af dem var korrekt.
 
Der blev spillet på Rega Osiris og Rega Isis - har ikke hørt dem før, men de skulle være gode. Kabler var Nordost hele vejen rundt.
 
 
Musikken var sådan stort set valgt af de fremmødte, mixet med et par numre valgt af SAS audio og butikken. Så vi hørte vist alt fra opera til hård rock. Eneste som jeg synes begge højtalere havde problemer med var opera, der skar i ørerne, men igen - det synes jeg altid opera gør.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:45
Mange tak for din tilbagemelding, som fortæller en masse om hvor meget en rigtig placering ift. højtalerne betyder.

Vedr. opera, så er det rigtigt, at f.eks. 407 kan lyde lidt skærene i ørerne ved meget høj volumen, det forsvandt dog hos mig totalt efter en Pro-kalibrering. Les Miserables på BD lyder fantastisk her.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 12:01
Nå, jeg vil også gerne give mit besyv på besøget.

SOm SOSfarum fortæller spillede vi på Rega grej med nordost kabler. Forstærker og CD med en sætpris på omkring 110.000,- kr.

Grundlæggende var lyden meget ens for 407 og 507. Det er tydeligt at det er Elac højtalere man hører. Højtalerne var super gode til adskille de forskellige instrumenter og især toppen lød rigtig godt, men her knækker flimen... Det virkede som om at toppen var i fokus. Der manglede noget varme og fylde i lyden, og den kan bedst beskrives som værende "slank". Bas var der nok af, men det virkede ikke som om at det kom på det rigtige tidspunkt. Jeg lyttede på både 1., 2., 3. og 4. række. 

I et nummer som Tracy Chapman's "Across the lines" manglede der særligt fylde i lyden og punch. Der manglede kraft i anslagende og jeg sad med en følelse af at lytte på nogle meget små standere. (Dette var på 507). Adskillelsen af instrumenterne var stadigt rigtig god. 

Meget lyse vokaler løs rigtig godt og sad man rigtigt lød vokalen fra operaen også rigtigt godt. Desværre manglede der en del lyd fra orkestret. 

Mørkere stemmer lød ikke godt. Tracy Chapman lød ikke som Tracy Chapman skulle og igen manglede der en del af det instrumentale. 

Til sidst ved lyttesesionen blev døren, på min opfordring, lukket. Dette hjalp på en del af de akustiske problemer der var til stede i rummet. 

Ham som holdte arrangementet mente dog ikke at rummet var skyldt i de problemer jeg sagde. Samtidigt mente han højtaleren lød som den skulle.

Alt i alt en skuffelse. På intet tidspunkt sad jeg med en "wow" følelse. 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 12:04
Jeg er faktisk meget enig i alt hvad mkirkelund skriver. Det lød godt - ingen tvivl om det, men synes ikke man sad med "wow" fornemmelsen da det var slut. Svært at forklare, men til nogle demoer kommer man hjem og sidder med den der "hold da op" fornemmelse. Den var ikke til stede i går.

EDIT: Og Hother for lige at komme dig i forekøbet, så ved vi godt at du ikke kan genkende noget af det der lige er blevet skrevet i dit eget rum, og at besøgende hos dig har fået wow-fornemmelse. Men det er demoen i går vi snakker om Smile


Redigeret af Jonas_h - 22-Marts-2013 kl. 12:05
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg er faktisk meget enig i alt hvad mkirkelund skriver. Det lød godt - ingen tvivl om det, men synes ikke man sad med "wow" fornemmelsen da det var slut. Svært at forklare, men til nogle demoer kommer man hjem og sidder med den der "hold da op" fornemmelse. Den var ikke til stede i går.

EDIT: Og Hother for lige at komme dig i forekøbet, så ved vi godt at du ikke kan genkende noget af det der lige er blevet skrevet i dit eget rum, og at besøgende hos dig har fået wow-fornemmelse. Men det er demoen i går vi snakker om Smile
Næh det har du nok ret i - altså hos mig lyder 407 meget stringent i frekvenserne. Men naturligvis er det demoen I skriver om, og resultatet synes jeg skuffer mig lidt.

Men jeg er meget glad for jeres tilbagemeldinger - måske skulle jeg selv holde nogle flere demoerLOL 
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 14:06
At døren blev lukket hjalp en del, men sad ikke og blev vildt imponeret af 509'eren. Ved ikke om det Rega sæt passede særlig godt, synes der manglede noget.
 
Hørte Epicon 8 på Classe for ikke så længe siden og der var der helt anderledes gang i sagerne. Dog også til en noget højere pris, men ift 200K for Elac setuppet vi hørte i går, ville jeg klart ofre de ca 50K mere.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 14:15
Hother - iøvrigt var 509 sættet en par der bliver hos enten Topsound eller Hifi forum.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Hother - iøvrigt var 509 sættet en par der bliver hos enten Topsound eller Hifi forum.
Går lidt og venter på en demo med deltagelse af CSN-Teknik. Jeg fik fortalt på et tidspunkt, at der ville komme en demo i Roskilde, men hørte så ikke mere info om sagen. Desværre kan jeg ikke selv deltage, jeg slår mine pjalter i Billund. Men jeg kunne jo håbe på, at andre ville få en bedre oplevelse, end den I har beskrevet.

Men takker for inputSmile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 11:33
http://www.lydogbillede.dk/nyheter/elac-show-hos-hifi-forum/

Øhh......Big smileLOL

Elac show

Elac-show hos HiFi Forum

Oliver John fra Elac demonstrerede de nyeste Elac-modeller på Østerbro i København
Sven Bilen

Sven Bilen

March 22, 2013


Hi-Fi Forum havde torsdag d. 21 fint besøg af Oliver John fra Elac, der demonstrerede de seneste modeller fra den tyske højttalerproducent. Arrangementet blev afholdt i samarbejde med HiFI Forums “søsterbutik”, TopSound på Østerbro, der har bedre lokaler for denne type af demo.

elacIMG_4810

Erik Hansen fra distributøren SAS-Audio lagde ud med at spille på model FS407, der er bestykket med de seneste nye enheder fra firmaet. Elac laver alle enheder in-house, og den ny bas/mellemtoneenhed er med kurv og front af aluminium og en ny crystal membran. Den er også forsynet med Elacs nye Jet diskant, der nu er i sin femte generation. Prisen er 30.000 kr./sæt.

elacIMG_4816

Og så var det tid til at skifte til model 507. Boris fra HiFi Forum klarer nemt at løfte højttaleren selv, Oliver fra Elac fik – fornuftig nok – hjælp…

elacIMG_4823

Oliver fortæller om model FS507, at man blandt andet kan justere diskantenhedens afstand til højttalerens front, og at højttaleren er forsynet med den nye mellemtone/diskantenhed, der har den nye Jet-Tweeter af femte generation placeret i centrum og mellemtoneenheden formet som en ring rundt om. FS506 har en pris på 80.000 kr./sæt.

Vi kan afsløre, at såvel model 407 som 507 bød på gengivelse af meget høj klasse, publikum var meget begejstret for, hvad de fik at høre. Pladevalget var frit, alle fik lov til at vælge, hvad de havde lyst til bland Erik Hansens (virkelig) mange medbragte plader. En meget hyggelig aften.

www.hififorum.dk 

 




Redigeret af Hother - 23-Marts-2013 kl. 11:38
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 11:46
Blev der kun demonstreret med vinylplader? Hvor mange er det lige som køber nye højttalere, der anvender vinyl derhjemme?
 
Der er ret stor forskel på lyden fra en vinylplade og en CD. Synes efterhånden der er "mere krop" på musikken på CD frem for på vinyl. Kan godt høre der er finere diskant og mellemtone, men bassen føles meget tynd ift CD. Måske er jeg bare blevet vænnet til CD lyden.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Blev der kun demonstreret med vinylplader? Hvor mange er det lige som køber nye højttalere, der anvender vinyl derhjemme?
 
Der er ret stor forskel på lyden fra en vinylplade og en CD. Synes efterhånden der er "mere krop" på musikken på CD frem for på vinyl. Kan godt høre der er finere diskant og mellemtone, men bassen føles meget tynd ift CD. Måske er jeg bare blevet vænnet til CD lyden.
Nu tror jeg lidt på, at Erik fra SAS Audio havde CD´er med til lejligheden, jeg ved i det mindste, at han har bare rigtigt mange af demBig smile
Til top
R Svendsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér R Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 12:02
Jeg har også været hos Top sound for at lytte på Elac 257 og gået med en flad fornemmelse.

Tog ud til en anden forhandler og lyttet på højtaler, og det var noget helt andet.

Jeg har selv anskaffet mig de Elac 257 og de spiller fantastisk hjemme i stuen.
TV: Panasonic TX-P50VT50 | Front: ELAC FS-257 | Center: ELAC 241CC | Bag: ELAC WS-1235 | SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra | Yamaha RX-A1010 | Dyrholm audio kabler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu