recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Electrola -lad os få en test ASAP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElectrola -lad os få en test ASAP

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 16:53
Pairing problemet på Viasat/NDS kan omgåes med fx Dragon Cam. Om det tekan kategoriseres som værende lovligt er dog tvivlsomt. Men det virker. Har selv brugt guiden udformet i mit forum af Madduke:
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=3091

Jeg er også ret sikkert på at det samme nummer kan laves med Conax/Canal Digital

Redigeret af Patriarken - 30-April-2008 kl. 16:54
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 00:17

Tak Patriark!

Lyder som en rigtig god løsning

Jeg ser frem til at en ny Canal Digital kunde prøver det her af, og vender tilbage med resultatet. Jeg tør sgu ikke tage chancen og opgive mit gamle kort for at prøve med et nyt! 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

AVH Spurgte om hvorledes i har integreret DVBViewer. Gætter jeg rigtig hvis jeg antager at det fungerer som to helt selvstændige programmer?  

Hvad blev der af det særdeles gode spørgsmål fra de to herrer AVH og MCenterFreak. Kan Electrola evt. svare ???



Redigeret af ajaj - 01-Maj-2008 kl. 12:05
Til top
Electrola Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 11:20

Den lille animation på vores hjemmeside skulle gerne vise, hvordan man skifter imellem DVBViewer og VMC. De fungerer som to helt selvstændige programmer.

Vi kunne have valgt, at lægge DVBViewer ind som et menu-punkt i VMC, men har indtil videre lagt denne løsning på is. 
Sidder der en eller flere programmører derude med mod på opgaven, er vi absolut interesserede i at indgå et samarbejde.  

 

Erik Pedersen
Electrola - media center experten
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Electrola Electrola skrev:

Den lille animation på vores hjemmeside skulle gerne vise, hvordan man skifter imellem DVBViewer og VMC. De fungerer som to helt selvstændige programmer.

Vi kunne have valgt, at lægge DVBViewer ind som et menu-punkt i VMC, men har indtil videre lagt denne løsning på is. 
Sidder der en eller flere programmører derude med mod på opgaven, er vi absolut interesserede i at indgå et samarbejde.  

 

Tak for hurtigt svar. Jeg havde ikke lige nærstuderet den lille animation

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Electrola Electrola skrev:

Den lille animation på vores hjemmeside skulle gerne vise, hvordan man skifter imellem DVBViewer og VMC. De fungerer som to helt selvstændige programmer.

Vi kunne have valgt, at lægge DVBViewer ind som et menu-punkt i VMC, men har indtil videre lagt denne løsning på is. 
Sidder der en eller flere programmører derude med mod på opgaven, er vi absolut interesserede i at indgå et samarbejde.  

 

Heh, det anede mig. Det virker talentløst hvis du vil høre min uforbeholdende mening. Endnu mere talentløst virker det når nu der findes en løsning til Mediacenter som allerede kan bruge DVBcore og som er fuldt integreret i VMC. Det eneste i skal lave er at oversætte menuerne fra engelsk til dansk og så lave et remotecontrol system og en TVguide.

Det er sgu da ingen sag at sætte lidt hardware i et silverstonekabinet også skifte imellem to programmer vha en hotkey. Det kan en abekat sgu da lave.


Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 13:23

Den der kritik synes jeg er skudt under lavmålet.

Hvis selv en abekat kunne gøre det, betyder det så, at alle dem der stiller spørgsmål her på forumet, og alle dem der ikke kan gøre det, at de der dummere end en abekat?

Der er så mange der spørger til hardware, og har problemer med det.
Der er så mange der spørger til software, og har problemer med det.

Electrola har lavet en samlet løsning som de siger virker, der netop fritager folk fra at sidde med alle disse problemer. Og så mener du, at det som de gør, det kan selv en abekat.

Okay, muligvis har du ret. Men ikke desto mindre er der nok folk derude, som gerne vil betale sig fra at slippe for disse problemer, uanset om de er abekatte eller ej. Det gør da ikke Electrola´s tilbud ringere.

Det spændende er, om det så også er problemfrit. Men det kommer vi forhåbentligt snart til at høre mere om. For det er DET! som er kunsten, når man har med Media Center eller bare i det hele taget computere at gøre.

 

Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 13:51
Vil give dig helt ret Kandersen,den tone hører ikke til her.Dog kan det godt undre mig rigtigt meget at det tilsyneladende ikke er lykkedes for nogen at lave et out of the box løsning ,det skriger det jo på,der er ikke ret mange som har lyst til at bøvle med noget som lige pludseligt går kold og skal genstartes i tide og utide,men godt at nogen har modet til at prøve.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 14:15

Oprindeligt skrevet af kong kong skrev:

Tror der er rigtig mange som gerne vil have et mediacenter,men der er bare ikke ret mange der vil bruge timer på at få skidtet til at køre ordetligt,det skal være lige til at hive ud af æsken tilslutte evt søge kanalerne og ikke mere end det,og jeg tror ikke de får rigtigt meget succes med dem der indtil videre er på markedet i alt fald ikke til Hr og Fru Hansen.

Problemet er at en HTPC som man bare pakker op og sætter strøm til, og så kører det problemfrit i al fremtid, ikke længere er en HTPC, men et stand-alone produkt... Med andre ord, så KAN du få en HTPC hvor alle de features Hr og Fru Danmark ikke kan finde ud af, er pillet ud, eller rettere aldrig er proppet i. Det hedder en HDD-optager.

Konceptet med et problemfrit mediecenter modsiger med andre ord lidt sig selv. Det er som at sige: Jeg vil ikke have en motorcykel. Jeg vil have en bil. Men der må kun være to hjul på. "Ergo, du vil have en motorcykel?" Nej, jeg vil IKKE have en motorcykel, det skal være en bil! Bare med to hjul på... Dét der giver fordelene ved et mediecenter, er altså det samme som dét der giver ulemperne. Fjern ulemperne, så fjerner du også fordelene.

 

Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 14:25
Det du så siger AV Precision,er at det ikke kan lade sig gøre,at købe en HTPC som bare fungerer fra producenterne? Det er så sandeligt ikke hvad de fortæller potentielle købere på div. messer.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Den der kritik synes jeg er skudt under lavmålet.

Hvis selv en abekat kunne gøre det, betyder det så, at alle dem der stiller spørgsmål her på forumet, og alle dem der ikke kan gøre det, at de der dummere end en abekat?

Der er så mange der spørger til hardware, og har problemer med det.
Der er så mange der spørger til software, og har problemer med det.

Electrola har lavet en samlet løsning som de siger virker, der netop fritager folk fra at sidde med alle disse problemer. Og så mener du, at det som de gør, det kan selv en abekat.

Okay, muligvis har du ret. Men ikke desto mindre er der nok folk derude, som gerne vil betale sig fra at slippe for disse problemer, uanset om de er abekatte eller ej. Det gør da ikke Electrola´s tilbud ringere.

Det spændende er, om det så også er problemfrit. Men det kommer vi forhåbentligt snart til at høre mere om. For det er DET! som er kunsten, når man har med Media Center eller bare i det hele taget computere at gøre.

 



Det kan da godt være at min kritik er primitiv, men jeg giver altså ikke noget for det makværk. Jeg er bare træt af at høre på folk som tror de har bygget det ultimative.

Lige et øjeblik; Jeg skal lige over i dvbviewer og se fjernsyn. Ups hvor er mine billeder? Aaah jeg skal lige over i Vista MCE.

Min tone kan da godt anfægtes, men jeg forsøger ikke at nedgøre nogen, jeg påpeger at Elektrola ikke har gjort deres hjemmearbejde.

Det er nemt at sætte hardware i en maskine, ligesom det er nemt at  installere Vista Home premium og DVBviewer og definereto hotkeys i girder der lukker og åbner hver sit program.

Men løsningen er sgu da klodset og ugennemtænkt.

Hvis man virkelig vil lave noget der ligner det Elektrola har gang, og som bare har en anelse seriøsitet i sig, så kunne man lave en languagepack og en tvguide til Sceneo Vista TV som i forvejen understøtter alle dvbtunere og som er integreret på fornuftig vis i VMC.

Alternativt kunne man lave en SageTVbox med LMgestion DVBviewernetwork encoder og lmgestion Webserverplugin. Der findes endda hardware extendere til denne løsning.

Begge løsninger kan udnytte størstedelen af DVB's muligheder herunder vise HDTV i h.264, subtitles osv, fra en og samme frontend.

Det kan da godt være at det er svært, men det virker. Og det er fremforalt bedre end at bruge to programmer.

Hvis nu man ikke gider alt det der ovenstående, så kan man sætte sig ind i hvordan man kan lave en MCML(Der findes jo SDK og alt muligt) plugin der kan afvikle en Unicast stream fra DVBviewerserver, og så lave sin egen guide integration via com kommunikation til DVBviewer server.

Mulighederne er mange, men jeg er altså ikke imponeret ligegodt hvad folk siger


Redigeret af Patriarken - 01-Maj-2008 kl. 14:49
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 15:34

Oprindeligt skrevet af kong kong skrev:

Det du så siger AV Precision,er at det ikke kan lade sig gøre,at købe en HTPC som bare fungerer fra producenterne?

Ja - medmindre du vil acceptere et mediecenter med begrænset funktionalitet. Men så kan det jo dårligt kaldes et mediacenter længere - og hvis du kan acceptere denne begrænsede funktionalitet så har du slet ikke behov for et mediacenter, men kan ligesågodt bare købe en harddisk recorder eller noget lignende.

Et mediacenter er helt basalt intet andet end en ganske almindelig computer - som man evt. kan pakke pænt ind i et mediacenter kabinet.

Funktionaliteten afhænger så af hvilken tunere, hvilken software, hvilke codecs osv. man vælger at installere og hvor godt dette fungerer - og da det ikke er et lukket miljø men kan "mishandles" af brugeren fuldstændig som en almindelig PC når der pilles i den installerede software, eller codecs, eller installeres andet fordi brugeren jo normalt vil mange ting, og hele tiden finder nye ideer eller behov til hvad han vil gøre med den - så kan funktionalitetsgarantien aldrig gælde længere end til den går ud af døren fra producenten. Selv en simpel ting som et par windows updates eller hardware driver updates vil potentielt kunne "ødelægge" noget.

Så vil man købe en HTPC der "bare fungerer" fra producenten - så kræver det ret beset at du nøjes med den som den leveres og kun benytter den funktionalitet den leveres med og aldrig nogensinde selv forsøger at pille ved noget, installerer noget, eller opdaterer noget.

Tanken om En HTPC/Mediacenter som en færdig "altid fungerende" pakke til hr/fru Hansen er efter min mening det rene sludder og et reklamestunt der retfærdiggører at man sælger PC'er til overpris - det er en PC med et levende miljø som kræver et vist niveau af PC kendskab for at kunne benytte og vedligeholde - og har man dette niveau kunne man ligesågodt selv bygge sin egen HTPC 

Man kan selvfølgelig vælge at købe en færdigbygget løsning ligesom med en PC, hvis man gerne vil slippe for selv at skrue det sammen - men den efterfølgende brug og funktionalitet er helt i hænderne på brugeren og hans formåen og ønsker til funktionalitet.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu