|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
I såfald er du nødt til at fortælle, hvad det er præcist som ejeren har brugt blod sved og tåre på. I glemmer en meget meget væsentlig detalje her, og jeg kan ikke anbefale jer nok, at læse min artikelserie om Media Center. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1417&zoneid=3 Media Centeret ER EN COMPUTER! Otto, du siger det selv. Du gider ikke bekymre dig om, hvorfor din computer virker, den skal bare virke. Jamen, mit spørgsmål er så.. VIRKER din computer? For at kunne sige skråfast, at man snildt kan få et Media Center til at køre mindst lige så stabilt som en HDD optager, så er man først og fremmest NØDT TIL at definere, hvad dette Media Center så skal kunne. Præcis som at det er grotesk at sige, Computeren funger. Media Center eller computeren funger, alt afhængig af, HVAD DEN BRUGES TIL. Og det er her vi ramler ind i alle problemerne, uanset om det er en computer eller et Media Center. Det tager mig ca. et par timer at lave et Media Center der funger. Og det funger mindst lige så stabilt com din computer. Jeg fik som mange andre blod på tanden. Jeg ville bla. have et digitalt tvkort i stedet. Og da der gik rygter om, at der var kommet Discovery HD på kabel nettet, så kunne det faktisk ikke gå hurtigt nok med at skifte. Og her begynder problemerne så at vælte ned. Det lykkedes mig egentlig også at få maskinen til at køre sådan rimelig acceptabelt, med de begrænsninger som jeg nu var røget ind i i form af manglende HD og DVB understøttelse i Vista MCE. Jeg brugte/og bruger stadigvæk blot sved og tårer på at få mit Media Center til at virke lige så stabilt UD OVER de gængse formater. Og det er det der er kunsten. Jeg ved, at hver gang jeg laver en ændring, så er det med risiko for, at det hele ryger på gulvet. Det er nemt at få en computer til at gå ned. Det er lige så nemt at få et Media Center til at gå ned. Det er jo for pokker det samme! Jeg synes det er unfair at kritisere færdig lavet produkter, specielt før man overhovedet har prøvet dem. Specielt hvis man basere sin kritik på sine egne erfaringer man gjorde, da man tog sit Media Center ud over de gængse formater. Eller skal jeg måske sige, da man FORSØGTE at gøre det.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Jeg tror det vil blive svært at få så mange personer til at spille sammen om noget der indeholder så mange løsningsmuligheder. Men det burde ikke være helt umuligt.
|
|||
![]() |
|||
Electrola ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Sikke man kan få ørerne i maskinen i denne del af recordere.dk - fra abekat til skudt i roen. Studenterhuen passer vist ikke længere på flere af de herrers hoveder.....
Igen er jeg meget enig med Kandersen - det er vigtigt at definere, hvad et media center skal kunne. Som det har været hidtil, har det ikke været muligt, at købe et media center som uden videre kan vise DVB udsendelser med undertekster - det er det nu. Endvidere understøttes Blu ray og HD-TV som vi kender det efter den nuværende standard (DVB-C/S2). Hertil kommer billedebibliotek, jukebox, internet tjenester (TV2 sputnik), net- og FM radio, CD- og DVD afspiller. I tillæg fås faktisk en pæn moderne PC. Dette er vores udgangspunkt, primært målrettet mod familien, placeret under hjemmets primære fladskærm. Patriarken nævner flere, efter egen menig, bedre løsninger. Sceneo TV har faktisk været med i overvejelserne, men brugerfladen er i bund og grund ikke bedre eller mere brugervenlig end DVBViewers og en voldsom investering i et dansk set-up, er efter min vurdering spild af penge, så længe ingen ved, hvad Bill Gates vil med VMC. Måske lykkedes det en dag med DVB subs og HD i VMC. De andre løsninger - tja måske. Jeg har umiddelbart svært ved at overskue deres driftsikkerhed. At man skifter til et andet stykke software som ikke har en blå baggrund er for mig ligegyldigt. Word bruges til tekstbhandling og C5 til regnskab. Dette er media centrets og PC´ens styrker men kan opfattes som en svaghed, hvis man ikke kan acceptere en anden brugerflade. Jeg tror i øvrigt, at vi vil se flere og flere plugins til MCE/VMC som MyMovies, Web media, Bonanza og myDRTV m.fl. Ikke alle er lige MCE/VMC lækre, men dog med blå baggrund. Plug-ins til TDC Play og eksempelvis RaimaRadio eller lignende står i øvrigt højt på min ønskeseddel. Hele den ophedede debat om PC´ens driftsikkerhed er jeg temmelig uforstående overfor. Jeg har en fortid i instore TV branchen, hvor WinXP/Vista baserede PC´ere 24 timer i døgnet år ud og år ind, streamede, afspillede videoer og modtog bruger inputs uden problemer. Det essentielle er at definere, hvad man vil og tage et lille skridt ad gangen, hvis nye funktioner skal implementeres og så ikke tage større skridt end hardwaren kan håndtere. Det er på dette punkt, hvor rigtig mange brugere desværre har måtte se udviklingen overhale den indkøbte hardware. I bund og grund et symptom på udviklingens ufatteligt store hastighed. Vi skal alle være indstillet på, at Radio/TV udstyret ikke, som B&O TV´et, får kobberbryllup i husstanden. Når det så er sagt, vil jeg også tillade mig at konkludere, at media centrene først på det seneste er blevet klar til at tage udfordringerne op som familiens "mediecentral", ikke mindst pga. den rivende udvikling hardwaren er inde i. Forbedringer, forbedringer og forbedringer efterlyser MCenterFreak, Patriarken og pizzabager m.fl. Selvfølgelig - men de første skridt er taget. Udviklingen stopper ikke her. Hvis diverse udbydere og filmselskaberne tillader det, kommer al TV, musik og film sikkert i nærmeste fremtid via internet/netværk. TDC´s Play er kun begyndelsen. Jeg vurderer, at PC´en i kraft af alsidighed og en "historisk" evne til at håndtere netværk kommer til at spille en afgørende rolle for, hvordan vi i fremtiden ser TV, film og hører musik, hvis Microsoft vil tage udfordringen op. Alt dette er selvfølgelig en helt anden diskussion, som sikkert også har været ført i disse hellige haller. |
|||
Erik Pedersen
Electrola - media center experten |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
"Studenterhuen passer vist ikke længere på flere af de herrers hoveder" Jeg ved sgu ikke hvilke svampe du har spist, men det kunne jeg ikke engang finde på at sige til dem jeg ikke holder af!! Resten af din svada vil jeg ikke engang kommentere, Klaphat! |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Snak dog ordentligt, alle sammen! Der er altså ikke noget mere belastende, end at en debat skal dø i tåbelige udtryk og personlige akavet holdninger, blot fordi man ikke er enig. Patriarkens kritik mener jeg ikke var berettiget, men det får mig ikke til at kalde ham for noget som helst. Det er en mening og holdning han har, som jeg blot er uenig med ham og, og argumentere hvorfor. Det er ikke så svært, selvom det kan virke håbløst at ikke være enige om alting. Electrola - Den eneste årsag til jeg anbefaler folk VMC, det skyldes brugerfladen. Der er mig bekendt ingen andre som med den forholdsvis simple konfiguration (og det kan man så diskutere om en Windows installation er), der kan nå frem til samme resultat, brugermæssigt. Sådan har vi mennesker det oftes med alt her i livet. Tingene skal være simple, før vi gider at bruge dem. Et godt eksempel er at se på, hvor mange der overhovedet læser en manual eller vejledning, udover måske lige en kvikvejledning. Det er tæt på ingen der gør, ihvertfald ikke før de er pine død nødt til det. Sådan er det med ufattelig meget udstyr i vores hverdag. Meget af det bruges slet ikke mere end 50% af dets kunnen, dels fordi vi måske ikke lige har behov for det, men bare det at sætte sin ind i de sidste 50%, det er besværligt nok, så vi vælger at lade være. Derfor er det så vigtigt, at når man f.eks har lavet et færdigt produkt, uanset om det er en HDD optager eller et Media Center, så skal brugerfladen være simpel, og alligevel meget brugbar. Og så selvfølgelig stabil. Man skal altid kunne regne med en maskine, der er sat til at foretage nogle opgaver (optagelser) på tidspunkt man beder den om. Jeg glæder mig rigtig meget til at se nogle test af jeres produkt.
|
|||
![]() |
|||
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
||
Jeg ser også frem til nogle testresultater om ca. 3-4 uger, især mht "YouSee"-modellen.
|
|||
![]() |
|||
Electrola ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Misforstået humor fra min side - min uforbeholdne undskyldning. Med venlig hilsen
|
|||
Erik Pedersen
Electrola - media center experten |
|||
![]() |
|||
Biornus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() |
||
Så så drenge, drop lige attituden, lad os nu vente med de dumsmarte kommentare og vente på anmeldelsen, glæder mig personligt!
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Det er klart at du får ørene i maskinen, med det produkt du leverer. Du forsøger at markedsføre dit produkt her på siden og har så en forventning om at alle lovpriser din løsning? Jeg har lavet HTPC'ere nærmest siden begrebet blev opfundet, ligesom jeg sammenlagt har skrevet mindst 3000 hjælpsomme indlæg både her, på hifi4all og på min eget forum hifi-musik. Min tilgang har altid været at hjælpe folk og det vil det fortsat være. Nu er der bare det problem, at når jeg hjælper ja så fortæller jeg de folk jeg hjælper om hvilke faldgrupper de skal være opmærksomme på. Her må jeg så sige at jeg vurderer at den "færdige" løsning som din virksomhed kan levere er en lappeløsning, som enhver kan lave. At du så tager mange penge for det, er jo godt for dig, men det hjælper ikke den bruger der skal leve med løsningen. Når jeg så ser efterfølgende at du mener at fx Sceneo kun er en blå baggrund og det koster for mange penge at integrere, jeg så tænker jeg stille for mig selv. Hvorfor vælger de så ikke en linuxløsning og noget hardware der virker med denne. Det kunne man spare en hel del penge på, men så stiller det lidt krav til dem der skal sætte hardware sammen og konfigurere softwaren. Der skal man nok have en studenterhue. Det kan da godt være at studenterhuen ikke trykker for hårdt på mit hovede, det har jeg det nu ganske fint med dersom jeg med min begrænsede viden trods alt er i stand til at sortere skidtet fra kanelet. Jeg kan desuden hurtigt skrive et program der kan skifte imellem DVBviewer og medie center, det vil tage ca 2 min so here goes: Dræbdvbviewer og start mce fullscreen:
Dræb MCE og start DVBviewer Fullscreen:
Compiled: http://patriarken.mine.nu/Launchingfun.zip Redigeret af Patriarken - 03-Maj-2008 kl. 15:39 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
I øvrigt kom jeg lige i tanke om følgende...
Silverstone GD02 1200kr DVBviewer 115kr Gigabyte GA-MA78GM-S2H 553kr Vista Home Premium 591kr A-Data 2 GB ram 350kr AMD processor 487kr Samsung SpinPoint F1 741kr MCE remote 150 kr Bluray drev PioneerBDC-202BK 899kr Technotrend Budget C-1501 inkl. CI-Interface PCI 534kr Viaccess NP4 MPEG2+MPEG4 373kr. NorthQ 4001 321.kr 6314kr Høj time pris for at ghoste en installation og sætte hardware sammen....Specielt taget i betragtning at ovenstående er retail priser og at i nok ikke har fundet nogen der kan programere for en flaske whiskey i silkeborgområdet... UPS, ovenstående monstersystem kan ikke håndtere lossless formater ift HDMI specs.... PS kan levere en installer til mit programel klokken 19 ![]() Redigeret af Patriarken - 03-Maj-2008 kl. 17:44 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
kong ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 178 |
![]() |
||
hygger du dig Patriarken
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg kan ikke sige at jeg hygger mig.....Min studenterhue er jo blevet væk....Det er en streg i regningen, når nu man har gået i skole i 20 år og man bliver opfattet som en primitiv og sur mand der kan se at kejseren ikke har klæder på.... |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |