recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Electronic Housekeeper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElectronic Housekeeper

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: Electronic Housekeeper
    Sendt: 06-Februar-2008 kl. 16:55

Måske det forkerte forum, men jeg kan ikke lige finde et, der ville passe bedre:

Nogen der har erfaringer med Electronic Housekeeper?

http://www.electronichousekeeper.com/

Jeg kan se at tc66 har anskaffet sig en, så ham hører jeg naturligvis gerne fra, men andre er bestemt også velkomne med input.

Jeg tænker f.eks. på om den er pengene værd? Om den er stabil? Om skærmen er af en ordentlig kvalitet? Om diverse funktioner fungerer tilfredsstillende? Om den kommunikerer tilfredsstillende med de trådløse enheder? Osv. osv.

Når jeg muligvis påtænker at anskaffe mig sådan en, så skyldes det naturligvis at der er mulighed for at spare lidt på strøm/varme, men såmænd i lige så høj grad at jeg er lidt vild med den slags elektroniske himstregimser .

M.v.h.

Henrik.

Til top
dkcopenhagen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 11:21

Jeg kender produktet. Har haft en prøve af det til test. DESIGN er til 13. TÆNKTE features er til 13. MEN produktet i sin nuværende form er til 03. Der er ALT for mange problemer med housekeeper. Det er måske også derfor man ikke rigtig ser de 2 elselskaber som er med, annoncere. Man ser heller ikke produktet i detail. Men kan kun købe det via en hjemmeside hvor der var vist en masse produkter - som så ikke er færdige endnu. Jeg har hørt om folk som har købt for 15000 kr og kun fået leveret for 5000 kr.

Der har været problemer med den trådløse funktion mellem produkt og enheder som skal kontrolleres (switch-keeper mv.). Den kom heller ikke som rigtig trådløs. Man skulle lige have et LAN kabel i sit køkken eller også have masser af extra isenkram ved siden af - for at det virkede. Flere funktioner er jo ikke oppe og køre heller. SMS, VOIP, mad opskrifter. Det seneste jeg har hørt var at der vist var 1-2 madopskrifter. Og så er det sku svært at få ugen til at gå!

Fedt design, men den har jo ikke B&O logoet eller lignende. Så der er lang vej endnu for produktet før jeg tør købe det. Og så skal firmaet også lige bevise at de har en ordentlig RMA/support service. Hvis den nu går i stykker. Kan de hurtigt nok reparere eller ombytte. Den er jo ikke billig.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af dkcopenhagen dkcopenhagen skrev:

Jeg kender produktet.

Mange tak for fyldestgørende info .

Tænkte nok, at der ville være en masse børnesygdomme  .

Jeg har faktisk været inde i en butik for at se den "live", og ja, designet er fint, men der var ikke koblet nogen enheder til udstillingsmodellen, så jeg kunne ikke bedømme funktionaliteten.

Den virkede lidt småsløv i menuerne. Jeg har fuld forståelse for, at den er udstyret med verdens sløveste cpu, for at minimere strømforbruget, meeeen af hensyn til fremtidssikring kunne jeg måske godt ønske mig en lidt kraftigere cpu, som f.eks. bare droslede ned, når den ikke blev brugt.  

Tror jeg venter og ser tiden an, indtil produktet er mere gennemprøvet. Ideen synes jeg egentlig er fin nok, men skal man have alt muligt ekstraudstyr (termostater m.m.), bliver det jo hurtigt et dyrt stykke legetøj, og skal jeg investere så stort et beløb, så forventet jeg altså at skidtet virker fra dag 1!

M.v.h.

Henrik.

Redigeret af Fabricius - 18-Februar-2008 kl. 15:59
Til top
sundsdal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2004
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:23
Jeg har netop fået en tilsendt på prøve i 3 uger, da der ikke er nogle steder man kan se/ prøve den live på sjælland.

Jeg vil lige teste den og smide nogle kommentare om mine oplevelser med den.

Men til at starte med kan jeg sige at den trådløse WIFI bridge ikke er særlig heldigt lavet. Og jeg har ikke fået den til at virke endnu med mit trådløse-netværk.  (det skal så også siges at jeg også kun har prøvet 1 times tid nu...)

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 04:42

Oprindeligt skrevet af sundsdal sundsdal skrev:

Jeg har netop fået en tilsendt på prøve i 3 uger, da der ikke er nogle steder man kan se/ prøve den live på sjælland.

Jeg vil lige teste den og smide nogle kommentare om mine oplevelser med den.

Kanon . Ser frem til at høre om dine erfaringer med den!

M.v.h.

Henrik.

Til top
JonasStorm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 19:40

Hej

Har du fået afprøvet den??

Jeg har nemlig bestilt en og vil da gerne høre om det hele virker eller bare er noget pjat.....

Jonas

Til top
sundsdal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2004
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 21:14
Hejsa

Yups... har fået prøvet den. Og er i gang med at skrive lidt oplevelser ned om den.

Vender tilbage til tåden, her en af dagene.
Til top
outen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-November-2005
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 13:08

Oprindeligt skrevet af sundsdal sundsdal skrev:

Hejsa

Yups... har fået prøvet den. Og er i gang med at skrive lidt oplevelser ned om den.

Vender tilbage til tåden, her en af dagene.

Noget nyt om dine oplevelser? Venter i spænding.

Til top
zwaves Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Maj-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 22:38

Hej.

Jeg har lavet en hjemmeside omkring Z-wave og de produkter der kan fås.

og har lige lavet en lille test af Electronic housekeeper

http://zwaves.dk/index.php?option=com_content&task=blogc ategory&id=17&Itemid=35

Finn Olesen
zwaves.dk
Til top
Mekai Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juni-2008
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 20:34
Kan se der er en tilsalg på Den Blå Avis
Til top
Mmoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2004
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 22:35
Til top
zwaves Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Maj-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 22:15
Wireless IHC er smart nok, problemet er bare af det kun er LK der understøtter det, og dermed er det kun muligt af bruge deres system, og ikke købe fra en anden producent.
Fordelen ved Z-wave er at det er en åben standard, på nuværene tidpunkt er market ikke så stort i DK men i USA er der mange flere produkter på market, og kan se der kommer mere og mere til EU
Finn Olesen
zwaves.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu