recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elegant centerhøjtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elegant centerhøjtaler

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 13:58
Nu har jeg kigget lidt mere på det praktiske.
Jeg kan se at Beolab skal tilsluttes med en din konverter. Og dem jeg har set, ligner ikke noget der er godt til ordentlig lydoverførsel.
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Nu har jeg kigget lidt mere på det praktiske.
Jeg kan se at Beolab skal tilsluttes med en din konverter. Og dem jeg har set, ligner ikke noget der er godt til ordentlig lydoverførsel.

Det tror jeg ikke du behøver at være bekymret for ... Det er jo B&Os måde at gøre det på, og jeg tænker, at de har rimelig styr på den del.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Nu har jeg kigget lidt mere på det praktiske.
Jeg kan se at Beolab skal tilsluttes med en din konverter. Og dem jeg har set, ligner ikke noget der er godt til ordentlig lydoverførsel.

Det tror jeg ikke du behøver at være bekymret for ... Det er jo B&Os måde at gøre det på, og jeg tænker, at de har rimelig styr på den del.


Pointen var bare at de konvertere jeg har set er nogle sølle DIN->mini jack/rca i sølle kvalitet og tynde kabler.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 16:08
AV-Connection har nogle de selv laver/får lavet i byen. De fejler intet i kvaliteten. Det er der jeg har købt mine.
Det ser tyndt ud, men kig på Powerlink mk3 kabler. Det er sådan B&O gør. 
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 18:51
Jeg har nu anskaffet mig en beolab 7-1 og en Denon x4000, så nu glæder jeg mig til at sætte det op med mine 4 Stk. beolab 4000.
I mit setup vil jeg have en center, en sub., en front left, en front right, en surround left og en surround right. Altså et standard 5.1 setup. Alt sættes i pre-out og min center tilkobles via et y-kabel. Resten tilsluttes vis phonokabler. Nu har jeg set bag på min Denon forstærker og kan simpelthen ikke regne ud, hvilken stik der skal forbindes hvor i forstærkeren. Kan I hjælpe? 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Yoda76 Yoda76 skrev:

Jeg har nu anskaffet mig en beolab 7-1 og en Denon x4000, så nu glæder jeg mig til at sætte det op med mine 4 Stk. beolab 4000.
I mit setup vil jeg have en center, en sub., en front left, en front right, en surround left og en surround right. Altså et standard 5.1 setup. Alt sættes i pre-out og min center tilkobles via et y-kabel. Resten tilsluttes vis phonokabler. Nu har jeg set bag på min Denon forstærker og kan simpelthen ikke regne ud, hvilken stik der skal forbindes hvor i forstærkeren. Kan I hjælpe? 
Du bruger de røde/hvide stik lige over højttalerklemmerne. De hedder center, front R og L, surround R og L
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 20:43
Jo tak, jeg kan bare ikke få antallet af røde og hvide phonostik til at passe. Jeg modtager mine kabler i løbet af ugen, så jeg håber det giver mening. 
Når jeg ser på klemmerne er det helt logisk, det oplever jeg dog ikke med pre-out forbindelserne
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 20:53
Hjælper denne?


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 21:02
Super flot beskrivelse. Men kommer der ikke et rødt og hvid Kabel fra hver højttaler. Hvis ja, så kan jeg ikke rigtig få,det til at gå op. Undskyld hvis jeg er lidt tung🤪
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 21:17
Fejl

Redigeret af Munch - 06-September-2020 kl. 21:20
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Yoda76 Yoda76 skrev:

Super flot beskrivelse. Men kommer der ikke et rødt og hvid Kabel fra hver højttaler. Hvis ja, så kan jeg ikke rigtig få,det til at gå op. Undskyld hvis jeg er lidt tung🤪
Der kommer ét kabel fra hver højttaler med ét phono stik, rød til højre kanal, hvid til venstre kanal.


Redigeret af Munch - 06-September-2020 kl. 21:24
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Yoda76 Yoda76 skrev:

Super flot beskrivelse. Men kommer der ikke et rødt og hvid Kabel fra hver højttaler. Hvis ja, så kan jeg ikke rigtig få,det til at gå op. Undskyld hvis jeg er lidt tung🤪


Det røde stik indeholder er til højre højttaler, det hvide til den venstre.

Hvis dit kabel indeholder både rød og hvid, fører det blot begge kanaler frem til højttaleren. Men til højttaleren skal du kun bruge den ene kanal.

Hvilket kabel har du købt?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu