recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elegant centerhøjtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elegant centerhøjtaler

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 18:16
Her kommer lige en kort opdatering af mit mini projekt. Jeg har udskiftet min gamle Pioneer vsx 923 med den nye brugte Denon x4000. Skiftet skyldes kun at jeg havde behov for pre-outs. For sjov skyld skiftede jeg til Denon og må konstatere, at jeg i langt højere grad høre nuancer og at begge mine baghøjttalere stempler ind. En god start.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Yoda76 Yoda76 skrev:

Her kommer lige en kort opdatering af mit mini projekt. Jeg har udskiftet min gamle Pioneer vsx 923 med den nye brugte Denon x4000. Skiftet skyldes kun at jeg havde behov for pre-outs. For sjov skyld skiftede jeg til Denon og må konstatere, at jeg i langt højere grad høre nuancer og at begge mine baghøjttalere stempler ind. En god start.


Jeg gik også fra en Pioneer (1223) til Denon X3700.
Lyden er bedre, men det hænger nok også sammen med en bedre opsætning og kalibrering.
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 00:21
Så er renoveringen overstået og jeg har fået lov til at vise billeder.
Budget (sofaen og billederne er købt nye, ellers er alt købt brugt)
4 gange beolab 4000. Dem havde jeg i forvejen, men kan købes for ca 1000 kr. stykket.
Beolab 7.1. 1100 kr.
Forstærker Denon x4000. 2000 kr.
Kabelbakker fra boscom 400 kr.
Div. Kabler 1200 kr.
Hifi møbel. 1000 kr.
Sofa og puf 12000 kr.
Billeder og rammer 1200 kr.
Hylde. 250 kr.
Sofabord. Massiv egetræ og snedker fremstillet. 350kr
Subwoofer xtz 10”. Den havde jeg i forvejen.
Lyden er markant bedre end det gamle setup. I sær stemmerne er klare og tydelige. Der er massere af nuancer og jeg kan høre markant flere lydlag i kendte udsendelser. Det eneste som kan drille er at billedet og lyden ikke altid er i sync. Jeg har skiftet hdmikablet, hvilket har hjulpet. Det opleves dog stadig på enkelte tv-kanaler.
En anden ting som driller sker i forbindelse med indstillingen af lyden. Jeg benytter den medfølgende mikrofon og lader receiveren gøre det automatisk. I den forbindelse melder den at der er problemer med faserne på enkelte af højttalerne. Jeg ignorere det og fortsætter. Lyden virker heldigvis fint. Hvordan kan man med dinstik vende ledningerne forkert?


Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 00:23
Forresten så er planen at opgrader tv’et til et 75” i løbet af foråret. Fjernsynet hænger lidt højt med forhåbning om at jeg ikke skal juster vægbeslaget på sigt. Pt. Er det et 55”, der er lige præcis plads til et 75”.
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 07:14
Mht. Tilslutningen af min center har jeg benyttet følgende adapter som sidder i receiveren. https://www.av-connection.dk/?PNo=AV-TRMDIN8
Er det ok i forhold til at højttaleren skal virke som center. Der skal vel ikke en yderlig y-splitter i mellem?
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Yoda76 Yoda76 skrev:

Mht. Tilslutningen af min center har jeg benyttet følgende adapter som sidder i receiveren. https://www.av-connection.dk/?PNo=AV-TRMDIN8
Er det ok i forhold til at højttaleren skal virke som center. Der skal vel ikke en yderlig y-splitter i mellem?


Det ser godt ud - men du skal da have malet dine kabel kanaler ;-)

Kabel til centeren - fungerer det ift. også at den kan/skal tændes?


Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 20:16
Alt tænder og slukker som det skal. Jeg bliver mere og mere imponeret over beolab 7.1 som center.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 20:45
Det ser lækkert ud, men jeg ville selv nok ha sat L og R i noget lavere højde.... Nede midt for skærmen ca.... 
Ning
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 22:57
Tror udtrykket bliver mere harmonisk når jeg får købt en 75”
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Yoda76 Yoda76 skrev:

Alt tænder og slukker som det skal. Jeg bliver mere og mere imponeret over beolab 7.1 som center.


👍
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu