recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elektrisk støj ved forlængning af phonokabel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elektrisk støj ved forlængning af phonokabel.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Elektrisk støj ved forlængning af phonokabel.
    Sendt: 28-Maj-2019 kl. 20:59
Sagen er, at jeg har købt en pladespiller til min datter (Rega P1). Den spiller fremragende, når den sættes direkte i phono-indgangen... Jeg har brug for at forlænge kablet. Og når jeg sætter en forlænger på, kommer der "brum". Der er ikke jord i udgangen fra Rega'en. Jeg har prøvet med to kabler, resultatet er det samme. Er der nogen der har et godt råd? Er kablet for dårligt?

Jeg har prøvet at lave forbindelse mellem indgangen i forstærkeren og jord på forstærkeren, det ændrede intet (Jeg har kigget lidt i den anden tråd der er her vedr. brum pladespillerindgangen)

Det spøjse er, at der ikke er en lyd når pladespilleren tilsluttes direkte, det kommer først når der kommer et ekstra kabel på... Skal jeg have et bedre kabel? Skal det være skærmet?

Andre forslag?


Redigeret af Rolf Lemmike - 28-Maj-2019 kl. 21:19
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 09:57
Jord forbindelse sidder i tomearme på en rega
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu