Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
sickchild
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
|
Emne: elektronik forsikring Sendt: 22-December-2008 kl. 09:43 |
Hey jeg er ved at flytte hjemmefra og derfor sidder jeg og kigger på forsikringer, og jeg har kigget på at tegne en ekstra elektronik forsikring, så hvis jeg eller kæresten taber bærbaren eller tv'et så bliver det dækket.
Men jeg tænker lidt på mit tv som jeg har købt hos SHG inden det gik konkurs og som jeg senere har fundet ud af er et import tv, vil forsikringen også dække dette tv selvom det er import?
Jeg har pvøvet og skrive til alka og topdanmark men de svarer ikke, kan være de har travlt i julen eller lukket..
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
|
Sendt: 22-December-2008 kl. 10:05 |
Hej Sickchild.
Hvis du har tegnet en elektronik forsikring vil den dække din bærbare HVIS skaden sker indenfor de dækningsberettigede områder. Her er det ikke vigtigt om den er importeret eller ej,bare du har en kvittering.
Nu er det jo ikke sikkert at det forsikringsselskab der har indtegnet forsikringen for SHG er berørt af konkursen, og derfor kan du muligvis være dækket ind der.
Mht. det at flytte hjemmefra, så vil du være dækket af dine forældres indbo (familie-forsikring) indtild du er 21 år, så længe du bbor hjemme, men også hvis du flytter hjemmefra ALENE (dvs. hvis du står alene på den nye adresse).
Der er så forskellige dækninger på elektronikforsikringer, og der er eks. hos Codan noget der hedder Plus-dækning der både dækker elektronik, men også andre ting i hjemmet, hvis der er tale om en pludselig opstået, ikke forudsigelig skade....
MVH Henrik
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
sickchild
Guld medlem
|
Sendt: 22-December-2008 kl. 10:08 |
jeg skal flytte sammen med kæresten så hun står også på adressen, Men det jeg vil tegne er en ekstra elektronik forsikring som tillæg til min indbo forsikring, altså ikke en til kun bærbar eller tv, men en der dækker det hele.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
|
Sendt: 22-December-2008 kl. 10:20 |
sickchild skrev:
jeg skal flytte sammen med kæresten så hun står også på adressen, Men det jeg vil tegne er en ekstra elektronik forsikring som tillæg til min indbo forsikring, altså ikke en til kun bærbar eller tv, men en der dækker det hele. |
Når i flytter sammen skal du også tegne jeres egen indbo-forsikring, men om en elektronik-dækning er bedre end en Plus-dækning er jeg lidt i tvivl om, da Plusdækningen ikke kun dækker elektronik, men alle jeres ting. 
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
sickchild
Guld medlem
|
Sendt: 22-December-2008 kl. 10:35 |
er fordi f.eks. alka har en elektronik forsikring der dækker alle elektriske apparater i 4 år, også selvom man tber væske i eller katten eller en selv for revet det på gulvet.
|
 |
mhaahr
Bruger
Oprettet: 29-December-2008
Point: 79
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 00:10 |
Forsikringsselskaberne er ligeglade med at produktet er parallelimporteret. Det er for dem ligegyldigt.
|
 |
sickchild
Guld medlem
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 10:14 |
Det lyder sku godt, så er det sådan en forsikring jeg skal have.
|
 |
meta
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 11:00 |
TopDanmark har også en elektronik forsikring. Dækker iøvrig også når man køber brugt - max 4 år fra oprindelig købsdato. Så husk at få kvittering med, hvis du handler brugt!
|
+ 70 positive handler!
|
 |
sickchild
Guld medlem
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 11:34 |
Ja jeg har set det de har også lavere selvrisiko.
Men jeg er elektriker og er i dansk elforbund derfor kan jeg spare en masse hos alka, hvor jeg kan få indboforsikring og elektronik forsikring til 1200 om året.
|
 |