|
Elektronik på loftet - fugt og varme ? |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |||
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juli-2014 kl. 11:11 |
||
Jeg skal have min router, NAS og switch placeret på loftet men er lidt nervøs for hvad der kan ske når det bliver mere fugtigt i vejret. Det er et uisoleret loft. Lige pt. er der meget varmt på loftet, hvilket jo heller ikke er optimalt for elektronik.
Kan man købe en kasse eller lign. som kan holde fugt ude og samtidig ventilere ? Andre forslag modtages gerne. |
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Du lan jo lave en isoleret og ventileret kasse . Men om det er en god løsning ved jeg ikke.
Hvorfor ikke bare have det nede i et skab eller ligende ? |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
||
En ventileret kasse? Hvad skal det hjælpe, når luften på loftet i sommerhalvåret er +50 grader.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
||
F.eks med 2 blæsere i - En der puster og en der suger
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
||
Og det vil stadigvæk give en temperatur på +50 grader, når sommervejret er bedst. Udstyret i kassen er mindre varmt, end den omgivende luft, så hvad hjælper ventilation på. |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
||
Nå ok, så er der sket mirakler i det rum jeg har lavet nævnte "blæserkasse" til TV-tunere på et hotel, for 2 måneder siden. Tro kan flytte bjerge og det er ok fordi jeg tror at blæsere slår luftmolekylerne i stykker og hastigheden ændres så luften bliver koldere. Lidt a la fools biamping osv Jeg må hellere lave det om
![]() Redigeret af Bastianboxer - 12-Juli-2014 kl. 14:14 |
|||
![]() |
|||
||
Ganske almindelige blæsere tilfører luften energi, og dermed øges temperaturen. Hvis den omkring liggende luft er koldere end den i elektronikkassen, kan den bruges til nedkøling/udskiftning af varm luft. Her vil den tilførte energi ikke have indflydelse.
Hvis den omkring liggende luft er væsentlig varmere end den i kassen, så vil det kræve nedkøling af denne. Om du vil bruge en fordamper eller hente kold luft fra andet sted/udstyr, er nødvendigt hvis dit formål er nedkøling. |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
|||
![]() |
|||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
||
Find dog ud af hvilken temperatur område dit udstyr egner sig til at operere i.
Min router har stået på loftet de sidste 2 år (på begyndt 3 sommer). |
|||
.....
|
|||
![]() |
|||
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
||
vad med at laver en lille rumme med 300 mm isolering ud til. og lave lidt udluftningen ned fra. med dampspærrer. og muligvismed lem ned fra også ps er håndværker
|
|||
![]() |
|||
||
Du er så enormt klog mht alt.............. I hvert flad teoretisk. Fortæl mig hvorfor der er betydeligt koldere i den blæserkasse hele tiden end udenfor kassen, fortæl mig hvorfor tv-tunerne slukkede konstant pga for meget varme, men slet ikke gør det længere. Og fortæl så alle med bilstereo at de er nogle fjolser, når de blæserkøler deres forstærkere i bagagerummet på bilerne på præcis samme måde. Det virker jo ikke ![]() Er du ikke rigtig flink at afprøve tingene inden du modsiger de forskellige ting, i stedet for dit evige teoretiske pladder Prøv bare for sjov at holde en PC blæser i den ene hånd og tag så din anden hånd og sæt skiftes vis på den ene side af blæseren og så den anden og fortæl mig så at det er samme temperatur. Ellers, endnu engang, prøv nu tingene i praksis inden du skal rette på andre Sådan en her (billedet under) gavner jo slet ikke nogle i en almindelig stue............... Sikke noget bavl at prøve at sælge til helt almindelig fuldstændig uvidende mennesker, den gør jo at der bliver varmere i stuen........... Stakkels ældre mennesker Jeg synes du skal få stoppet blæserproduktionen på verdensplan........... Bare fortæl om dine teorier ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Der kan aldrig blive koldere i kassen end indblæsnings temperaturen.
|
|||
![]() |
|||
||
Er du klar på et væddemål mht det ? Det kan jeg bevise med en lille video af temp måling på de nævnte tunere, med og uden blæsere - i samme meget varme rum
Redigeret af Bastianboxer - 12-Juli-2014 kl. 15:20 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |