recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elektronik på loftet - fugt og varme ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elektronik på loftet - fugt og varme ?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Er det ikke skide lige gyldig, bare det virker - Teoretiker --- Humlen er vel at få en koldere temp ? Eller er det at rette på andre - Konstant ?
Hvis du fremover skriver lidt mere anstændigt som de fleste andre her på siden, så er det ikke sikkert at det gør så ondt næste gang at du opdager at du tager fejl.

Der er intet der gør ondt.......... Det jeg har lavet virker uanset teori og den idé gav jeg videre......... Det fortryder jeg da der kom de sædvanlig kloge mennesker ind over og fortalte mig at jeg var forkert på den...... Jeg skal derfor også ned og fjerne det jeg har lavet, for det virker jo ikke
Der IKKE en koldere temperatur i kassen end den luft der er udenfor kassen som blæses ind. At det ikke virker som du påstår, er ikke ensbetydende med at det har en effekt. Du ved bare ikke hvorfor.

Formålet var at der skulle blive en koldere................ og bliver der koldere, så bliver der koldere som målet er og så er det sgu da ligefedt hvorfor --- Med mindre man vil være overklog
Din tilsvining af JeTex virkede ikke som om at det var lige fedt, det virkede som om at det var lige lovligt FEDT at svine andre til.
Han er ganske enkelt hamrende irriterende at debattere med, med sin bedreviden evig og altid og ligegyldig hvad der skrives om og han har selv skrevet at man nærmest er et kvaj i andre tråde pga han ikke evner at høre forskel på single amp og biamp, så lidt igen er vel ok ?
At andre er irriterende er for almindelige folk ikke en tilstrækkelig undskyldning til at skrive som du gør. Hvad pokker skulle vi så ikke skrive til dig.

Og skal vi så ikke holde her ? Dvs jeg skriver endnu engang OUT og så undlader i at citere mig, men skriver almindeligt videre i tråden
Du kan bare holde når du har lyst, og har du lyst til at holde sommerferie er det så men også fint med mig. Men at tror at bare fordi at du skriver OUT at du så får os andre til at lade dine underlige påstande være uimodsagte, det er da for barnligt.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-September-2013
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 19:28

Er det ikke skide lige gyldig, bare det virker - Teoretiker --- Humlen er vel at få en koldere temp ? Eller er det at rette på andre - Konstant ?
Hvis du fremover skriver lidt mere anstændigt som de fleste andre her på siden, så er det ikke sikkert at det gør så ondt næste gang at du opdager at du tager fejl.

Der er intet der gør ondt.......... Det jeg har lavet virker uanset teori og den idé gav jeg videre......... Det fortryder jeg da der kom de sædvanlig kloge mennesker ind over og fortalte mig at jeg var forkert på den...... Jeg skal derfor også ned og fjerne det jeg har lavet, for det virker jo ikke
Der IKKE en koldere temperatur i kassen end den luft der er udenfor kassen som blæses ind. At det ikke virker som du påstår, er ikke ensbetydende med at det har en effekt. Du ved bare ikke hvorfor.
Der ER koldere i kassen end luften udenfor, så prøv det dog selv med en papkasse og en blæser eller hvad du har at lege med........... Ellers er vi derhenne hvor det spøger og gør at tunerne ligepludselig ikke slukker længere og termometre pludselig ikke virker 

Formålet var at der skulle blive en koldere................ og bliver der koldere, så bliver der koldere som målet er og så er det sgu da ligefedt hvorfor --- Med mindre man vil være overklog
Din tilsvining af JeTex virkede ikke som om at det var lige fedt, det virkede som om at det var lige lovligt FEDT at svine andre til.
Han er ganske enkelt hamrende irriterende at debattere med, med sin bedreviden evig og altid og ligegyldig hvad der skrives om og han har selv skrevet at man nærmest er et kvaj i andre tråde pga han ikke evner at høre forskel på single amp og biamp, så lidt igen er vel ok ?
At andre er irriterende er for almindelige folk ikke en tilstrækkelig undskyldning til at skrive som du gør. Hvad pokker skulle vi så ikke skrive til dig.
Det du har lyst til 

Og skal vi så ikke holde her ? Dvs jeg skriver endnu engang OUT og så undlader i at citere mig, men skriver almindeligt videre i tråden
Du kan bare holde når du har lyst, og har du lyst til at holde sommerferie er det så men også fint med mig. Men at tror at bare fordi at du skriver OUT at du så får os andre til at lade dine underlige påstande være uimodsagte, det er da for barnligt.
Jamen skriv da løs, men så lad mig sige det på en anden måde;

Jeg har en oplevelse med det jeg har lavet og den stemmer ikke overens med jeres teorier og det er så det.

Trådstarter kan så prøve med en papkasse eller andet og en blæser....... Han kan også lade være.
Jeg kom med mit bud og det er så det og nu er jeg så smuttet uanset hvor meget i citerer mig.

Redigeret af Bastianboxer - 12-Juli-2014 kl. 19:32
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 19:38

Der ER koldere i kassen end luften udenfor, så prøv det dog selv med en papkasse og en blæser eller hvad du har at lege med........... Ellers er vi derhenne hvor det spøger og gør at tunerne ligepludselig ikke slukker længere og termometre pludselig ikke virker 
Det lyder meget sandsynligt. Mit bud var ellers at du ikke brugte samme termometer til de to målinger.
Fortæl endeligt lidt om hvordan du måler lufttemperaturen i og udenfor kassen. Hvis der trækkes koldere luft ind i kassen nedefra eller tilsvarende er det den luft du skal måle.

Har du også et bud på hvor meget blæser kapacitet der skal i et 250 liters køleskab, hvis det skal kører med din blæser køling i stedet for den almindelige køle metode ?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 20:02

Forlanger ikke svar og der er ikke svarkrav nogle steder.

Når folk stiller spørgsmål er det høfligt at svare.

Fik du læst om chill-effekt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 21:01

Formålet var at der skulle blive en koldere................ og b<span style="LINE-HEIGHT: 1.4">liver der koldere, så bliver der koldere som målet er og så er det sgu da ligefedt hvorfor --- Med mindre man vil være overklog</span>

Helt fantastisk som virkeligheden kan fordrejes, og efter forgodtbefindende, kaste postulater rundt. Jeg har aldrig udtalt mig om, at jeg ikke kan høre forskel på single og biamp. Og diskussionen gik på, hvorvidt det lydmæssigt kunne betale sig, eller ej. Biwriing, single og biamp med passive delefiltre i højttalerne, ville efter mit udsagn ( og vel de fleste fagfolk ), ikke bringe investeringen hjem i væsentlig bedre lyd. Derfor skrev jeg, at det mest korrekte ville være aktive delefiltre, og alt andet ville være spild af penge. At du ikke kan lide den udmelding, kan jeg kun beklage, og finder det sørgeligt at det medfører hånlig og nedladende retorik fra din side.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 21:08
Jeg skal hermed henlede opmærksomheden på at debattere i en ordentlig tone og så iøvrigt holde sig til topic.

Kort sagt drop fnidderen.

Der vil herfra fremover blive grebet ind overfor gentagne indlæg der håner eller iøvrigt nedgør andre debatører som man ikke er enige, det er ikke god stil!.
Mvh

René
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 21:42
Slettet.

Redigeret af JeTex - 12-Juli-2014 kl. 21:43
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 21:44
Til info er bastianboxer pt ude af stand til at svare på indlæg.
Mvh

René
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 22:40

Har du også et bud på hvor meget blæser kapacitet der skal i et 250 liters køleskab, hvis det skal kører med din blæser køling i stedet for den almindelige køle metode ?

Ja hvad med en fryser :D

Men til topic, generelt ville jeg ikke bryde mig om elektronik på et uisoleret loft da der frost og fugt om vinteren og de få dage med solskin i danmark om sommeren kan skabe høje temperature, dette er ikke rigtig ideelt for elektronik.

Jeg tænker noget med en isoleret kasse hvor du på en eller anden måde får udskiftet luften med luft i stuetemperatur. Hvordan dette gøres har jeg ikke en god idé til.
Til top
keldmik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juli-2011
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldmik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af LeBlodia LeBlodia skrev:

Jeg skal have min router, NAS og switch placeret på loftet men er lidt nervøs for hvad der kan ske når det bliver mere fugtigt i vejret. Det er et uisoleret loft. Lige pt. er der meget varmt på loftet, hvilket jo heller ikke er optimalt for elektronik.

Kan man købe en kasse eller lign. som kan holde fugt ude og samtidig ventilere ?

Andre forslag modtages gerne.

Jeg har mit udstyr placeret i en stor isoleret kasse på mit loft.

Kølingen håndteres ved at jeg har åben låge om sommeren.

Det har kørt i tre år. Det eneste der har svigtet er en strømforsyning til Sonos Bridge.

Jeg har alt stående ider. Dvs. fiberboks, router, nas, Sonos Bridge, HD Homerun og Hue boks.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 14:41
Luft cirkulation køler, det kan alle blive enige om gættet jeg på?

Men vil faktisk give Bastianboxer tildels ret. Jeg har igennem flere år arbejdet på fryselager i minus 23 grader, ved blæserne under loftet er der betydeligt køligere, da luften bliver flyttet rundt.

Vores indefryser / turbo fryser på arbejdet, fungerer ved at der sidder to kæmpe blæsere der er over 2 x 2 meter i højde og bredde, de suger luft fra fryseren, men pga cirkulation er der minus 50 grader i denne og vi må ikke opholde os i den når den kører, da vi ville blive blæst omkuld.

Men synes da det er ret interessant om den så er designet forkert og computerstyringen / temperatur målerne på den lyver? :)

Et andet godt eksempel er, at hvis vi laver gennemtræk, så er der også betydeligt køligere i hjemmet da luften bliver flyttet, fremfor luften står stille.

Ang. det med blæser i et køleskab, er vores født med en 120mm blæser som fordeler kulden bedre i køleskabet ;)

Forresten, så udvikler vores anlæg så meget varme ved siden af, at det bliver genbrugt til alle kontorerne og holder en 10 grader på vores tørlager.

Redigeret af JordanDK - 13-Juli-2014 kl. 14:45
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Jeg tænker noget med en isoleret kasse hvor du på en eller anden måde får udskiftet luften med luft i stuetemperatur. Hvordan dette gøres har jeg ikke en god idé til.
Man kunne jo lave røret til kabler lidt stører og så tage luft med op. Heller ikke noget jeg anbefaler, men en mulighed.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu