|
Elektronik på loftet - fugt og varme ? |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||||||||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||
Der IKKE en koldere temperatur i kassen end den luft der er udenfor kassen som blæses ind. At det ikke virker som du påstår, er ikke ensbetydende med at det har en effekt. Du ved bare ikke hvorfor.
At andre er irriterende er for almindelige folk ikke en tilstrækkelig undskyldning til at skrive som du gør. Hvad pokker skulle vi så ikke skrive til dig.
|
||||||||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
|||||||||
Der ER koldere i kassen end luften udenfor, så prøv det dog selv med en papkasse og en blæser eller hvad du har at lege med........... Ellers er vi derhenne hvor det spøger og gør at tunerne ligepludselig ikke slukker længere og termometre pludselig ikke virker
Jamen skriv da løs, men så lad mig sige det på en anden måde; Jeg har en oplevelse med det jeg har lavet og den stemmer ikke overens med jeres teorier og det er så det. Trådstarter kan så prøve med en papkasse eller andet og en blæser....... Han kan også lade være. Jeg kom med mit bud og det er så det og nu er jeg så smuttet uanset hvor meget i citerer mig. Redigeret af Bastianboxer - 12-Juli-2014 kl. 19:32 |
||||||||||
![]() |
||||||||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|||||||||
Det lyder meget sandsynligt. Mit bud var ellers at du ikke brugte samme termometer til de to målinger.
Fortæl endeligt lidt om hvordan du måler lufttemperaturen i og udenfor kassen. Hvis der trækkes koldere luft ind i kassen nedefra eller tilsvarende er det den luft du skal måle.
Har du også et bud på hvor meget blæser kapacitet der skal i et 250 liters køleskab, hvis det skal kører med din blæser køling i stedet for den almindelige køle metode ?
|
||||||||||
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
|||||||||
Når folk stiller spørgsmål er det høfligt at svare. Fik du læst om chill-effekt? Klaus |
||||||||||
![]() |
||||||||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|||||||||
|
||||||||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||||||||
![]() |
||||||||||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|||||||||
Jeg skal hermed henlede opmærksomheden på at debattere i en ordentlig tone og så iøvrigt holde sig til topic.
Kort sagt drop fnidderen. Der vil herfra fremover blive grebet ind overfor gentagne indlæg der håner eller iøvrigt nedgør andre debatører som man ikke er enige, det er ikke god stil!. |
||||||||||
Mvh
René |
||||||||||
![]() |
||||||||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|||||||||
Slettet.
Redigeret af JeTex - 12-Juli-2014 kl. 21:43 |
||||||||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||||||||
![]() |
||||||||||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|||||||||
Til info er bastianboxer pt ude af stand til at svare på indlæg.
|
||||||||||
Mvh
René |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|||||||||
Ja hvad med en fryser :D Men til topic, generelt ville jeg ikke bryde mig om elektronik på et uisoleret loft da der frost og fugt om vinteren og de få dage med solskin i danmark om sommeren kan skabe høje temperature, dette er ikke rigtig ideelt for elektronik. Jeg tænker noget med en isoleret kasse hvor du på en eller anden måde får udskiftet luften med luft i stuetemperatur. Hvordan dette gøres har jeg ikke en god idé til.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
keldmik ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2011 Status: Offline Point: 11 |
|||||||||
Jeg har mit udstyr placeret i en stor isoleret kasse på mit loft. Kølingen håndteres ved at jeg har åben låge om sommeren. Det har kørt i tre år. Det eneste der har svigtet er en strømforsyning til Sonos Bridge. Jeg har alt stående ider. Dvs. fiberboks, router, nas, Sonos Bridge, HD Homerun og Hue boks. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|||||||||
Luft cirkulation køler, det kan alle blive enige om gættet jeg på?
Men vil faktisk give Bastianboxer tildels ret. Jeg har igennem flere år arbejdet på fryselager i minus 23 grader, ved blæserne under loftet er der betydeligt køligere, da luften bliver flyttet rundt. Vores indefryser / turbo fryser på arbejdet, fungerer ved at der sidder to kæmpe blæsere der er over 2 x 2 meter i højde og bredde, de suger luft fra fryseren, men pga cirkulation er der minus 50 grader i denne og vi må ikke opholde os i den når den kører, da vi ville blive blæst omkuld. Men synes da det er ret interessant om den så er designet forkert og computerstyringen / temperatur målerne på den lyver? :) Et andet godt eksempel er, at hvis vi laver gennemtræk, så er der også betydeligt køligere i hjemmet da luften bliver flyttet, fremfor luften står stille. Ang. det med blæser i et køleskab, er vores født med en 120mm blæser som fordeler kulden bedre i køleskabet ;) Forresten, så udvikler vores anlæg så meget varme ved siden af, at det bliver genbrugt til alle kontorerne og holder en 10 grader på vores tørlager. Redigeret af JordanDK - 13-Juli-2014 kl. 14:45 |
||||||||||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Man kunne jo lave røret til kabler lidt stører og så tage luft med op. Heller ikke noget jeg anbefaler, men en mulighed.
|
||||||||||
||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |