recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - >Elektronikkæde< har nulstillet computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

>Elektronikkæde< har nulstillet computeren

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2022 kl. 09:53
Da man ikke ved om fejl skyldes software installeret at bruger er det nemmeste at genindstallerer

(unavngiven) stor elektronik kæde i DK, kunne også havde valgt at starte computer op fra extern harddisk, men det kræver reparatør har viden nok til at kunne det, og det ville ikke rette fejl i den Windows installation kunden bruger.

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2022 kl. 10:18
Og det er nemt at lave backup:
Opret en mappe som fx hedder filer på Dell, (eller hvad computeren måtte hedde), på en ekstern harddisk
I denne mappe, kan man så oprette en billedmappe, og overføre sine billeder fra computeren, dertil.

Det samme med dokumentmappen
Musik-, Video-, og Overførsler-mapperne...

Favoritter i browser, kan eksporteres til en fil, eller man logger ind på Google, og det hele overføres i ét hug - indstillinger, og hvad man nu har.


Og ja - et program kan sagtens have indflydelse på, hvordan fx Stifinder opfører sig. Det har jeg selv oplevet, efter der kom en opdatering til ét - det var Paint.net. Jeg vidste ikke, hvad årsagen til bøvlet med stifinder var, og nulstillede bare lortet - Windows 10... Startede fra bunden af, og fik installeret alle opdateringer - vigtige, såvel som valgfrie...

Først da, installerede jeg antivirusprogram, Google Chrome, osv. Ingen problemer... Da jeg kom til Paint.net, og fik det smidt på igen - så var det samme problem der igen. Forfra! Jeg kunne måske blot have afinstalleret Paint.net, genstartet, og så var kørende igen. Mente dog, en ominstallering igen, ville være bedst...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2022 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Da man ikke ved om fejl skyldes software installeret at bruger er det nemmeste at genindstallerer

(unavngiven) stor elektronik kæde i DK, kunne også havde valgt at starte computer op fra extern harddisk, men det kræver reparatør har viden nok til at kunne det, og det ville ikke rette fejl i den Windows installation kunden bruger.

nu er det min erfaring der snakker. Hvis en tast ikke virker efter en genstart, så er det 99,9% sikkert det er hardware den er gal med. Og ikke software. Derfor der i mit hoved åndsvagt at de nulstilles
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2022 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[QUOTE=Furry] Da man ikke ved om fejl skyldes software installeret at bruger er det nemmeste at genindstallerer


Det ved man jo netop i dette tilfælde hvor der blot mangler en tast på tastaturet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 22:27
Jeg mener også, at de burde have gjort mundtligt opmærksom på det, men som andre skriver, tænker jeg, at det er normalt at tage en backup inden. Jeg gør det i hvert fald selv, før jeg overlader min computer til service.

Det skyldes så også, at man jo ikke kan være 100 % sikker på at se den igen. Der kan ske så meget, så det er en rar fornemmelse at have en backup. 

Men det er selvfølgelig let at sige bagefter ;)
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 06:04
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Jeg mener også, at de burde have gjort mundtligt opmærksom på det, men som andre skriver, tænker jeg, at det er normalt at tage en backup inden. Jeg gør det i hvert fald selv, før jeg overlader min computer til service.

Det skyldes så også, at man jo ikke kan være 100 % sikker på at se den igen. Der kan ske så meget, så det er en rar fornemmelse at have en backup. 

Men det er selvfølgelig let at sige bagefter ;)

Ja - ALTID let at sige bagefter... Men, der er desværre VIRKELIGT mange, verden over, som hellere græder end backup'er!Cry De lærer det på den hårde måde - HVIS de lærer det...

USB-pinde og eksterne harddiske er IKKE dyre - det er "dyrt" at miste en ordentlig røvfuld billeder, eller et eller andet eller flere dokumenter, man skriver på. Hvor mange gange har vi ikke hørt om nogle, som har mistet deres computer fx ved tyveri - hvor ALT var på - det var INGEN andre steder. Ikke en gang på diverse online-drev.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu