recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elektronisk Jonglerings udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elektronisk Jonglerings udstyr

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2012
Sted: Blommenslyst
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Elektronisk Jonglerings udstyr
    Sendt: 14-Januar-2012 kl. 17:55
Har flere forsk. typer elektronisk jongleringsudstyr,Mrk: Aerotech med LEDs.
Disse cirkus redskaber kan lyse i forsk. farver og har tidligere kunne skifte til forsk. farve varianter ved at man slog let på dem med en lille pind.
Nu er batterierne og hele skifte systemet ude af funktion og  da firmaet i England ikke løngere  produksere dem vil de ikke reparere dem.
Derfor leder jeg nu efter en  elektronik person som mener at kunne fixe disse redskaber.
Ikke nødvendigvis med samme "slå teknik" men med en mere simpel tænde og slukke knap eller noget lign.
Der er følgende  genstande
1: en 120cm stav med   skiftende lys i 3 farver, bevægende sig i mønstre, frem og tilbage, blinkende o.s.v.
2: en mindre 80cm stav  ligeledes med skiftende lys
3 : 3 jonglerignkegler på samme måde.

Jeg  ønsker blot en eller anden brugbar  løsning således at disse genstande kan anvendes med det indbyggede lys.
Alle genstande indeholder små batterier som man kan genoplade men stavene virker simpelhen ikke mere uanset om man oplader i 24 timer.
Findes der en LED teknik expert som mener at kunne klare denne opgave   Big smile
Er  indstillet på at betale for arbejdet.
Med kærlighed, Lys og Liv
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Cyman Cyman skrev:

Disse cirkus redskaber kan lyse i forsk. farver og har tidligere kunne skifte til forsk. farve varianter ved at man slog let på dem med en lille pind.
Nu er batterierne og hele skifte systemet ude af funktion og  da firmaet i England ikke løngere  produksere dem vil de ikke reparere dem.

Hvis du skal have et bare nogenlunde seriøst bud, så skal du starte diagnosticeringen selv.

Tænk over, hvornår dit udstyr begyndte at gå i stykker. Var det alle på en gang, sådan ganske pludseligt, eller en efter en sådan over flere måneder. Holdt noget af udstyret op med at virke delvist (eksempelvis om "slå-skifte" funktionen gik i stykker først) eller var det lige på en gang?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis du skal have et bare nogenlunde seriøst bud, så skal du starte diagnosticeringen selv.

Tænk over, hvornår dit udstyr begyndte at gå i stykker. Var det alle på en gang, sådan ganske pludseligt, eller en efter en sådan over flere måneder. Holdt noget af udstyret op med at virke delvist (eksempelvis om "slå-skifte" funktionen gik i stykker først) eller var det lige på en gang?

Klaus

alt udstyr fungere på den måde at man slår et bestemt mønster på  udstyret hvorefet  lysene tøndes og ved de rette antal slag  kunne man så starte  de forskellige mønstre...men da det rette antal slag var svørre at få til at virke...så gentog man dem og gentog og gentog og   sådan gik der kage i alt udstyret....

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 20:12

alt udstyr fungere på den måde at man slår et bestemt mønster på  udstyret hvorefet  lysene tøndes og ved de rette antal slag  kunne man så starte  de forskellige mønstre...men da det rette antal slag var svørre at få til at virke...så gentog man dem og gentog og gentog og   sådan gik der kage i alt udstyret....

Er det din overbevisning at det kun er "slåføleren" det er galt med?

Klaus
Til top
Cyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 22:03

Klaus

ja. da det er den som vi efter de første få uger simpelhen ikke kunne få til at virke optimalt..
Men jeg ønsker ikke "slåføleren" fixed  tilabge til ny igen, men en anden tænd sluk løsning.
En lettere som virker.

Til top
Cyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 15:55

Klaus

ja. da det er den som vi efter de første få uger simpelhen ikke kunne få til at virke optimalt..
Men jeg ønsker ikke "slåføleren" fixed  tilabge til ny igen, men en anden tænd sluk løsning.
En lettere som virker.

Lyder det som om det er muligt at fixe Klaus..??? eller ......
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 16:26

Det er svært at side, uden at have det i hånden.......det kan være løse forbindelser.

Klaus
Til top
Cyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 19:37

Det er svært at side, uden at have det i hånden.......det kan være løse forbindelser.

Klaus

Kommer du nogensinde hen over Fyn  via motorvejen ? så kunne du måske kigge forbi og se tingene.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 20:08

Kommer du nogensinde hen over Fyn  via motorvejen ?

Det hænder da - på vej til og fra arbejde.

Men ellers er du da velkommen i det østjyske.....

Klaus
Til top
Cyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 21:16

Kommer du nogensinde hen over Fyn  via motorvejen ?

Det hænder da - på vej til og fra arbejde.

Men ellers er du da velkommen i det østjyske.....

Klaus

Hvad er mon lettest ? Hammel eller Blommenslyst.
Det er ihvertefald ikke så ofte at jeg kommer forbi Hammel.... men det ville være ok om du ringede 65968020 når din vej er over Fyn .jeg er boende mindre en 2 km fra afkørsel 53.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu