|
Elendig signalstyrke |
Besvar |
Forfatter | |
grebnesor69
Ny bruger Oprettet: 21-April-2012 Sted: svendborg Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-April-2012 kl. 21:21 |
Pace hd box til viasat brændte sammen, men havde fin signalstyrke ca. 80%
Viasat anbefaler Samsung 7140 hd box. Elendigt signalstyrke - ca 45% Skifter til quadlnb som følger med - stadig elendigt. Brokker mig til viasat hjælper intet i 1. omgang Finjusterer parabol og hoved - stadig ca 45 % styrke og 100% kvalitet. Brokker mig igen. De sender ny boks - ved fejl sender de to - har prøvet begge samme resultat. Skiftet kabler træk på ca 12 meter x 2 Stadig samme. Sætter jeg min helt gamle harddisk receiver fra viasat til ca. 80% styrke x-tra box fra samsung uden hd og harddisk ca 80% men alle tre nye boxe fra samsung omkring 45% Resultat: billedkvalitet og lyd fin, men epg opdaterer langsomt efter opstart (20 min) udfald et par gange i timen billedet fryser og springer et par sekunder. Kan ikke opdatere software på box - de to tilsendte har ny software. Bliver sindsyg - kan man forstærke signal - burde ikke være nødvendigt. Hjælper det med slutmodstand i lnb 2 udg som ikke bruges. Signalet føres kun til en box.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har aldrig prøvet, men måske denne eller tilsvarende kunne hjælpe:
Mvh JørgenT
|
|
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
To forskellige type bokse giver nødvendigvis ikke samme signalstyrke, (det måles ikke på samme måde)det er normalt.
Det der er vigtigt er at signalkvaliteten er 100% (det måles på samme måde, BER) Forstærkning af signalet, giver sikkert bare overstyring. Det er vigtigt at LNBen er just rigtigt (satfinder er ikke løsningen) du skal måle C/N eller MER værdigen. Lynge |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
grebnesor69
Ny bruger Oprettet: 21-April-2012 Sted: svendborg Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
ok
tak for indslagene
|
|
Neobi/q
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en genral ting at Samsung boksene viser meget lavere signal styrke end f.eks. pace boksen. 45% er ikke synderlig dårligt. og svare til en 80-85% i henhold til andre "normale" måle enheder :)
Morten
|
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |