recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elendig udført basport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elendig udført basport

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Baune Baune skrev:

Jeg har fået hurtig respons fra SA

Hej Henrik

Der er forskel på, hvor meget porten bidrager med til det samlede lydbillede.

Derfor er der også forskel på, hvor stort et nummer, man behøver at gøre ud af den.


Sagt med andre ord:
Det er bare et rør, det behøves vi ikke at gøre noget stort ud af.
Rasler det fra hinanden, gør det ikke så meget......


Oprindeligt skrevet af Baune Baune skrev:

Men de spiller sgu godt synes jeg. 



I forhold til?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Baune Baune skrev:

Hej alle.

Altså der sidder ikke noget propværk i. Der er hul igennem.
Jeg har fået hurtig respons fra SA

Hej Henrik

Der er forskel på, hvor meget porten bidrager med til det samlede lydbillede.

Derfor er der også forskel på, hvor stort et nummer, man behøver at gøre ud af den.


Jeg har stadig en god portion returret på dem, så er ikke 100% sikker på at jeg beholder dem. 

Havde jeg set udførelsen af porten inden køb (uanset om det har noget at sige eller ej), ja så havde jeg ikke købt dem.

Men de spiller sgu godt synes jeg. 

Hvis Saxo 40 spiller lige så godt, kan jeg godt finde på at nappe dem i stedet for pga. højden på kabinettet. Men dem har jeg ikke hørt.


Syntes det er et useriøst svar, de spiser dig af med. Hvis porten skal være der, er den der af en årsag  og ikke af et "tja, måske siger den noget "

Frank
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Baune Baune skrev:

Hej Henrik

Der er forskel på, hvor meget porten bidrager med til det samlede lydbillede.

Derfor er der også forskel på, hvor stort et nummer, man behøver at gøre ud af den.



Synes på alle måder det er et overraskende svar når man tænker på hvordan alle der har arbejdet med højttaler design og afstemning af basrefleksporte ved hvor vigtigt det er at porten i begge ender er afrundet for at undgå portstøj. 

Og nu skal man passe på at lægge for meget i dit billede uden at kende detaljer og selve portens afstemning, men der er masser af problemer med forkert designede refleks porte og jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide om de rent faktisk har tunet den port til en bestemt frekvens og har tænkt på om den vil generere portstøj ved højttalerens nominelle effekt.

Hvor stor er diameter og længde på det rør?
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvor stor er diameter og længde på det rør?

2 porte på hver.
Cirka dybde og diameter er 14 og 6 cm.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:


Og nu skal man passe på at lægge for meget i dit billede uden at kende detaljer og selve portens afstemning, men der er masser af problemer med forkert designede refleks porte og jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide om de rent faktisk har tunet den port til en bestemt frekvens og har tænkt på om den vil generere portstøj ved højttalerens nominelle effekt.

Rørene er nok fint afpassede til frekvenserne. Jeg undrer mig mere oversat de er ved at gå i opløsning.

En perfekt tunet port skal vel ikke have et stykke pap siddende løst i den ene ende?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Baune Baune skrev:

Men de spiller sgu godt synes jeg. 


I forhold til?


Klaus
Mine Dali Pico Wink....som dog har en noget pænere basport hehe...


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Baune Baune skrev:

Mine Dali Pico Wink....som dog har en noget pænere basport hehe...

Ja, okay, så forstår jeg bedre. Dine Pico har kostet 800 kr/styk.
Dine SA 50 koster 8000 for et sæt.

Men helt ærligt, så tror jeg at dine ører var bedre tjent med disse:
(Nej, det er ikke mig der har dem til salg)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Rørene er nok fint afpassede til frekvenserne. Jeg undrer mig mere oversat de er ved at gå i opløsning.

En perfekt tunet port skal vel ikke have et stykke pap siddende løst i den ene ende?



Klaus
Nej det har du helt ret i. 
Måske det var derfor de havde tilbud på dem i AVConnection...jeg kan ikke undlade at tænke tanken, selvom det ikke ligner dem. De plejer at være straight med tilbud på returvarer mm.
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2020 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ja, okay, så forstår jeg bedre. Dine Pico har kostet 800 kr/styk.
Dine SA 50 koster 8000 for et sæt.
Klaus
Yeah I know Big smile
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Men helt ærligt, så tror jeg at dine ører var bedre tjent med disse:
(Nej, det er ikke mig der har dem til salg)
Et sæt brugte Dali Zensor 5 eller 7 tror jeg også kunne gøre det. Lidt mørkere (varmere eller hvad det nu hedder) diskant og basport i front, så de stadig kan stå tæt på væggen hvilket er et must.

Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2020 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det er bestemt ikke et ordentligt svar fra SA. Har selv haft Saxo serien i en del år og har været tilfreds men ville helt sikkert returnerer de højtalere du har der. 
Ja det bliver også resultatet.

Mange tak for gode input og råd fra alle.
Til top
larxxor73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2018
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larxxor73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2020 kl. 21:08

Selvfølgelig skal de retur. Der opstår store trykforskelle og lufthastigheder omkring resonansfrekvens, det kan nemt give hvislelyde. Et alm problem hjemmebyggere oplever med forkert tunede rør. 
Jeg har set rigtig mange basrefleks rør, og de har altid været af plast og pænt afrundede. Er SA højttalere virkelig lavet af pap? Det lyder jo helt crazy. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2020 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Men helt ærligt, så tror jeg at dine ører var bedre tjent med disse:
(Nej, det er ikke mig der har dem til salg)


Ja, de er mega gode. Ham sælgeren er også super flink.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu