|
Elendig udført basport |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sagt med andre ord: Det er bare et rør, det behøves vi ikke at gøre noget stort ud af. Rasler det fra hinanden, gør det ikke så meget......
I forhold til? Klaus
|
||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Syntes det er et useriøst svar, de spiser dig af med. Hvis porten skal være der, er den der af en årsag og ikke af et "tja, måske siger den noget " Frank
|
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Synes på alle måder det er et overraskende svar når man tænker på hvordan alle der har arbejdet med højttaler design og afstemning af basrefleksporte ved hvor vigtigt det er at porten i begge ender er afrundet for at undgå portstøj. Og nu skal man passe på at lægge for meget i dit billede uden at kende detaljer og selve portens afstemning, men der er masser af problemer med forkert designede refleks porte og jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide om de rent faktisk har tunet den port til en bestemt frekvens og har tænkt på om den vil generere portstøj ved højttalerens nominelle effekt. Hvor stor er diameter og længde på det rør?
|
||
Baune
Bruger Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
2 porte på hver. Cirka dybde og diameter er 14 og 6 cm.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rørene er nok fint afpassede til frekvenserne. Jeg undrer mig mere oversat de er ved at gå i opløsning. En perfekt tunet port skal vel ikke have et stykke pap siddende løst i den ene ende? Klaus
|
||
Baune
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mine Dali Pico ....som dog har en noget pænere basport hehe... |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, okay, så forstår jeg bedre. Dine Pico har kostet 800 kr/styk. Dine SA 50 koster 8000 for et sæt. Men helt ærligt, så tror jeg at dine ører var bedre tjent med disse: (Nej, det er ikke mig der har dem til salg) Klaus
|
||
Baune
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej det har du helt ret i. Måske det var derfor de havde tilbud på dem i AVConnection...jeg kan ikke undlade at tænke tanken, selvom det ikke ligner dem. De plejer at være straight med tilbud på returvarer mm.
|
||
Baune
Funktioner
Tak(0)
|
|
Yeah I know
Et sæt brugte Dali Zensor 5 eller 7 tror jeg også kunne gøre det. Lidt mørkere (varmere eller hvad det nu hedder) diskant og basport i front, så de stadig kan stå tæt på væggen hvilket er et must. |
||
Baune
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det bliver også resultatet. Mange tak for gode input og råd fra alle.
|
||
larxxor73
Junior bruger Oprettet: 16-September-2018 Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig skal de retur. Der opstår store trykforskelle og lufthastigheder omkring resonansfrekvens, det kan nemt give hvislelyde. Et alm problem hjemmebyggere oplever med forkert tunede rør. Jeg har set rigtig mange basrefleks rør, og de har altid været af plast og pænt afrundede. Er SA højttalere virkelig lavet af pap? Det lyder jo helt crazy.
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, de er mega gode. Ham sælgeren er også super flink. |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |