recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgato EyeTV 610
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElgato EyeTV 610

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Immanuel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Emne: Elgato EyeTV 610
    Sendt: 08-Februar-2007 kl. 01:33
Hej allesammen, ville bare hører om det kunne lade sig gøre, og at jeg
har forstået det ordentligt.
Har kigget på Elgato EyeTV 610
link: http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv610

og tænkte, det lyder som en skide god ide, så behøver man ikke lange
kabler fra min MacBook til fjernsynet når jeg vil se film, eller tv!?

er det muligt at via den box, at man kan kører sit skrivebord ud på sit tv?

har ikke helt forstået princippet, nogen som kan forklare mig, hvad jeg
kan bruge den box til helt 100%

undskyld lyder lidt dum, men er snot forvirret lige nu hehe.
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2004
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 08:12
Hej Immanuel

Boksen gør at du kan se digitalt tv på din MacBook, og at du kan bruge den som harddiskoptager...

Der er intet der ændrer ved en evt. tilslutning til TV, der skal du stadig bruge et kabel fra computeren... eller sende trådløst via den nye AppleTV-enhed...

vh

Jørgen
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 15:37

Hej alle,

Er der nogen, der har erfaring for om EyeTV 610 kan modtage TDC kabelTVs HD-kanaler (pt. C+ HD, Discovery HD)?

Mvh. Søren

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Memken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-August-2007
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 22:17

Hej Søren,

Ligesom dig er jeg også interesseret at høre om EyeTV 610 kan modtage HD-kanalerne via TDC kabelTV - håber nogen herinde ved det...

Jeg er for tiden ved at opbygge et helt nyt computersystem. Denne gang skal det hele være Appel. Indtil videre skal det se således ud:

23" Cinema Display HD

MacBook den billigste

Det ny keyboard og mus

Jeg har ikke rigtig noget TV pt. så da jeg så og læste lidt om Elgato's EyeTV var jeg hooked.

Men jeg er noget dertil hvor jeg ikke rigtig kan gennemskue Elgato's forskellige produkter:

Først tænkte jeg på at købe Elgato EyeTV Diversity (USB-Stikken) det virkede som en rigtig god løsning.

Men så søgte jeg lidt på nettet og fandt frem til EyeTV 610 så jeg også kan få mit kabeltv signal digitalt ind i Mac’en. Hvilket Elgato EyeTV Diversity (USB-Stikken) ikke kan hvis jeg har forstået det hele rigtigt???  Men Elgato forhandler slet ikke EyeTV 610 i Danmark.

På Appel’s hjemmeside forhandler de derimod en Elgato EyeTV 410 DVB-T DVR men som jeg forstår det kan den ikke bruges til mit TDC kabeltv??? Selvom EyeTV 610 og EyeTV 410 ligner hinanden til forveksling på bagsiden (samme ind/udgange)

Hmm forvirret – ja lidt cool hvis nogen gad hjælpe mig (og Søren) ;) lidt…

På forhånd tak

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 00:09

Ja hvis man har penge nok, og kan leve med at det nok aldrig kommer til at fungere helt som man havde håbet på, og at man er HELT alene i verden når man får brug for hjælp fra andre HTPC brugere, ja så er det måske relevant at satse på en Apple som HTPC

Jeg fatter ikke hvorfor folk gider kaste penge i det udstyr. Det er dyrt, det er properitært, ment til gengæld er det pænt.

Derudover er Apples tekniske service berygtet for en kvalitet der er langt under selv den værste sidegade PC pushers niveau

Omkring de aktuelle Appel produkter som beskrives: Prøv at ringe til dem, så vil i få syn for sagn, de ved INTET!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2004
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 10:07
Hej Memken

hvis du vil tilslutte kabeltv til din Mac, skal du gå for 610’eren - hvis du vil have mulighed for BÅDE kabel og digitalt tv findes der en der hedder Hybrid.

vh

Jørgen
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu