|
Elgiganten anbefalder |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bosch'en var den billigst mulige maskine og ringeste. Man får hvad man betaler for, og jeg kunne se at 1300kr mere gav mig en betydeligt bedre maskine - end of story! Dine indlæg er direkte grinagtige Henrik ![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Det er nærmere din naivitet, som er grinagtig.
![]() M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Du kan f.eks. købe en Bosch WAB24166SN, for 1.996,-. Listeprisen på den er 3.949,-
Hvis du nu får påduttet en Gorenje, med en listepris på 4.000,-, til "bare" 3.100,-. 1. Hvilken af de to maskiner har så den bedste kvalitet og holdbarhed? 2. Hvor får du "hvad du betaler for"? M.v.h. |
|||
![]() |
|||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
||
Nu arbejder jeg meget med hvidevare til hverdag (også reparationer) Og der er ikke meget forskel i kvaliteten på alm. maskiner idag. Der er intet der holder som i gamle dage. Man kan være heldig at en maskine til 1800kr holder længere end en til 4000kr og omvendt, men der er ingen regel. Jeg har set en dyr "kvalitets" AEG vaskemaskine, slide sig selv op på 2.5år. Og den billigste gorenje tørretumbler, holde 10år. Det er sørgeligt at se hvordan kvaliteten bare daler og daler. Og det eneste folk virker til at gå op i idag er den "KÆMPE" strømregning de mener at spare. Jeg ville personligt hellere have at tingene holdt længere, og brugte lidt mere strøm.
Men skulle vi ikke tilbage på topic...
Redigeret af SilverLine - 26-Juni-2016 kl. 13:31 |
|||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|||
![]() |
|||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
||
Det er godt nok naivt at tro at der nødvendigvis er nogen rimelig sammenhæng mellem listepriser og kvalitet, ligesom der vist heller ikke er nogen garanti for at man får hvad man betaler for.
|
|||
![]() |
|||
||
My point exactly! M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
||
Ja det er egentligt ret sørgeligt. Min gamle mor skal snart skifte sin 24 år gamle AEG vaskemskine ud. Jeg lader hende købe AEG igen, men har advaret hende at maskiner i dag som regel ikke holder 10 år. Men AEG kan være lige så godt som alle de andre - hun kan være heldig eller uheldig med den som med alle de andre mærker, men forventet levetid i min verden er 3 år. Alt derover er bonus! Jeg har en lille forkærlighed for de dyrere Miele og tror de er bygget lidt bedre, men det er sikkert bare en drøm. (hvad angår Kampus' køb af vaskemaskine - vores Bosch holder ganske fint og i dag er metal ikke nødvendigvis bedre en plastik!)
|
|||
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
|||
![]() |
|||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
||
De gamle asko vølund vaskemaskiner, kunne blive op mod 30-35 år, og kunne satme vaske tøj :-) I vores firma idag, plejer vi at sige at 6-7år, så har det gjort det godt. Det er mit indtryk at Miele og Liebeherr lige er en tak bedre, men det får man også lov at betale for. En gammel Miele vaskemaskine, kører i hvertfald godt :-) Folk med et gammelt Gram køleskab i 100 og 200 serien, kan nærmest heller ikke få et bedre køleskab(jeg har stadig mit, og det bliver ikke skiftet ud før det dør) Det sjove er at vores låne køleskab er et Gram, til når de nymodens går i stykker :-) De bliver også snildt 30 år, og så skråt da op med at de bruger en smule (for det er kun en smule) mere strøm, det er sgu ved at blive hysterisk med alle de AAAA+++++ mærker...
Redigeret af SilverLine - 26-Juni-2016 kl. 13:47 |
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Nogle af mine bekendte købte i forbindelse med at de byggede nyt hus, AEG tørretumbler og vaskemaskine. Det var de lidt dyrere modeller, men de holdt stadig kun 5,5 og 6,5 år. Min egen AEG tørretumbler - også dyrere model - købt i 2001, fik ny rem for 3 år siden, og kører stadig.
Miele køber jeg ikke igen! Har en anden bekendt. Deres Miele holdt 13-14 år, og de er kun to voksne. Min egen Miele (topmodel) købt i 2001, gik i stykker efter 10 år. Miele's tekniker sagde at den havde kørt hvad der svarer til 7 års normal drift. Elektronikken svigtede, og Miele ville have 3500,- for et nyt print. Fandt en tysker på eBay, som lavede det for 800,- med 1 års garanti. Jeg mener i dag, at Bosch/Siemens er den bedste kvalitet som kan fåes. De er også stadig bygget i Tyskland. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
||
Ja, vi er tilbage ved det jeg skrev oppe over. Du kan være uheldig / heldig med alle mærker. Og det er ikke nødvendigvis det dyreste der holder længst. Vi kører mest med Aeg vaskemaskiner og bosch/siemens ovn og kogeplader og Voss komfurer. Men det er jo bare os :) Nå jeg skal ikke lave mere off topic :-) |
|||
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Gå efter bolden Henrik, gå efter bolden. Pilen peger på dig selv... |
|||
![]() |
|||
||
Du svarede ikke på spørgsmålene. ![]() M.v.h. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |