Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
indomitus
Super bruger
Oprettet: 03-Januar-2007
Status: Offline
Point: 400
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 19:32 |
Elgiganten = MINUS service hvis uheldet skulle være ude.
Handler aldrig i Elgiganten med mindre prisen er MEGET billigere.
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 19:59 |
vasif skrev:
Henrik B. skrev:
Elgiganten parallelimpoterer også nogle modeller...
M.v.h.
|
Meget sjældent at EG decideret parallelimporter fra et anden ikke nordisk land. Men meget af det kommer fra Norge og Sverige, men det er ikke parallelimport.
|
Øhhhhh, forskel på parallelimport fra Norge vs. Tyskland? Norge er ikke engang med i EU???!!!
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 20:03 |
pendec skrev:
Nu vil jeg forholde mig til at du i andre indlæg skrev at du selv solgte denne model, så derfor forholder jeg mig til at dine udtalelser er set med henblik på salg. |
Nu er en forhandler for mig, den person som rent faktisk ejer butikken - ikke personalet.
Jeg kender begge sider af disken, og forholder mig - i modsætning til mange andre - objektivt til begge sider.
De synspunkter jeg har nævnt tidligere, står jeg ved - som privat person - da jeg ligesåvel er alm. lønmodtager. Jeg ser således fornuften i, at min "arbejdsgiver" tjener penge, så jeg kan få løn, og beholde mit job. Ligeledes går jeg ikke altid efter den billigste pris, men sætter pris på, og betaler gerne ekstra for service og vejledning - i rimeligt målestoksforhold.
Når man som f.eks. El-mutanten, sælger produkter under normal indkøbspris, så er man ødelæggende for en hel branche - inkl. masser af arbejdspladser. Dette finder jeg ikke har en skid med konkurrence at gøre. Det viser om noget, at man ikke kan sælge og yde service, men kun har ét at tilbyde - lav pris. Og det har intet med at gøre at vi i "min" forretning er dyre, da vi i forvejen ligger i den billige ende - pænt under vejl. udsalgspris.
M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 20:05 |
vasif skrev:
For ca. 3 år siden lukkede de EG i Taastrup nær IKEA, fordi der skulle laves en Megastore. 3 EG butikker i samme by er rent overkill, så ummidelbart er de to butikker lukket i forhold til fornuft og strategi, og ikke i forhold til, at de er i vanskeligheder. Ummidelbart kender jeg dog ikke til flere potentielle lukninger, men tvivler. |
Sjovt at man så indenfor de seneste to år har valgt at åbne yderligere to EG i Århus, så der dér er tre EG...?
M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 20:07 |
Pede8000 skrev:
Øhhhhh, forskel på parallelimport fra Norge vs. Tyskland? Norge er ikke engang med i EU???!!! |
I Panasonic (og flere andre producenters) regi, benytter man ikke EU som grænse for parallelimport eller ej. Man har derimod Nordiske kontorer, som dækker Danmark, Norge, Sverige og Finland. Hvad der kommer udenfor dette område, er at betegne som parallelimport.
M.v.h.
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 20:15 |
Henrik B. skrev:
Pede8000 skrev:
Øhhhhh, forskel på parallelimport fra Norge vs. Tyskland? Norge er ikke engang med i EU???!!! |
I Panasonic (og flere andre producenters) regi, benytter man ikke EU som grænse for parallelimport eller ej. Man har derimod Nordiske kontorer, som dækker Danmark, Norge, Sverige og Finland. Hvad der kommer udenfor dette område, er at betegne som parallelimport.
M.v.h.
|
Vil det sige at et Panasonic produkt købt i Malmø er dækket af dansk garanti? Det viste jeg ikke. KANON!!!! 
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Solkongen
Bruger
Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Point: 200
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 20:23 |
Henrik B. skrev:
I denne uge sælger de Pana 42 G10 til under nettopris. |
Jeg kan, via den forhandler som vi bruger på arbejdet, købe til privaten og det er til en pris der er cost + 50 kr. Jeg kan stadig få det billigere end i EG og EG burde kunne købe billigere ind end min forhandler. Så mon ikke EG tjener 500 kr pr tv, det tror jeg ihvertfald.
|
LG LM760T LG HR925N Sony STR-DA2400ES Dali Blue 6006, R1000 & C1000 Open Hour Chameleon Synology DS415+ iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G Apple TV2 med Kodi Nintendo Wii
|
 |
ojr5896
Super bruger
Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Point: 392
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 20:47 |
Solkongen skrev:
Henrik B. skrev:
I denne uge sælger de Pana 42 G10 til under nettopris. | Jeg kan, via den forhandler som vi bruger på arbejdet, købe til privaten og det er til en pris der er cost + 50 kr. Jeg kan stadig få det billigere end i EG og EG burde kunne købe billigere ind end min forhandler. Så mon ikke EG tjener 500 kr pr tv, det tror jeg ihvertfald. |
Kan du ikke sende mig 100 styk, for det vil jeg gerne påtage at sælge her i dette forum hvis de er så billige, de priser EG præsenterer ER under kostpris (på Varer leveret fra Panasonic "Nordic")
Men EG er jo ligeglade med om de sætter lidt til på en vare, det er en del af deres markedsførring, de gør alt hvad de kan for at få dig over på et andet produkt og sælge dig en forsikring.
|
LG 47SL8500 - DM8000 JVC DLA-30X Panasonic DMP-BDT310 Pioneer DVR-LX61D
|
 |
Solkongen
Bruger
Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Point: 200
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 21:00 |
ojr5896 skrev:
Kan du ikke sende mig 100 styk, for det vil jeg gerne påtage at sælge her i dette forum hvis de er så billige, de priser EG præsenterer ER under kostpris (på Varer leveret fra Panasonic "Nordic")
|
TX-P42S10E 5400+moms TX-P42G10E 6200+moms. Skærmene kommer fra Panasonic Nordic. Hmmm, en skam man ikke har råd til at skifte sin px70'er ud. Øv!
|
LG LM760T LG HR925N Sony STR-DA2400ES Dali Blue 6006, R1000 & C1000 Open Hour Chameleon Synology DS415+ iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G Apple TV2 med Kodi Nintendo Wii
|
 |
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 21:06 |
vasif skrev:
or ca. 3 år siden lukkede de EG i Taastrup nær IKEA, fordi der skulle laves en Megastore. 3 EG butikker i samme by er rent overkill, så ummidelbart er de to butikker lukket i forhold til fornuft og strategi, og ikke i forhold til, at de er i vanskeligheder. Ummidelbart kender jeg dog ikke til flere potentielle lukninger, men tvivler. |
Ja jeg også det var noget overkill. Men som jeg husker det kørte EG videre ved Ikea ca ½år EFTER megastore´s var åbnet... Gad vide hvad der nu ska være i butikken i city2? ligenu står der reklame for en cafe´ åbner der, men så store cafe´ tror jeg nu ikke på, og de er alerede åbnet i Kvickly ekstra´s område
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 22:34 |
Bjarke skrev:
vasif skrev:
or ca. 3 år siden lukkede de EG i Taastrup nær IKEA, fordi der skulle laves en Megastore. 3 EG butikker i samme by er rent overkill, så ummidelbart er de to butikker lukket i forhold til fornuft og strategi, og ikke i forhold til, at de er i vanskeligheder. Ummidelbart kender jeg dog ikke til flere potentielle lukninger, men tvivler.
|
Ja jeg også det var noget overkill. Men som jeg husker det kørte EG videre ved Ikea ca ½år EFTER megastore´s var åbnet...
Gad vide hvad der nu ska være i butikken i city2? ligenu står der reklame for en cafe´ åbner der, men så store cafe´ tror jeg nu ikke på, og de er alerede åbnet i Kvickly ekstra´s område
|
Efter Megastore's åbning, kørte Taastrup Ikea på papiret videre i et halvt år, før det officielt blev lukket ned, men selve butikken var dog lukket, og alle medarbejdere derfra blev videreført til Megastore, eller andre butikker. Taastrup Ikea havde en lejekontrakt, som ikke kunne ophæves, før senere hen, så man brugte butikken som opbevaringssted mm. Megastore kørte dermed med to budgetter, og i et halvt år, var medarbejderne absolut ikke i nærheden af det der mindede om bonus.
Ja, EG i City2 var én af kædens største butikker, så en enkelt Café lyder utopisk.
Redigeret af vasif - 15-Juni-2009 kl. 22:46
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 22:45 |
Henrik B. skrev:
vasif skrev:
For ca. 3 år siden lukkede de EG i Taastrup nær IKEA, fordi der skulle laves en Megastore. 3 EG butikker i samme by er rent overkill, så ummidelbart er de to butikker lukket i forhold til fornuft og strategi, og ikke i forhold til, at de er i vanskeligheder. Ummidelbart kender jeg dog ikke til flere potentielle lukninger, men tvivler. |
Sjovt at man så indenfor de seneste to år har valgt at åbne yderligere to EG i Århus, så der dér er tre EG...?
M.v.h.
|
Den ene ligger i Tilst, den anden midt i byen, den tredje i Viby. Der er trods alt afstand fra hinanden, nøjagtig som Taastrup kontra Glostrup.
Man skal huske på, at Århus er én af DK's største byer, og hvis man tæller omegnen med, har de langt flere mennesker end f.eks. i Tåstrup, og dermed potentielt set væsentlig flere kunder. Derfor har EG vel vurderet, at det kan betale sig. EG har velsagtens også etableret sig rigtig godt som spiller på markedet i specielt Jylland, men også på Fyn.
Megastore i Taastrup er desuden Danmarks største elektronikvarehus, med over 4000 Kvadratmeter. I Bund og grund kunne den sagtens gælde for 2 varehuse, hvis man delte butikken op.
Redigeret af vasif - 15-Juni-2009 kl. 22:52
|
 |