|
Elgiganten har 80" fladskærm til 35K |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg køber snart et 108" billede til 34k. Som har ti-tusinde gange bedre billedkvalitet end det der Sharp.
|
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
|
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12433 |
|
Film skal alligevel altid ses i mørke.
|
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Jeg købte et til 9k som laver et billede i 150". ![]() |
||
![]() |
||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
|
men det er vel lidt overkill at mørklægge hele stuen for at se 10 min nyheder ![]() anyway, jeg tør ikke engang tænke på hvor ringe de fleste af mine SD kanaler vil se ud i 80"
|
||
![]() |
||
|
Nyhederne behøver man nok ikke mørklægge for. Det er jo ikke fordi projektoren intet billede viser hvis der er lidt lys i lokalet. Det er heller ikke ulovligt at have en mindre skærm stående.
Og hellere dårligt billede i stort firmat end lille format. |
||
||
![]() |
||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Og det er en 80" fladskærm ikke? Hvis du virkelig vil tage hensyn til "bare lige at se nyheder", uden at det bliver overkill, så skal du da have et 40" tv at se nyheder på, og så hive et lærred ned foran når der skal ses film. Efter min ydmyge mening så er fladskærme i 70-100 tommer ikke "både og", det er "hverken eller".
Redigeret af Otto J - 14-Maj-2012 kl. 07:38 |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Har du set billedet på de store Sharp LCD'er? Jeg har ikke set specifikt denne, men der er meget langt fra dem jeg HAr set, til hvad en JVC projektor leverer, eller for den sags skyld bare til hvad en Panasonic plasma leverer. Om det er "dobbelt så godt" eller "10.000 gange så godt", det afhænger jo af øjnene der ser. Hvis det er dårligt nok til at man bliver direkte irriteret over billedet når man kigger på det, kontra at man sidder og nyder sine film, så synes jeg "10.000 gange" er for lidt. Så er det "infinity gange bedre".
|
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
|
Er der mon nogle der HAR set det pågældende tv in action?
Det er, så vidt jeg kan læse, "kun" 100 Hertz, hvor den mindre modeller er med 2-400 hertz, og så er der som nævnt ikke 3D. Det ser i mine øjne ud til at være et stort tv , men mindre gode specifikationer. Det skal nok ses efter i sømmene inden man dømmer sin 50" tv/ projektor- kombi-løsning ude. ![]() Den dag man kan købe et 80-100" med superspecifikationer til en overkommelig pris, så kan man overveje at skippe projektoren, men det varer sikkert lidt endnu. Bare min egen lomme-teori.
![]() |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |