|
Elgiganten har 80" fladskærm til 35K |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg er mere interesseret i billedkvaliteten end i superspecifikationer ![]() Det kræver ikke super specifikationer at levere super billedkvalitet.
|
||||
![]() |
||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|||
10000? Tvivler på at det er en dag over 8200 gange bedre ![]() |
||||
![]() |
||||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
|||
Næ det kan du have ret i , men jeg har endnu til gode at se et LCD/LED tv med RIGTIGT godt billede, så jeg forventer at specifikationerne vil afsløre bare LIDT af mulighederne, omvendt er jeg godt klar over at der er store forskelle på hvordan man efterfølgende kan justere sig frem til et godt/bedre billede, dels hvilke muligheder der er, men også egne evner OG ikke mindst det faktum at vi har forskellige parametre for hvad vi synes er et godt billede. Jeg har flere gange set et eks. superflot Samsung-tv (det med den super smalle crome-kant) hos venner og bekendte hvor billedet så til gengæld så helt forfærdeligt ud (i mine øjne), har så skrevet endnu til gode at se et LCD/LED der kan slå min "gamle" Pioneer plasma (i mine øjne), og jeg leder ellers aktivt da jeg synes jeg fortjener at købe noget nyt til mig selv snart
||||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||||
![]() |
||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|||
i min verden kommerdet aldrig til at erstatte et lærred/projektor. Alene det at man ikke kan få højtalerne op i billedet, er for mig et no go |
||||
![]() |
||||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
|||
Jeg kan sagtens følge dig,men hvis man eks. har en stue på 20 kvm. og samtidig skal have det til at se lidt pænt ud, så vil en SUPER 100" Plasma nok være en acceptabelt alternativ for de fleste. Hvad mener du med "højttalerne op i billedet" ?
|
||||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|||
Problemet er at dét der er galt med billedet på de gængse LCD/LED tv, ikke har ret meget med specifikationerne at gøre.
|
||||
![]() |
||||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|||
At højttalerne ikke er over/under billedet. Ægte bio-oplevelser kræver, efter min mening, at lyden kommer direkte fra billedet hvilket kun er muligt med en AT-skærm.
|
||||
![]() |
||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|||
nemli! |
||||
![]() |
||||
|||
Jo men så er vi nok ovre i peditesser ( i mine øjne/ører), for i mit setup står min center lige under lærred/skærm, og med en let vinkel op, så rammer lyden lige i masken
![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
|||
Jeg melder mig hermed som forsøgsperson
![]() Kom to stærke mænner bare med det til tredje sal... (60 kg)
Det bliver lidt småt... har 120" 2,35:1 lærred
|
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
![]() |
||||
|||
Så er dit billede for lille
![]() Det gør alt andet lige ret stor forskel på helhedsoplevelsen, om lyden kommer fra lærredet eller fra et punkt nedenunder (og vinklingen ændrer altså ikke på hvor lyden kommer fra, kun på hvor meget diskant du får). Jeg har personligt frarådet det, på grund af kvaliteten af lydtransparente duge (eller manglen på samme), men det findes der efterhånden løsninger på. Men hvis man ikke mener det gør en hørbar forskel, så har man aldrig prøvet - plain and simple. Redigeret af Otto J - 14-Maj-2012 kl. 14:25 |
||||
![]() |
||||
|||
120" (billedet altså) ![]() Ja, det kan da være jeg skal lytte til et setup hvor højttaleren er placeret bag lærredet så jeg kan blive overbevist.
|
||||
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |