recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten har 80" fladskærm til 35K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgiganten har 80" fladskærm til 35K

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Den dag man kan købe et 80-100" med superspecifikationer til en overkommelig pris, så kan man overveje at skippe projektoren, men det varer sikkert lidt endnu.      Bare min egen lomme-teori.Tongue

Jeg er mere interesseret i billedkvaliteten end i superspecifikationer Wink

Det kræver ikke super specifikationer at levere super billedkvalitet.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg køber snart et 108" billede til 34k. Som har ti-tusinde gange bedre billedkvalitet end det der Sharp.

10000? Tvivler på at det er en dag over 8200 gange bedreLOL
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Den dag man kan købe et 80-100" med superspecifikationer til en overkommelig pris, så kan man overveje at skippe projektoren, men det varer sikkert lidt endnu.      Bare min egen lomme-teori.Tongue

Jeg er mere interesseret i billedkvaliteten end i superspecifikationer Wink

Det kræver ikke super specifikationer at levere super billedkvalitet.
Næ det kan du have ret i , men jeg har endnu til gode at se et LCD/LED tv med RIGTIGT godt billede, så jeg forventer at specifikationerne vil afsløre bare LIDT af mulighederne, omvendt er jeg godt klar over at der er store forskelle på hvordan man efterfølgende kan justere sig frem til et godt/bedre billede, dels hvilke muligheder der er, men også egne evner OG ikke mindst det faktum at vi har forskellige parametre for hvad vi synes er et godt billede.
Jeg har flere gange set et eks. superflot Samsung-tv (det med den super smalle crome-kant) hos venner og bekendte hvor billedet så til gengæld så helt forfærdeligt ud (i mine øjne), har så skrevet endnu til gode at se et LCD/LED der kan slå min "gamle" Pioneer plasma (i mine øjne), og jeg leder ellers aktivt da jeg synes jeg fortjener at købe noget nyt til mig selv snart LOLLOLLOLLOLLOL
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 09:57

Er der mon nogle der HAR set det pågældende tv in action?
Det er, så vidt jeg kan læse, "kun" 100 Hertz, hvor den mindre modeller er med 2-400 hertz, og så er der som nævnt ikke 3D.
Det ser i mine øjne ud til at være et stort tv , men mindre gode specifikationer. Det skal nok ses efter i sømmene inden man dømmer sin 50" tv/ projektor- kombi-løsning ude.Wink
Den dag man kan købe et 80-100" med superspecifikationer til en overkommelig pris, så kan man overveje at skippe projektoren, men det varer sikkert lidt endnu.      Bare min egen lomme-teori.Tongue

i min verden kommerdet aldrig til at erstatte et lærred/projektor. Alene det at man ikke kan få højtalerne op i billedet, er for mig et no go
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Det er, så vidt jeg kan læse, "kun" 100 Hertz, hvor den mindre modeller er med 2-400 hertz, og så er der som nævnt ikke 3D.
Det ser i mine øjne ud til at være et stort tv , men mindre gode specifikationer. Det skal nok ses efter i sømmene inden man dømmer sin 50" tv/ projektor- kombi-løsning ude.Wink
Den dag man kan købe et 80-100" med superspecifikationer til en overkommelig pris, så kan man overveje at skippe projektoren, men det varer sikkert lidt endnu.      Bare min egen lomme-teori.Tongue

i min verden kommerdet aldrig til at erstatte et lærred/projektor. Alene det at man ikke kan få højtalerne op i billedet, er for mig et no go

Jeg kan sagtens følge dig,men hvis man eks. har en stue på 20 kvm. og samtidig skal have det til at se lidt pænt ud, så vil en SUPER 100" Plasma nok være en acceptabelt alternativ for de fleste.
Hvad mener du med "højttalerne op i billedet" ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:28

Næ det kan du have ret i , men jeg har endnu til gode at se et LCD/LED tv med RIGTIGT godt billede, så jeg forventer at specifikationerne vil afsløre bare LIDT af mulighederne, omvendt er jeg godt klar over at der er store forskelle på hvordan man efterfølgende kan justere sig frem til et godt/bedre billede, dels hvilke muligheder der er, men også egne evner OG ikke mindst det faktum at vi har forskellige parametre for hvad vi synes er et godt billede.

Problemet er at dét der er galt med billedet på de gængse LCD/LED tv, ikke har ret meget med specifikationerne at gøre.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:29

Jeg kan sagtens følge dig,men hvis man eks. har en stue på 20 kvm. og samtidig skal have det til at se lidt pænt ud, så vil en SUPER 100" Plasma nok være en acceptabelt alternativ for de fleste.
At højttalerne ikke er over/under billedet. Ægte bio-oplevelser kræver, efter min mening, at lyden kommer direkte fra billedet hvilket kun er muligt med en AT-skærm. 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

At højttalerne ikke er over/under billedet. Ægte bio-oplevelser kræver, efter min mening, at lyden kommer direkte fra billedet hvilket kun er muligt med en AT-skærm. 

nemli!
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jo men så er vi nok ovre i peditesser ( i mine øjne/ører), for i mit setup står min center lige under lærred/skærm, og med en let vinkel op, så rammer lyden lige i maskenLOL
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 13:39
Jeg melder mig hermed som forsøgsperson Wink
Kom to stærke mænner bare med det til tredje sal... (60 kg)
Det bliver lidt småt... har 120" 2,35:1 lærred
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 14:22

Jo men så er vi nok ovre i peditesser ( i mine øjne/ører), for i mit setup står min center lige under lærred/skærm, og med en let vinkel op, så rammer lyden lige i maskenLOL

Så er dit billede for lille Wink

Det gør alt andet lige ret stor forskel på helhedsoplevelsen, om lyden kommer fra lærredet eller fra et punkt nedenunder (og vinklingen ændrer altså ikke på hvor lyden kommer fra, kun på hvor meget diskant du får). Jeg har personligt frarådet det, på grund af kvaliteten af lydtransparente duge (eller manglen på samme), men det findes der efterhånden løsninger på. Men hvis man ikke mener det gør en hørbar forskel, så har man aldrig prøvet - plain and simple.

Redigeret af Otto J - 14-Maj-2012 kl. 14:25
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Så er dit billede for lille Wink

Det gør alt andet lige ret stor forskel på helhedsoplevelsen, om lyden kommer fra lærredet eller fra et punkt nedenunder (og vinklingen ændrer altså ikke på hvor lyden kommer fra, kun på hvor meget diskant du får). Jeg har personligt frarådet det, på grund af kvaliteten af lydtransparente duge (eller manglen på samme), men det findes der efterhånden løsninger på. Men hvis man ikke mener det gør en hørbar forskel, så har man aldrig prøvet - plain and simple.

120"  (billedet altså)LOL
Ja, det kan da være jeg skal lytte til et setup hvor højttaleren er placeret bag lærredet så jeg kan blive overbevist. 
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu