|
Elgiganten prøver at slippe for reklamation |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Lige præcis den del ville jeg bruge, sammenholdt med at de fik det ind for samme fejl inden udløbet af reklamationsretten. Det bør være argument nok til, at de (forhandleren) tager sagen op påny.. evt kontakter de Sony for at høre om den fejl ER generel, og om Sony har et bud på et fix (hvis de ikke allerede er bekendt med det i forvejen). Som forbruger står du væsentlig bedre i sagen, når du kan fremvise noget der ligner en generel fejl. Så er tiden ikke længere så relevant, fordi du havde gjort opmærksom på det inden.
Jeg mener godt man kan argumentere med, at man ikke har tid i en periode til at tage sig af det. Men hvor meget tid er svær at sige - Det er en lidt atypisk situation, at et produkt der er anmeldt med fejl, ikke kommer i brug relativ kort tid efter, at fejlen skulle være udbedreret. Men der kan være omstændigheder, som du også nævner, der gør, at det ikke lige sker.
Omvendt er der ingen tvivl, en fejl før og stadigvæk samme fejl efter udløb af tiden, det bør ikke umiddelbart ændre noget. For så kan en forhandler jo blot undlade at gøre noget ved en fejl, første gang og efterfølgende argumentere med, at tiden er udløbet efterfølgende. Det er det jeg mente med misbrug. Problematikken er reelt, at de ingen fejl fandt første gang. Men her mener jeg den evt. generelle fejl må komme dig som forbruger til gavn, når/hvis det er samme fejl. |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
.
Redigeret af Flemming Larsen - 01-Oktober-2015 kl. 20:16 |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10477 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Undskyld Flemming, men hører ovenstående indlæg overhovedet til i denne tråd? Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kunne være, at det var en fejlpost. Nok derfor, at den er slettet.
![]() |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har/haft 3 sony modeller og har aldrig oplevet fænomenet og har en kammerat der har 2 sony tv og heller ikke oplevet fænomenet, men det er måske kun modellen der omtales, der skulle have det problem... |
||
![]() |
||
mwthrane2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 100 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er naturligvis ikke alle modeller. Det siger lidt sig selv. Så tror jeg SONY havde haft et større problem.
|
||
![]() |
||
Dennis_m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Status: Offline Point: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja det skal ihvertfald være på baggrund af at man har reklameret over fejlen inden de 2 år, men da testen (de har tilsyneladende ikke lavet afhjælpningsforsøg, da de jo ikke har konstateret fejlen) nok næppe har taget mere en max 3-4 uger. Er der alligevel gået noget tid inden der bliver reklameret igen. Trådstarter: Kan du evt. Prøve at snakke med elgiganten om de kan tage tvet ind og få det testet af deres supporter i huset, og se om de kan konstatere fejlen, de screener alligevel en del af servicesagerne for at undgå at sende så mange på værksted med "ingen fejl konstateret" Det koster dem jo ikke noget, og hvis supporteren kan se fejlen kan de se at i har reklameret i rette tid, da værkstedet i så fald har lavet en fejl første gang da de ikke ku konstatere fejlen. De koster minimum 7-800,- at sende et tv på værksted hvis der ikke er fejl på det, og siden Elgiganten ikke ku konstatere fejl da der blev reklameret indenfor de 2 år mener de jo selvfølgelig ikke at der er fejl på når det nu er præcis samme fejl igen efter reklamationsretten udløb. Er de slet ikke til at snakke med er der nok ikke andre veje en forbrugerklagenævnet hvor der så skal en uvildig ind og teste tvet.
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er vel fuldstændig ligegyldigt - som der er en der har svaret tidligere i tråden, så kan man reklamere igen hvis sammen fejl opstår, som man har klaget over før udløb af reklamationsretten. Så er det ligegyldigt om Elgigaten har fundet fejlen eller ej...
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
Dennis_m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Status: Offline Point: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Selvfølgelig kan man reklamere, det kan man altid, men de vil jo (som de har gjort da trådstarter henvendte sig) afvise reklamationen med henvisning til sidste gang fjernsynet var til reperation hvor der ikke var fejl på, og det derfor må være brugerfejl/3 parts software eller udefrakommende påvirkninger, der forårsager problemet. Så er det jo op til trådstarter om han vil acceptere afvisningen, lave sag ved forbrugerklagenævnet eller forsøge at klage højere op (varehuschef, kundecenter, facebook etc.) Man kan ikke tvinge dem til at sende den på værksted, de kan altid afvise en reklamation uden at sende den videre hvis de mener at det er berettiget. Den arbejdsrapport du fik med sidst var det en arbejdsrapport fra Service center gruppen eller en Elgiganten Arbejdsrapport? (For at afklare om den har været på værksted eller om den kun er testet i butikken af supporter?) Redigeret af Dennis_m - 03-Oktober-2015 kl. 14:31 |
||
![]() |
||
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Periodiske fejl må være et mareridt for butikkerne. Men måske kan man selv hjælpe lidt:
Jeg har døjet med en periodisk fejl på et TV, der var købt i Føtex. TV kom tilbage fra reklamation med samme fejl (men uden regning eller andet brok). Næste gang fejlen opstod, lavede jeg en videooptagelsen med mobiltelefonen. Jeg lagde optagelsen på Youtube og gav ekspedienten i Føtex linket. Føtex behandlede reklamationen meget seriøst og reparerede fjernsynet, så problemet ikke er set siden. |
||
![]() |
||
steen5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sikker på det ikke er naboen der også har et Sony tv som slukker og tænder det?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
IR som går igennem en væg.!!? Det sker næppe. Tvivler også på at RF ville kunne gøre det. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |