recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten prøver at slippe for reklamation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgiganten prøver at slippe for reklamation

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af mwthrane2 mwthrane2 skrev:

Nogle gange slukker og tænder det flere gange om dagen, nogen gange kan der gå en uge imellem.

JO! Hvis man googler det vrimler det frem med resultater.

Lige præcis den del ville jeg bruge, sammenholdt med at de fik det ind for samme fejl inden udløbet af reklamationsretten. 
Det bør være argument nok til, at de (forhandleren) tager sagen op påny.. evt kontakter de Sony for at høre om den fejl ER generel, og om Sony har et bud på et fix (hvis de ikke allerede er bekendt med det i forvejen). 
Som forbruger står du væsentlig bedre i sagen, når du kan fremvise noget der ligner en generel fejl. Så er tiden ikke længere så relevant, fordi du havde gjort opmærksom på det inden.

Oprindeligt skrevet af mwthrane2 mwthrane2 skrev:

Da vi fik TV'et tilbage var reklamationen allerede udløbet..

Jeg mener godt man kan argumentere med, at man ikke har tid i en periode til at tage sig af det. Men hvor meget tid er svær at sige - Det er en lidt atypisk situation, at et produkt der er anmeldt med fejl, ikke kommer i brug relativ kort tid efter, at fejlen skulle være udbedreret. Men der kan være omstændigheder, som du også nævner, der gør, at det ikke lige sker.
Omvendt er der ingen tvivl, en fejl før og stadigvæk samme fejl efter udløb af tiden, det bør ikke umiddelbart ændre noget. For så kan en forhandler jo blot undlade at gøre noget ved en fejl, første gang og efterfølgende argumentere med, at tiden er udløbet efterfølgende. Det er det jeg mente med misbrug. 

Problematikken er reelt, at de ingen fejl fandt første gang. Men her mener jeg den evt. generelle fejl må komme dig som forbruger til gavn, når/hvis det er samme fejl.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 19:52
.

Redigeret af Flemming Larsen - 01-Oktober-2015 kl. 20:16
Mvh
Flemming Larsen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10477
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

De er da totalt latterlige hos Elgiganten, Jeg skriver dette på deres Facebook. (Jeg vil gerne have lov til, at bestille den nye Mad Max på Blu-ray. Den kommer på Mandag, og ligger til 99kr i jeres reklame. Hvorfor kan den ikke forud bestilles til den pris?) Men når jeg har skrevet det, så går der ikke mange minutter, så er det fjernet igen. Det er sgu da for langt ude.

Undskyld Flemming, men hører ovenstående indlæg overhovedet til i denne tråd?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Undskyld Flemming, men hører ovenstående indlæg overhovedet til i denne tråd?

Flemming
Kunne være, at det var en fejlpost. Nok derfor, at den er slettet.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Lige en sidekommentar.
Er det ikke noget med, at indtil flere har haft samme problem med sony TV der tænder og slukker af sig selv? Måske er det en generel fejl?

Jeg har/haft 3 sony modeller og har aldrig oplevet fænomenet og har en kammerat der har 2 sony tv og heller ikke oplevet fænomenet, men det er måske kun modellen der omtales, der skulle have det problem...
Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 11:43
Det er naturligvis ikke alle modeller. Det siger lidt sig selv. Så tror jeg SONY havde haft et større problem.
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Som hovedregel er der garanti på en udført garanti/reklamations reparation. Elgiganten bør tage TV´et til gen-reparation med henvisning til, at I allerede indefor reklamationsfristens udløb havde TV´et til reparation for samme fejl.

At man dengang ikke kunne finde en fejl mener jeg ikke kan begrunde en afvisning fra Elgiganten.  

Ja det skal ihvertfald være på baggrund af at man har reklameret over fejlen inden de 2 år, men da testen (de har tilsyneladende ikke lavet afhjælpningsforsøg, da de jo ikke har konstateret fejlen) nok næppe har taget mere en max 3-4 uger. Er der alligevel gået noget tid inden der bliver reklameret igen.

Trådstarter: Kan du evt. Prøve at snakke med elgiganten om de kan tage tvet ind og få det testet af deres supporter i huset, og se om de kan konstatere fejlen, de screener alligevel en del af servicesagerne for at undgå at sende så mange på værksted med "ingen fejl konstateret" Det koster dem jo ikke noget, og hvis supporteren kan se fejlen kan de se at i har reklameret i rette tid, da værkstedet i så fald har lavet en fejl første gang da de ikke ku konstatere fejlen.

De koster minimum 7-800,- at sende et tv på værksted hvis der ikke er fejl på det, og siden Elgiganten ikke ku konstatere fejl da der blev reklameret indenfor de 2 år mener de jo selvfølgelig ikke at der er fejl på når det nu er præcis samme fejl igen efter reklamationsretten udløb.

Er de slet ikke til at snakke med er der nok ikke andre veje en forbrugerklagenævnet hvor der så skal en uvildig ind og teste tvet. 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 10:59

Problematikken er reelt, at de ingen fejl fandt første gang. Men her mener jeg den evt. generelle fejl må komme dig som forbruger til gavn, når/hvis det er samme fejl.

Det er vel fuldstændig ligegyldigt - som der er en der har svaret tidligere i tråden, så kan man reklamere igen hvis sammen fejl opstår, som man har klaget over før udløb af reklamationsretten.

Så er det ligegyldigt om Elgigaten har fundet fejlen eller ej...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det er vel fuldstændig ligegyldigt - som der er en der har svaret tidligere i tråden, så kan man reklamere igen hvis sammen fejl opstår, som man har klaget over før udløb af reklamationsretten.

Så er det ligegyldigt om Elgigaten har fundet fejlen eller ej...

Selvfølgelig kan man reklamere, det kan man altid, men de vil jo (som de har gjort da trådstarter henvendte sig) afvise reklamationen med henvisning til sidste gang fjernsynet var til reperation hvor der ikke var fejl på, og det derfor må være brugerfejl/3 parts software eller udefrakommende påvirkninger, der forårsager problemet.

Så er det jo op til trådstarter om han vil acceptere afvisningen, lave sag ved forbrugerklagenævnet eller forsøge at klage højere op (varehuschef, kundecenter, facebook etc.)

Man kan ikke tvinge dem til at sende den på værksted, de kan altid afvise en reklamation uden at sende den videre hvis de mener at det er berettiget.

Den arbejdsrapport du fik med sidst var det en arbejdsrapport fra Service center gruppen eller en Elgiganten Arbejdsrapport? (For at afklare om den har været på værksted eller om den kun er testet i butikken af supporter?)

Redigeret af Dennis_m - 03-Oktober-2015 kl. 14:31
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 16:56
Periodiske fejl må være et mareridt for butikkerne. Men måske kan man selv hjælpe lidt:

Jeg har døjet med en periodisk fejl på et TV, der var købt i Føtex. TV kom tilbage fra reklamation med samme fejl (men uden regning eller andet brok). Næste gang fejlen opstod, lavede jeg en videooptagelsen med mobiltelefonen. Jeg lagde optagelsen på Youtube og gav ekspedienten i Føtex linket. Føtex behandlede reklamationen meget seriøst og reparerede fjernsynet, så problemet ikke er set siden.
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 18:10
Sikker på det ikke er naboen der også har et Sony tv som slukker og tænder det?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 18:40

IR som går igennem en væg.!!? Det sker næppe. Tvivler også på at RF ville kunne gøre det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu