recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgigantens bedste bud på 32" TV !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElgigantens bedste bud på 32" TV !

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
hesten og Ræven Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

sony EX500 er afløser for w5000.
hvis du kan få den til prisen, så havde jeg klart valgt den 

Tak for det, - det var lige hvad jeg skulle bruge af info!
Har lige købt det for 4.700 kr - så må vi se hvad der bliver sagt til det.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 18:07
Selvom du har købt denne Sony, bemærk at Sony´s frontglas er glossy !

Hvis ikke du er klar over hvad det betyder, se denne video ( ikke sikkert det er et problem i din brugssituation, men rart at vide inden man køber ):

http://www.youtube.com/watch?v=V0Yyh2F44hA&feature=player_embedded

Redigeret af JA - 23-Marts-2010 kl. 18:07
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Man kan altså snildt få et tv i dag til omkring 3000 - 3500 der er ganske fint i 32", så der er ingen grund til at lægge 5000 på bordet efter min mening. Det Philips jeg har (dog ikke som primært tv) er overraskende godt.
Se har er vi så lodret uenige.   Jeg købte et Philips 7404H til svigermekanikken for godt 5000 kr., og det er da noget L...Dead

Er det med digitalt signal ? Hvad er det der står som en grøn mand  ?

Husk, al billedeforbedring skal slås fra for det står godt - skarphed på 2, farve ca 50, kontrast og lys ca 60 begge to.
Mine forældre har 7xxxx og det står rigtig godt, både på farver og billedekvalitet iøvrigt.
Den grønne mand står forDead              LOL
Jeg har prøvet at justere,slå til og fra og i det hele taget brugt en led tid på at få det til at blive bare NOGENLUNDE så godt som deres 20 år gamle tv, men det lader sig ikke gøre. Faktisk mener jeg de fleste skal beholde deres gamle kvalitets-tv, frem for at investere i et middelmådigt LCD-tv.
Det er sat til digital-tuner Wink

Men hvad er det der er galt - farverne, uskarpt, støj, etc ??  Går udfra det er en 2009 model, hvis ældre har du sikkert helt ret i din klage ...... Min 32PFL5403 fra 2008 er bestemt ikke noget at prale af, i kategorien ikke-acceptabelt - men man kan leve med det hvis ikke andre muligheder.
Ja men det er købt i sommer 2009,men om det er en 2009 model ????   Det er en 7404H. og jeg synes farverne er HELT forkerte, ekstremt følsomt overfor kig fra siden, men det er mere det faktum at et moderne 32" LCD til 5000+ ikke leverer et bedre resultat "out of the box".
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 18:34

Hvis ikke du er klar over hvad det betyder, se denne video ( ikke sikkert det er et problem i din brugssituation, men rart at vide inden man køber ):

Sådanne et tv er i mine øjne ubrugeligt. Det var da sindsygt hvor meget skin der er i dette panel
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2008
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:50
Jeg må lige byde ind i debatten. Jeg har gennem et par måneder haft et LG 32LH2000 (jeg ga 2900 mener jeg) til soveværelset og er ovenud tilfreds. Billedet er supergodt med det digitale signal og DR HD står fantastisk. Jeg har et Pioneer 508XD i stuen og jeg havde regnet med at måtte finde mig i tydeligt dårligere billedkvalitet men blev positivt overrasket. I forhold til de Phillips 32" jeg kiggede på i Elgiganten (til 3-4k) står billedet knivskarpt uden pixellering og ingen slør ved f.eks. fodbold. 
Jeg er specielt pjattet med LG's menuer som ikke findes nemmere (og pænere?). Der findes tilmed en wizard til at indstille billedet og jeg synes jeg har fået det til at se ganske fornuftigt ud (hudfarver, sortniveau etc.). Det eneste minus er at rammen ikke syne slank som på billederne men det er en detalje...

De varmeste anbefalinger herfra :)
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:56

tjek nu lige din information først
den har ikke glossy

Redigeret af xcardman - 23-Marts-2010 kl. 19:57
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af morteng morteng skrev:

Jeg må lige byde ind i debatten. Jeg har gennem et par måneder haft et LG 32LH2000 (jeg ga 2900 mener jeg) til soveværelset og er ovenud tilfreds. Billedet er supergodt med det digitale signal og DR HD står fantastisk. Jeg har et Pioneer 508XD i stuen og jeg havde regnet med at måtte finde mig i tydeligt dårligere billedkvalitet men blev positivt overrasket. I forhold til de Phillips 32" jeg kiggede på i Elgiganten (til 3-4k) står billedet knivskarpt uden pixellering og ingen slør ved f.eks. fodbold. 
Jeg er specielt pjattet med LG's menuer som ikke findes nemmere (og pænere?). Der findes tilmed en wizard til at indstille billedet og jeg synes jeg har fået det til at se ganske fornuftigt ud (hudfarver, sortniveau etc.). Det eneste minus er at rammen ikke syne slank som på billederne men det er en detalje...

De varmeste anbefalinger herfra :)
Tak for din anbefaling.   Jeg skal have et tv til soveværelset,så det kunne godt blive et LGWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

tjek nu lige din information først
den har ikke glossy

Så lad os sige det på en anden måde - der er ikke antiglare på denne skærm ( eller så lidt det ikke ses ) - men ikke alle der lægger lige vægt på dette, mange køber fuldt bevidst bærbar med glossy ( blank ) skærm fordi de synes det er flot. Tror mere på det jeg ser end salgsgas Wink

Redigeret af JA - 23-Marts-2010 kl. 22:09
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 22:05

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Man kan altså snildt få et tv i dag til omkring 3000 - 3500 der er ganske fint i 32", så der er ingen grund til at lægge 5000 på bordet efter min mening. Det Philips jeg har (dog ikke som primært tv) er overraskende godt.
Se har er vi så lodret uenige.   Jeg købte et Philips 7404H til svigermekanikken for godt 5000 kr., og det er da noget L...Dead

Er det med digitalt signal ? Hvad er det der står som en grøn mand  ?

Husk, al billedeforbedring skal slås fra for det står godt - skarphed på 2, farve ca 50, kontrast og lys ca 60 begge to.
Mine forældre har 7xxxx og det står rigtig godt, både på farver og billedekvalitet iøvrigt.
Den grønne mand står forDead              LOL
Jeg har prøvet at justere,slå til og fra og i det hele taget brugt en led tid på at få det til at blive bare NOGENLUNDE så godt som deres 20 år gamle tv, men det lader sig ikke gøre. Faktisk mener jeg de fleste skal beholde deres gamle kvalitets-tv, frem for at investere i et middelmådigt LCD-tv.
Det er sat til digital-tuner Wink

Men hvad er det der er galt - farverne, uskarpt, støj, etc ??  Går udfra det er en 2009 model, hvis ældre har du sikkert helt ret i din klage ...... Min 32PFL5403 fra 2008 er bestemt ikke noget at prale af, i kategorien ikke-acceptabelt - men man kan leve med det hvis ikke andre muligheder.
Ja men det er købt i sommer 2009,men om det er en 2009 model ????   Det er en 7404H. og jeg synes farverne er HELT forkerte, ekstremt følsomt overfor kig fra siden, men det er mere det faktum at et moderne 32" LCD til 5000+ ikke leverer et bedre resultat "out of the box".

Du må ha indstillet det forkert - den 7xxx mine forældre har står aldeles naturtro, på linje eller måske en tand bedre end på min 50PV600 plasma.

Der sker store skridt på LCD, i år skulle være endnu bedre end sidste års modeller, 400Hz opdatering og 0.5 sec respons,  måske bedst at få fat i en 2010 model Wink

Er det denne model ( 4.200 hos wupti )

http://www.pricerunner.dk/sp/Philips-32PFL7404.html

Redigeret af JA - 23-Marts-2010 kl. 22:11
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 22:25

Så lad os sige det på en anden måde - der er ikke antiglare på denne skærm ( eller så lidt det ikke ses ) - men ikke alle der lægger lige vægt på dette, mange køber fuldt bevidst bærbar med glossy ( blank ) skærm fordi de synes det er flot. Tror mere på det jeg ser end salgsgas Wink
Du viser jo en video af deres NX700, hvor det er EX500 der tales om her. De to modeller er på ingen måde ens i hverken billede eller ydre fremtoning. NX700 har jo en ren glasplade på hele fronten, som naturligvis reflekterer lys, ligesom alt andet glas gør. EX500 er et rent LCD-panel uden glas foran.

Det virker lidt som om du har grebet den video ud af den blå luft fordi den rimede på "Sony" og "2010"? Da den jo netop hører til anmeldelsen af NX700 på forsiden, burde det være selvsagt at det var et andet TV, der vises.

Redigeret af T-Rex - 23-Marts-2010 kl. 22:27
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 23:07
@T-Rex

De fleste Sony kører med blank skærm, ofte er topmodellen mest blank - bestemt ikke taget ud af den blå luft - bestemt vigtigt man er klar over der er noget der hedder reflektioner på et TV, at man tager stilling til om det er noget der betyder noget eller ej i ens egen brugssituation - inden man køber. Efter min mening endnu vigtigere end flueknepperi på sort mv.

Har man gjort sig disse tanker og vælger blank skærm er det et tilvalg, har man ej må man leve med det der nu står.

Redigeret af JA - 23-Marts-2010 kl. 23:11
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 23:32

Der sker store skridt på LCD, i år skulle være endnu bedre end sidste års modeller, 400Hz opdatering og 0.5 sec respons,  måske bedst at få fat i en 2010 model Wink

Du forblændes let af (ubrugelige) tal... Shocked

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu