recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgigantens hemmelige prisgaranti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElgigantens hemmelige prisgaranti

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Sert Sert skrev:

Da jeg for noget tid siden skulle købe en telefon til min kone, gik jeg i gang med at udersøge marked for priser, da fandt jeg en lille butik i holbæk der kunne sælge mig denne tlf. 2000 hvorimod den stod til 3000 i elmutanten.

Nævnte deres prisgaranti for espididenten og viste reklamen, den venlige espidident ringede også op til butikken og fandt så ud af den var god nok, MEN om de ville sælge den til den pris nej, de ville give 100 i afslag
Det jeg vil frem til er at jeg ikke giver NOGET for deres
prisgaranti


Som nævnt af øvrige brugere, har de ikke prisgaranti. Det er de holdt op med at have for mange år siden efterhånden. Elgiganten ville i dette tilfælde, med alt sansynlighed tabe penge på at sælge den 1000 Kr billigere, og det ville da være fuldstændig tåbeligt købmandsskab. 
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 22:50
Hvis jeg har mulighed for, at handle i butikken vælger jeg det. Som for nylig med køb af en Canon printer, som stod til lavere pris på Elgiganten netside. - Jeg prøvede at forhandle mig til samme pris i butikken, men det var ikke muligt - på trods af, at Bilka havde den billigere. - Det blev nu hos Bilka, jeg købte min printer hos     
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:57

Jeg tjekker da altid diverse butikker før et nyt køb, og der bliver længere og længere imellem at jeg lægger pengene i el-giganten. Fona og expert er simpelthen ved at være seriøse priskonkuranter, men også butikker som TDC kan tilbyde gode priser. Jeg synes ikke det er et problem, at de ikke tilbyder prisgaranti, det er næsten indlysende at det bliver for dyrt for dem i længden, da der altid er nogle, der sælger varen til indkøbspris eller der under.



Redigeret af Steffen32 - 11-Marts-2009 kl. 23:58
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 06:32

Det er da lidt utopi at tror at de vil matche internetpriser. Det er 2 forskellige slags priser. Der er altså forskel på at drive en butik med et salgslokale og personale der skal være der dagligt i x antal timer, selvóm der måske ikke er nogen kunder og så have en netbutik, der ligger på den jyske hede og dagligt bruge 3 timer til at sende varen i eller får sendt vafren direkte fra leverandøren.

Jeg har selv tit brugt deres prismatch i Elgiganten og har i reglen aldrig oplevet problemer med at de matcher priserne i almindelige butikker.

Så jeg kan ikke forstå denne debat (hetz)

Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 06:59
I mine øjne er prisgaranti kun interessant, hvis den e.g. dækker 14 dage, for så føler man sig ikke helt så snydt, hvis butikken selv har katalogtilbud på varen ugen efter.

Min holdning har altid været at købe varen, hvor den er billigst og med den service jeg vil have. Derfor har jeg aldrig benyttet mig af prisgaranti.

Jeg kan forestille mig det kan være svært at drive butik, når folk kommer ind og stiller spørgsmål for efterfølgende enten at købe varen på nettet eller vil have varen til konkurrentens udsalgspris.


Redigeret af kleth - 12-Marts-2009 kl. 07:45
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er da lidt utopi at tror at de vil matche internetpriser.



Det er der da heller ingen der har nævnt i denne debat.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 09:28

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har selv tit brugt deres prismatch i Elgiganten og har i reglen aldrig oplevet problemer med at de matcher priserne i almindelige butikker.

Selve debatten startede af, at Elgiganten gerne vil kendes for at have prisgaranti, man at man som forbruger ikke må vide hvad de garanterer og under hvilke betingelser.

Hvis du prøver at søge på deres hjemmeside, finder du umiddelbart intet om hverken prisgaranti eller prismatch. Spillereglerne må ikke kendes, fordi de kan komme i klemme.

Set fra deres side, er det vel fair at de selv bestemmer om de vil matche en pris eller ej. Men set fra et forbrugermæssigt synpunkt, er det ikke godt at man ikke ved, om man er købt eller solgt i forhold til de rettigheder som de reklamerer med, og forsøger at sælge deres varer på.

Der er noget i grundprincipperne for god markedsføringsskik, som beskriver at man ikke må udnytte forbrugernes manglende erfaring eller indsigt, og der syntes jeg Elgiganten leger med ilden. Især i de situationer som også startede denne debat:

Vi er billigst!
Nej, i er ikke billigst.
Jo, det mener vi selv. Men ellers er det ikke noget problem, for vi har prisgaranti. 

Og så kører debatten ellers lidt i ring derfra. Med at Elgiganten ikke har prisgaranti, de har prismatch.

De matcher enhver pris hos konkurrenterne, vil dog ikke garantere at de gør!

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:46

Jeg kan heller ikke se hvad problemet er - bortset fra den anonyme mand, der ikke kan se pointen med uigennemskuelighed.

Jeg har arbejdet i Computer City, og der var aldrig problemer med prisgaranti. Reglerne er paent specificeret: Konkurrenten skal have varen paa lager, gaelder ikke netbutik eller udenlandsk butik, gaelder kun varer over 1000DKK, kunden skal komme med en annonce (saa man ikke bruger tid paa at lede paa nettet).

Plain and simple.


BORING!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Selve debatten startede af, at Elgiganten gerne vil kendes for at have prisgaranti, man at man som forbruger ikke må vide hvad de garanterer og under hvilke betingelser.

Hvis du prøver at søge på deres hjemmeside, finder du umiddelbart intet om hverken prisgaranti eller prismatch. Spillereglerne må ikke kendes, fordi de kan komme i klemme.

Set fra deres side, er det vel fair at de selv bestemmer om de vil matche en pris eller ej. Men set fra et forbrugermæssigt synpunkt, er det ikke godt at man ikke ved, om man er købt eller solgt i forhold til de rettigheder som de reklamerer med, og forsøger at sælge deres varer på.

Der er noget i grundprincipperne for god markedsføringsskik, som beskriver at man ikke må udnytte forbrugernes manglende erfaring eller indsigt, og der syntes jeg Elgiganten leger med ilden. Især i de situationer som også startede denne debat:

Vi er billigst!
Nej, i er ikke billigst.
Jo, det mener vi selv. Men ellers er det ikke noget problem, for vi har prisgaranti. 

Og så kører debatten ellers lidt i ring derfra. Med at Elgiganten ikke har prisgaranti, de har prismatch.

De matcher enhver pris hos konkurrenterne, vil dog ikke garantere at de gør!

  /Lars

Elgiganten har ikke længer prisgarenti. De har de ikke haft nogen tid. Men de har slogan at de vil være billigst men det er da ikke det samme.

Hvis de heller ikke officielt skilter med at de matcher en hver pris, så er det jo ikke den officielle holdning.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Elgiganten har ikke længer prisgarenti. De har de ikke haft nogen tid. Men de har slogan at de vil være billigst men det er da ikke det samme.

Hvis de heller ikke officielt skilter med at de matcher en hver pris, så er det jo ikke den officielle holdning.

Prøv at læse indledningen til denne debat

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:09
Jeg har meget svært ved at forstå postyret omkring det her. Som andre indlæg også understreger, har Elgiganten jo ingen officiel prisgaranti. De matcher deres egne priser i 14 dage og kan derudover tilbyde at matche prisen fra en konkurrent eller tillige sælge den billigere. Dette kan da kun ses som god service. Jeg har ihvertfald ikke haft problemer med at få oplyst ovenstående som officiel holdning fra firmaet.

At en nyansat elev, direkte sprunget ind fra handelsskolen i 7. kartoffelrække ytrer sig yderst tvivlsomt på et forum, kan man vel næppe klandre firmaet for.

Med hensyn til kædespecifikke modelnavne, er det da blevet langt sjældnere end for blot et år siden? Synes mange danske butikker har oppet sig med henhold til etik og vidensniveau. At sælgerne så stadig presses ud i fuldstændig obskure salgsargumenter for at beholde jobbet og hive en hæderlig løn hjem, er stadig trist.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Elgiganten har ikke længer prisgarenti. De har de ikke haft nogen tid. Men de har slogan at de vil være billigst men det er da ikke det samme.

Hvis de heller ikke officielt skilter med at de matcher en hver pris, så er det jo ikke den officielle holdning.

Prøv at læse indledningen til denne debat

  /Lars

Ja en anonym fra el udtaler.

Diskuterer vi hvad en eller anden tilfældig ansat har skrevet i et forum??

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu