|
Elgigantens hemmelige prisgaranti |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
vasif
Guld medlem Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
Sendt: 11-Marts-2009 kl. 22:43 | |
Som nævnt af øvrige brugere, har de ikke prisgaranti. Det er de holdt op med at have for mange år siden efterhånden. Elgiganten ville i dette tilfælde, med alt sansynlighed tabe penge på at sælge den 1000 Kr billigere, og det ville da være fuldstændig tåbeligt købmandsskab. |
||
T-teknik
-- Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
Sendt: 11-Marts-2009 kl. 22:50 | |
Hvis jeg har mulighed for, at handle i butikken vælger jeg det. Som for nylig med køb af en Canon printer, som stod til lavere pris på Elgiganten netside. - Jeg prøvede at forhandle mig til samme pris i butikken, men det var ikke muligt - på trods af, at Bilka havde den billigere. - Det blev nu hos Bilka, jeg købte min printer hos
|
||
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:57 | |
Jeg tjekker da altid diverse butikker før et nyt køb, og der bliver længere og længere imellem at jeg lægger pengene i el-giganten. Fona og expert er simpelthen ved at være seriøse priskonkuranter, men også butikker som TDC kan tilbyde gode priser. Jeg synes ikke det er et problem, at de ikke tilbyder prisgaranti, det er næsten indlysende at det bliver for dyrt for dem i længden, da der altid er nogle, der sælger varen til indkøbspris eller der under. Redigeret af Steffen32 - 11-Marts-2009 kl. 23:58 |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 06:32 | |
Det er da lidt utopi at tror at de vil matche internetpriser. Det er 2 forskellige slags priser. Der er altså forskel på at drive en butik med et salgslokale og personale der skal være der dagligt i x antal timer, selvóm der måske ikke er nogen kunder og så have en netbutik, der ligger på den jyske hede og dagligt bruge 3 timer til at sende varen i eller får sendt vafren direkte fra leverandøren. Jeg har selv tit brugt deres prismatch i Elgiganten og har i reglen aldrig oplevet problemer med at de matcher priserne i almindelige butikker. Så jeg kan ikke forstå denne debat (hetz) |
||
kleth
Bruger Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 06:59 | |
I mine øjne er prisgaranti kun interessant, hvis den e.g. dækker 14 dage, for så føler man sig ikke helt så snydt, hvis butikken selv har katalogtilbud på varen ugen efter.
Min holdning har altid været at købe varen, hvor den er billigst og med den service jeg vil have. Derfor har jeg aldrig benyttet mig af prisgaranti. Jeg kan forestille mig det kan være svært at drive butik, når folk kommer ind og stiller spørgsmål for efterfølgende enten at købe varen på nettet eller vil have varen til konkurrentens udsalgspris. Redigeret af kleth - 12-Marts-2009 kl. 07:45 |
||
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8626 |
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 09:15 | |
Det er der da heller ingen der har nævnt i denne debat. |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 09:28 | |
Selve debatten startede af, at Elgiganten gerne vil kendes for at have prisgaranti, man at man som forbruger ikke må vide hvad de garanterer og under hvilke betingelser. Hvis du prøver at søge på deres hjemmeside, finder du umiddelbart intet om hverken prisgaranti eller prismatch. Spillereglerne må ikke kendes, fordi de kan komme i klemme. Set fra deres side, er det vel fair at de selv bestemmer om de vil matche en pris eller ej. Men set fra et forbrugermæssigt synpunkt, er det ikke godt at man ikke ved, om man er købt eller solgt i forhold til de rettigheder som de reklamerer med, og forsøger at sælge deres varer på. Der er noget i grundprincipperne for god markedsføringsskik, som beskriver at man ikke må udnytte forbrugernes manglende erfaring eller indsigt, og der syntes jeg Elgiganten leger med ilden. Især i de situationer som også startede denne debat: Vi er billigst! Og så kører debatten ellers lidt i ring derfra. Med at Elgiganten ikke har prisgaranti, de har prismatch. De matcher enhver pris hos konkurrenterne, vil dog ikke garantere at de gør! /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
amorbavian
Guld medlem Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:46 | |
Jeg kan heller ikke se hvad problemet er - bortset fra den anonyme mand, der ikke kan se pointen med uigennemskuelighed. Jeg har arbejdet i Computer City, og der var aldrig problemer med prisgaranti. Reglerne er paent specificeret: Konkurrenten skal have varen paa lager, gaelder ikke netbutik eller udenlandsk butik, gaelder kun varer over 1000DKK, kunden skal komme med en annonce (saa man ikke bruger tid paa at lede paa nettet). Plain and simple. |
||
BORING! |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 11:58 | |
Elgiganten har ikke længer prisgarenti. De har de ikke haft nogen tid. Men de har slogan at de vil være billigst men det er da ikke det samme. Hvis de heller ikke officielt skilter med at de matcher en hver pris, så er det jo ikke den officielle holdning. |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:02 | |
Prøv at læse indledningen til denne debat /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
quadrago
Guld medlem Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:09 | |
Jeg har meget svært ved at forstå postyret omkring det her. Som andre indlæg også understreger, har Elgiganten jo ingen officiel prisgaranti. De matcher deres egne priser i 14 dage og kan derudover tilbyde at matche prisen fra en konkurrent eller tillige sælge den billigere. Dette kan da kun ses som god service. Jeg har ihvertfald ikke haft problemer med at få oplyst ovenstående som officiel holdning fra firmaet.
At en nyansat elev, direkte sprunget ind fra handelsskolen i 7. kartoffelrække ytrer sig yderst tvivlsomt på et forum, kan man vel næppe klandre firmaet for. Med hensyn til kædespecifikke modelnavne, er det da blevet langt sjældnere end for blot et år siden? Synes mange danske butikker har oppet sig med henhold til etik og vidensniveau. At sælgerne så stadig presses ud i fuldstændig obskure salgsargumenter for at beholde jobbet og hive en hæderlig løn hjem, er stadig trist. |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:32 | |
Ja en anonym fra el udtaler. Diskuterer vi hvad en eller anden tilfældig ansat har skrevet i et forum?? |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |