|
Elledningers betydning for et TV |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nu har jeg skåret min grå ledning op.
Inden i den grå finder jeg en blå og en sort. Det er jo ikke RGB. Farver. Måske derfor alt er sløret på mit tv |
|||
![]() |
|||
Lygtemanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
||
Du skal klippe den sorte over så bliver billedet kniv skarpt.
|
|||
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Efter jeg skiftede til rød/grøn/blå powerledning, er der kommet mere farve på skærmen
![]() |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
Hvad med luft- eller vandledninger? - det sidste skulle efter sigende kunne virke med tv som er IP67 godkendt.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
||
Dejligt at så mange deltager i debatten:).☺☺
Humor og smil er altid godt. Og et rigtigt godt nytår ønskes i alle med tak for både saglige og morsomme indlæg. Lyt også til dronningen her kl 18!😄 |
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
![]() |
|||
Lygtemanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
||
Man kunne også starte med at bruge den rigtige formel for spændingsfald ;) Cospi er kun 1 i det tilfælde at man regner på ren ohmsk belastning. I praksis vil alle forbrugs apparater have en cospi på 0,9 eller mindre og så ser formlen anderledes ud. ∆U=I*RL*cosɸ+I*XL*sinɸ
Godt nythår mvh
|
|||
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
|||
![]() |
|||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
||
Tak. Må jeg få mere forklaring og din mening. (Sidst jeg benyttede cos pi, var i forbindelse med dimensioneringen af mit solcelleanlæg) |
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
![]() |
|||
||
Det er fordi det er AC og så vil cosphi altid skulle regnes med.
|
|||
Sony 55x9005b
|||
![]() |
|||
||
Og hvilken betydning mener du, at det kan have ud fra mine startspørgsmål?
|
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
![]() |
|||
||
Uden at have lavet udregning ville jeg gætte på dit spændingsfald bliver en smugle mindre.
|
|||
Sony 55x9005b
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |