|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
3000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: SORØ, DK Status: Offline Point: 1406 |
![]() |
her http://www.kpdata.dk/?p=productMore&iProduct=356 |
|
![]() |
|
3000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: SORØ, DK Status: Offline Point: 1406 |
![]() |
har du et link til dem ![]() |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
http://www.greenline.dk/asp/order1frame.asp?group=706
Har selv en der er købt i Føtex mener ikke der stod noget om nogen begrænsning. |
|
![]() |
|
Dovenlas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Lille detalje er at en spareskinne kan bruge op til 10 w selv. Vi prøvede at sætte den i et sparOmeter
|
|
![]() |
|
Karin ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2004 Sted: Hørsholm Status: Offline Point: 448 |
![]() |
Næh, jeg slukker bare på kontakten, når jeg går i seng.
|
|
En masse udstyr :-)
|
|
![]() |
|
LeGuin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2007 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 48 |
![]() |
Min elspareskinne brugte mere strøm end tv, reciever tilsammen.
Faktisk ca det samme som 6 tv, har en 50" plasma....
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Det kan da vist ikke passe - så ville din elspareskinne bruge ligeså meget strøm som en kogeplade på (næsten) max indstilling, og det ville meget hurtigt gå helt galt. Du må have målt forkert. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
LGR01 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 546 |
![]() |
Det må da vare som når dine TV er på standby? Jeg er også bange for at disse spareskinner bruger en del strøm. Leif |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Ja det er selvfølgelig en anden snak, hvis det er 6x standby strømmen, der refereres til. Mit tv bruger kun ca. 0,15W i standby (ifølge målinger i diverse reviews), så 6 gange det er stadigvæk ikke mere end 1 watt. Det strømskinnen selv bruger, skulle jo gerne være mindre, end det samlede strømforbrug, af de apparater der bliver slukket af strømskinnen, ellers går ideen jo tabt. Om det så er standbystrøm eller strøm i brug der skal sammenlignes med, kommer jo an på hvilke apparater, der er tale om - altså om det er nogen man ellers selv ville sætte i standby. Jeg har hidtil ikke brugt strømspareskinner til noget i mit hjem, mest fordi det er begrænset hvor mange apparater, der skal slukkes og som bruger meget strøm i standby. Men noget er der givetvis at hente et eller andet sted, hvis man tænker sig godt om. Redigeret af DrageMester - 19-November-2009 kl. 16:32 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
LGR01 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 546 |
![]() |
Med Samsung 3126 ville det sikkert betale sig at bruge spareskinne, men den plejer jeg slukke manuelt når der ikke er noget der skal optages under natten.
Leif |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() |
Min Samsung boks med HD har jeg sat et tænd og sluk ur på. Så den er kun tændt lig eom morgen og så om aften. Den er så tændt 40% af tiden, så det er da en besparelse på 60%. Mht. Subwoofer, Squeezebox, WD TV, så har jeg købt et sæt med fjernbetjente stikkontakter i Metro. De har standby strømforbrug på < 0,1 w, så med fjernbetjeningen kan jeg tænde for hver enkelt. Det synes jeg er smart.
|
|
![]() |
|
Arvidd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2009 Sted: Sweden Status: Offline Point: 58 |
![]() |
Jeg har 2 af dem her: http://www.kpdata.dk/index.php?p=productMore&iProduct=356
1 til tv, receiver, dvd og subwoofer
1 til pc, skærm, højtalere og andre småtterier.
Jeg købte dem for mindre end 1 mdr siden da de gamle billige jeg havde ikke virkede med mit nye Panasonic TX-P42G10E, den kunne ikke slukke for strømmen pga der sidder en switch mode strømforsyning i skærmen.
Redigeret af Arvidd - 19-November-2009 kl. 18:17 |
|
Venlig hilsen
Arvid Panasonic TX-P42G10E Harman/Kardon AVR 660 Harman/Kardon BDP 10 Apple tv2 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |