|
elspareskinne / pioneer plasma - virker ikke! |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2013 kl. 20:17 |
hej
jeg har købt denne skinne, mrk Garder: satte mit Pioneer 5090h som master - men det slukker sku ikke for resten af skinnen, selvom tv er slukket og står i stand by - har ladet det stå flere timer uden der sker noget. Så prøvede jeg at slukke tv helt på power knappen nederst til venstre på apparatet, så den røde lampe går ud - hjælper heller ikke noget, skinnen er stadig tændt. Først når jeg rykker stikket til tv'et ud af skinnen, slukker den for resten af apparaterne - det kan da ikke være meningen? Jeg har også prøvet at lade min zaptor-boks være master - så tænder skinnen ikke, boksen bruger åbenbart ikke mere end 20 watt, selvom den er i drift... Duer heller ikke. har jeg misforstået konceptet i det her elspareskinne-halløj? - jeg vil egentlig bare gerne have mine aktive speakers til at slukke, når mit tv / zaptor slukker...
Redigeret af rktdi - 24-Februar-2013 kl. 19:58 |
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
![]() |
|
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
Jeg kan ikke forklarer dig hvorfor strømskinnen bliver snydt (vist noget med ohmsk, induktiv og kapacitiv belastning). Men de billige strømskinner er ikke gode nok. Jeg har selv bøvlet med at finde en strømskinne som virkede med mit Panasonic plasma TV. Jeg endte med at finde en hos PP Radio i Århus.
|
|
![]() |
|
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
hvilken skinne købte du? og jeg har prøvet at skrive til producenten, så må vi se hvad de siger.. der findes en model hvor skinnen styres af et usb stik - der er et usb stik i mit tv - men det kan vel ikke bruges i dette tilfælde?
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det skulle den jo nok kunne, da der så skulle slukkes for skinnen, når der ikke er 5V på USBen, og det er der ikke når TVet er slukket.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
Jeg ville ikke være sikker på der ikke er strøm på USBen, når tv'et er slukket. Check det før du køber.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Et TV skulle jo gerne slukke et e.v.t tilsluttet HDD når det ikke er i brug, og der gør det når det er slukket. Det skulle ikke være anderledes end på mit Samsung. Der "dør" USB tilslutningerne når det er slukket.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
Det kunne tyde på at dit tv trækker mere end 20w (elller hvad der nu er minimum for din skinne) selvom du har slukket på on/off knappen. Jeg har en elspareskinne magen til og har samme problematik for mit panasonic px80 tv , jeg kunne se det på min elmåler at det suger for meget strøm, men jeg har så valgt at bruge surround reciever som master istedet for. Idet min lyd altid går igennem den er det en ligeså god løsning...
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
TVet bruger ikke mere end 20 W i standby. Mit eget virker fint med en spareskinne, men vær OBS på at der kan være en grænse for maks-belastningen på sådan en skinne. Jeg har brændt en af fordi det maksimale strømtræk var på 300 W.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Og der er ikke en LEARN-funktion på denne skinne? På den måde lærer skinnen hvor langt ned Standby går. SOm denne:
Redigeret af Beanie - 16-Februar-2013 kl. 17:22 |
|
![]() |
|
Der er ikke learn funktion.
Men prøvede lige at sætte min telefon i usb stikket i tvet, det slukker og tænder fint ser det ud til. Så burde det vel virke, hvis jeg får min skinne byttet? |
|
|
![]() |
|
|
![]() |
|
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Jeg har også bøvlet med at få en elspare-skinne til at virke med mit Pana TH80PX. Selvom forbruget ifølge et (billigt) måleapparat var henholdsvis 15 w i standby (temmelig meget synes jeg) og 0,0-0,1 watt i slukket tilstand, slog skinnen ikke fra. Det samme gjalt en anden af samme model. Jeg var lige ved at smide begge skinner i skraldespanden, men prøvede så med andre apparater, hvor de virkede fint.
Det kunne være interessant at få en forklaring på, hvorfor de ikke virker med tv. Redigeret af ThomasP - 16-Februar-2013 kl. 22:45 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |