recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EM på Eurosport  (kvaliteten af HD)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEM på Eurosport (kvaliteten af HD)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alexmk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2008
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: EM på Eurosport (kvaliteten af HD)
    Sendt: 09-Juni-2008 kl. 00:03
Sidder og ser den første kamp fra EM der bliver sendt på Eurosport HD (Portugal - Tyrkiet med 24 timers forsinkelse). Der er ikke tvivl om, at det er HD (1080i) ... men er billedet ikke lige lovlig komprimeret?

Jeg havde forventet et bedre billede - det er især problematisk ved hurtige bevægelser.


Redigeret af alexmk - 09-Juni-2008 kl. 00:12
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 01:34
Jeg har ikke set EM på Eurosport, men generelt følger Eurosport HD's billedkvalitet den der er på den normale Eurosport, som er det absolut ringeste PAL signal jeg NOGENSINDE har set. Det tennis jeg så for nogle dage siden, da jeg lige skulle tjekke Eurosport HD ud, var da fint nok, men det er overhovedet ikke tæt på hvad man kan med HD.
Til top
Biornus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 02:09
French Open synes jeg var flot, EM mindre.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 02:28
Oprindeligt skrevet af alexmk alexmk skrev:

Sidder og ser den første kamp fra EM der bliver sendt på Eurosport HD (Portugal - Tyrkiet med 24 timers forsinkelse). Der er ikke tvivl om, at det er HD (1080i) ... men er billedet ikke lige lovlig komprimeret?

Jeg havde forventet et bedre billede - det er især problematisk ved hurtige bevægelser.

Enig - Det var ikke så vellykket.

Det var nogenlunde samme streamhastighed omkring 12 mbps som ved French Open, men det bar præg af at være en genudsendelse, ganske som når DR genudsender, hvor en hel del detaljer går tabt.
Mvh Hans
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 08:05

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Det var nogenlunde samme streamhastighed omkring 12 mbps som ved French Open, men det bar præg af at være en genudsendelse, ganske som når DR genudsender, hvor en hel del detaljer går tabt.

Live signalet fra EM på Canal Digital er omkring 18 Mbit/s, og det står knivskarpt. Har sjældent set så flot live HD.

Så det må være Eurosport der ødelægger det.

Gad vide om de bare sender SD signalet ud opskaleret ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Det var nogenlunde samme streamhastighed omkring 12 mbps som ved French Open, men det bar præg af at være en genudsendelse, ganske som når DR genudsender, hvor en hel del detaljer går tabt.

Live signalet fra EM på Canal Digital er omkring 18 Mbit/s, og det står knivskarpt. Har sjældent set så flot live HD.

Så det må være Eurosport der ødelægger det.

Gad vide om de bare sender SD signalet ud opskaleret ?

  /Lars


Det tror jeg nu ikke. Man er ikke i tvivl om når de sender opskaleret, men skarpt var det bestemt ikke. Når man så en spiller tæt på, så manglede der i den grad detaljer, som f.eks. fra TV2's studier.
Mvh Hans
Til top
morten_fresh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juni-2006
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 12:33
Jeg ved ikke om det kan sammenlignes billedmæssigt med fodbold, men jeg checkede Eurosport HD forleden og ramte tilfældigt ind i snooker, og må også sige at jeg bestemt ikke var imponeret. Enten var det opskaleret SD eller også var der et eller andet galt. Selv i nærbilleder var alle baller uldne i kanten. Meget trist at se på.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 12:45

Jeg synes, at kvaliteten af EM Fodbold i HD er OK. Tennis var bedre.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af morten_fresh morten_fresh skrev:

Jeg ved ikke om det kan sammenlignes billedmæssigt med fodbold, men jeg checkede Eurosport HD forleden og ramte tilfældigt ind i snooker, og må også sige at jeg bestemt ikke var imponeret. Enten var det opskaleret SD eller også var der et eller andet galt. Selv i nærbilleder var alle baller uldne i kanten. Meget trist at se på.


Det så jeg også noget af. Det var næsten med garanti opskaleret.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu