recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Emotiva?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emotiva?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 11:19
Da holder jeg med Jonas...det er sgu for mange penge.
Den koster 2000 Dollar og det bliver edermageme mange penge.

....og der KOMMER bugs!

Så hellere et etableret fabrikat.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 11:35
Om den så havde kostet 100 dollars var min mening den samme..
Receiver/processor vil jeg altid have fra en 'proven' fabrikant. Og nu får jeg måske høvl fra nogle, men i sidste ende sætter en processor/receiver ikke så stort fingeraftryk på lyden i forhold til så mange andre ting.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Om den så havde kostet 100 dollars var min mening den samme..
Receiver/processor vil jeg altid have fra en 'proven' fabrikant. Og nu får jeg måske høvl fra nogle, men i sidste ende sætter en processor/receiver ikke så stort fingeraftryk på lyden i forhold til så mange andre ting.

Øhhhhh det er da i processoren der signalbehandles og her D/A konvateringen sker og de største fejl sker, det er min erfaring.

1. Det skal være en ordentlig bluray skive med god billed kvalitet og mixet lyd. Det billede der på Bluray er uskarbt kan ikke gøres skarbere efterfølgende og den upræcise lyd kan ikke gøres mere præcist.

2. Her efter er processoren vigtig for alt det processoren gør fejl kommer viderer til forforstærkningen + effekterne og højtalerene.

Blot mine erfaringer ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 17:12
Vil 100% erklære mig enig med Hr. Bojer her.
Hvis der ikke var forskel, vil jeg vove den påstand at man ikke har lyttet på ret meget.
Har man først hørt surround på de store processer/forforstærker løsninger fra mærker som Arcam,Meridian,Anthem med flere, er man ikke i tvivl om her bliver lyden skabt.
Selv surround receivere fra Yamaha eller Denon er forskellen også til stæde.
Men hørte engang billigere højttalere med først receiver og derefter processer fra Meridian med forholdsvis billig effekt fra Rotel. Hold op det gav en voldsom anderledes oplevelse.
Så selv min ok Yamaha receiver til over 10000 ikke kan måle sig.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 19:19
Nuforce avp18 minder lidt om emotiva.

Jeg har selv en nuforce og kan kun anbefale den- koster vist ca 8000 herhjemme og markant mindre fra Sverige

Super lyd - dog ingen atmos - håber stærkt at deres næste understøtter det

Troels
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Vil 100% erklære mig enig med Hr. Bojer her.
Hvis der ikke var forskel, vil jeg vove den påstand at man ikke har lyttet på ret meget.
Har man først hørt surround på de store processer/forforstærker løsninger fra mærker som Arcam,Meridian,Anthem med flere, er man ikke i tvivl om her bliver lyden skabt.
Selv surround receivere fra Yamaha eller Denon er forskellen også til stæde.
Men hørte engang billigere højttalere med først receiver og derefter processer fra Meridian med forholdsvis billig effekt fra Rotel. Hold op det gav en voldsom anderledes oplevelse.
Så selv min ok Yamaha receiver til over 10000 ikke kan måle sig.

Kikker meget på Arcam ;O) det er jo også mere engelsk lyd, ved du mere om AV950 ?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 21:56
Hej J. Bojer.
Den ser lækker ud den Arcam.
Har hørt en af forgængerne til den, og det spiller fantastisk, med den effekt forstærker de laver.
De koster desværre også en del, og nu med den vildt hurtige udvikling af lydformater, 4K, nye HDMI standarder o.s.v så er det lidt tarveligt de så hurtigt bliver lettere forældet.
Det er netop her stereo har en klar fordel. High end 10-15 år eller ældre er stadigvæk High end.
Elsker surround, men syntes hurtigt at den lækre løsning render op i 100 kilo + og har ikke lige det fede lytterum til det desværre, som ville være påkrævet disse herligheder.
Men min passion for lækker lyd stereo/surround dør aldrig trods 2 små børn og nr 3 på vej😊
Er netop også glad ved den engelske lyd, hørte en amerikansk Parasound som nu heller ikke var tosset, dog lidt mere vulgær varm lyd.
Fed hobby denne.
Har du stadigvæk Linn udstyr? Eller skiftet over årene?
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 22:04
Ikke for at ødelægge trådstarters spørgsmål, men går med tanker om at lytte til Dynaudio XD modellerne, da man smider et pænt beløb, men får hele pakken.
Dog i stereo so far.....
Undskyld sidespor....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 22:15

Ikke for at ødelægge trådstarters spørgsmål, men går med tanker om at lytte til Dynaudio XD modellerne, da man smider et pænt beløb, men får hele pakken.
Dog i stereo so far.....
Undskyld sidespor....

Ikke dumt over LINN EXAKT ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 22:18

Hej J. Bojer.
Den ser lækker ud den Arcam.
Har hørt en af forgængerne til den, og det spiller fantastisk, med den effekt forstærker de laver.
De koster desværre også en del, og nu med den vildt hurtige udvikling af lydformater, 4K, nye HDMI standarder o.s.v så er det lidt tarveligt de så hurtigt bliver lettere forældet.
Det er netop her stereo har en klar fordel. High end 10-15 år eller ældre er stadigvæk High end.
Elsker surround, men syntes hurtigt at den lækre løsning render op i 100 kilo + og har ikke lige det fede lytterum til det desværre, som ville være påkrævet disse herligheder.
Men min passion for lækker lyd stereo/surround dør aldrig trods 2 små børn og nr 3 på vej😊
Er netop også glad ved den engelske lyd, hørte en amerikansk Parasound som nu heller ikke var tosset, dog lidt mere vulgær varm lyd.
Fed hobby denne.
Har du stadigvæk Linn udstyr? Eller skiftet over årene?

Rent Linn og køre OPPO 105 pre out og passtrough med Linn 5.1 forforstæker ;O)

Denne her er også Engelsk og noget billigere http://www.cambridgeaudio.com/products/hifi-and-home-cinema/azur-551r-v2

Men havde Naim eller Linn noget surround var jeg hoppet på ASAP

Hilsen Jonas Bojer

Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 22:33
Linn spiller super, men uha da prisen også kommer derop, hvis det skal være aktivt.
Cambridge er også interesant og billige ala Rotel. Har dog ikke lyttet til dem endnu, men deres Bluray får da god omtale må man sige for lyd....
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 01:29
Jeg har lige fået mine 2 nye emotiva effekt trin sat op, efter elektriker har lavet en ny 4 polet 13amp gruppe til min bio.
Det er en xpa-5 og en xpa-2, som pt bliver fodret fra en onkyo 3009,og lige da jeg satte dem til havde jeg noget støj i mine højtalere, men efter at have separeret strøm kabler fra signal, spiller de bare.
Mine b&w 683 har fået nyt liv, det er ret vildt.

Jeg har dog bestilt en ny Marantz 7702 i stedet for onkyo, så jeg kan bruge XLR over hele linien.

Jeg kan også sige, at dhl fragtmand ikke var så glad for at skulle smide rundt med kasserne, de vejer 40kg stykket
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu