|
En afløser skal findes |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Stephensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der skulle stå brugt og ikke fugt men er åbenbart ikke venner med min iPad :D
|
||
![]() |
||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
|
havde selv et tv som dit og det var jeg glad for og købte et led som afløser for det og har siden købt et 46 led og overvejer nu at sælge det og købe et 55 led
![]() |
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Fair nok - plasma er ikke nødvendigvis det rigtige valg for alle . Personligt stod jeg med et ben i hver lejr da jeg selv handlede for et par år siden . LCD/LED tiltalte mig pga dens kompetencer mht still billeder ( hobbyfotograf), men plasmaen vandt dog pga dens noget bedre billede i forbindelse med film ( og sport) . En af mine venner var lidt forundret over at jeg foreslog dem LCD/LED når jeg nu ellers prædikede så meget for plasma. Men deres brugsmønste er netop ikke film, - men primært almindelige Tv udsendelser og serier . . |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
|
til film brug og kun film ville jeg vælge plasma men til tv og film er led mit valg.
|
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Njahhhh .. . nu er jeg sportsidiot, og i hvert fald fodbold performes noget bedre på de to plasma jeg selv har ejet , end på de LCD/LED jeg "besøger" . Men betragtningsvinklerne på LCD inviterer jo heller ikke just til, at man sidder en flok mere eller mindre skævt for - til en fodboldkamp . Indrømmet, - at sidder man i sweetspot foran feks Samsungs D8005 - og der ikke er totalt mørklagt - så er det sgu absolut godtaget .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
Stephensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 38 |
|
Jeg er ganske klar over fordele ved plasma men vores brug er 99% alm tv og lidt film, og det eneste sport der bliver vist er f1. Derfor bliver det aldrig plasma :)
|
||
![]() |
||
|
Jeg ville kigge efter noget Samsung,LG eller Sony . Være meget opmærksom på backlight-bleed ,som næppe er et problem hvis i har lys i rummet . Check om stikkene er bagudvendt hvis den skal vægophænges . Drop Philips (og skod ambilight) i dette prisleje .
Husk at LED ikke er nogen teknologi, - men i denne sammenhæng en lyskilde bag et traditionelt LCD panel ![]() Go jagt
|
||
Samsung PS63C7705
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
|
Samme her - men det er altså på et plasma. Hvorfor "nøjes", bare fordi det er tv? Klaus |
||
![]() |
||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
|
Valget kommer an på om det skal være med Ambilight eller ikke - Ambilight synes jeg er rigtig praktisk og behageligt om aftenen. Ambilight er Philips, med mange modller, vær ops på en 50PFL7956 pt fås til 8.000.
Ellers Sharp, som jeg mener pt laver de bedste LCD TV ( og TV i ikke-mørke rum iøvrigt ) LC-46LE830E eller hvis for dyre en billigere i serien. Både Sony og Philips bruger Sharps paneler i de lidt dyrere modeller. |
||
![]() |
||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
|
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
||
![]() |
||
|
Udover Ambilight faktisk har et praktisk formål ( uden at gå i detaljer her ), er Ambilight jo en beslutnings parameter på linje med design, farve, blank/mat skærm, 21:9, buzzzzz og støj, indbrænding, etc etc ( som ikke nødvendigvis har noget med billedet at gøre ). |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |