recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - en extern HDD + esata
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketen extern HDD + esata

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 22:40

Så lærte man igen noget 

Min HP m7629 med ASUS A8M2N-LA motherboard er født med Win XP MCE, med ret til "gratis" (kostede 150,- i forsendelse/ekspedition) upgrade til Vista. Så den er installeret med både XP og Vista boot partitioner på samme SATA disk.
Har nu installeret en ekstra intern Western Digital SATA disk for at teste "hot-plug"
Men jeg havde ikke tidligere set mulighed for "Sikker fjernelse af hardware" i Sys tray for SATA diske, kun for USB

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Man kan diskutere om det er en bug eller en feature ved det nævnte chipset. Jeg valgte at fjerne denne "hot-plug" mulighed for min internt monterede HDD, jf. denne guide (regedit hack).

Og så kommer det spøjse: I den guide Jesper henviser til virker hot-plug kun under XP, og ikke under Vista.
Grunden til jeg ikke tidligere havde lagt mærke til icon for fjernelse af SATA diske, er at det IKKE findes under XP Sys tray, men er med under Vista Sys tray. 
Og efter "Sikker fjernelse" af ekstra SATA disk forsvinder den også fra Vista Explorer.
Har ikke prøvet at slukke/fjerne den endnu.

Mvh JørgenT

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu