recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En film til at se om billede og lyd passer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn film til at se om billede og lyd passer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af runekc runekc skrev:

Skru op for lyden på jeres TV derefter skru op for jeres Surround, men det må ikke overdøve tv'et, hvis i kan høre ekko så skal der stilles ved delay, drej stille og roligt på delayknappen på surround forstærkeren indtil i ikke kan høre ekko mere, så skulle det være tæt på :) det var et råd jeg fik herinde og det virker :)

Det vil jeg da lige prøve :) Tak for rådet...

EDIT: Så har jeg prøvet.

Desværre kan jeg ikke få lyd på mit tv, samtidig med min bluray afspiller....
Det eneste jeg kan teste er TV lyd på receiver samtidig med lyd på TV, og der skal receiver stå på 60 MS før den passer med lyden som kommer på TV'et. Kan det så passe at når jeg ser bluray, at den også skal stå på 60 MS eller kan man ikke regne med det?

Redigeret af Skovbo - 10-Juni-2010 kl. 22:20
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 23:10
Nej det kan du slet ikke regne med. Jeg har ikke den samme delay på TV signal som på BD.

Synes da ikke det er så svært at indstille. Find en scene hvor I kan se munden på den der taler. Og kør så frem og tilbage med lip sync, til det passer.

Redigeret af Kampus - 10-Juni-2010 kl. 23:12
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 10:58
Ja, er godt klar over hvordan man kan gøre det - synes bare ofte det kan være meget svært at indstille PRÆCIST. Om det er 50 ms eller 60 ms fx.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:28
Jamen hvis ikke du kan se forskel på om det er 50 eller 60 ms, er det så ikke ligemeget.

Hvis du lægger mærke til speakeren på en nyhedsudsendelse med TV højttalerne som lyd, så er der en lille smule mundbevægelse efter den sidste lyd er kommet. Så derfor skal man passe på med at forsinke lyden for lidt, så ser det nemlig unaturligt ud.

Redigeret af Kampus - 15-Juni-2010 kl. 11:30
Til top
dalhoj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 19:57
Jeg ville anbefale en sync test:

Den laver et bib, og viser udslaget visuelt. Hvis det ikke passer sammen skal du indstille på dit delay på forstærkeren.
Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2008
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 12:25
Eller find en videosekvens med fx en bildør der smækkes, der er det meget tydeligt efter min mening..
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen hvis ikke du kan se forskel på om det er 50 eller 60 ms, er det så ikke ligemeget.

I princippet jo - men problemet er, at hvis jeg sætter den til 50 mener jeg nogen gange det ikke er korrekt og sætter den til 60 i stedet, og omvendt. Hvis jeg vidste hvad der var HELT præcist, så slap jeg for at tænke så meget over det mere :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 00:02
Filmen OP er der et sted hvor det var meget nemt at hører. Kan ikke huske hvor man det er meget tydeligt at hører

Håber du får løst problemet :D
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu