recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - en fornuftig lav forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketen fornuftig lav forstærker

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jøsse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 12:53
Hvad med en LC AUDIO forstærker? Model Predator? har tilfældigvis to til salg.

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 12:56
Det er muligt uden digitale indgange, men fordelen ved de digitale indgange er at DAC'en i forstærkeren  bliver brugt, som er noget bedre end i de fleste andre enheder. Altanativ kan en ekstern DAC så som DACmagic kobles imellem en forstærker uden digitale indgange. Det hæver lyd detaljerne en del. Husk du har mulighed for at afprøve den fra Elgiganten 14 dage for at se om det er noget for dig. Jeg mener den skal bestilles via nettet men koster vist ikke porte hvis det er over 2000,- og så kan du evt. levere den tilbage i en af butikkerne igen, hvis den ikke passer dig alligevel.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 13:19
jøsse - hvordan slår jeg mine ting til den, og hvor er vi i pris?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 13:28
Du kan også koble alle dine enheder til tv'er via HDMI, og så fra TV'ets lyd-ud til forstærker. Hvis Tv'et har sådan et, det kræver kun en analog indgang i forstærker. Oplevede dog selv en forringelse i lyden da tv'ets dac ikke var særlig god (sony 55ex500). Hvis dog tv'et har digital ud, og forstærkeren har digital ind er det noget bedre, alternativ en DAC mellem digital ud fra tv'et til analog ind på en forstærker unden digitale indgange.

Hvad har du egentlig af fronter?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 13:35
Fejlpost.

Redigeret af aerik - 24-Juli-2011 kl. 13:40
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Du kan også koble alle dine enheder til tv'er via HDMI, og så fra TV'ets lyd-ud til forstærker. Hvis Tv'et har sådan et, det kræver kun en analog indgang i forstærker. Oplevede dog selv en forringelse i lyden da tv'ets dac ikke var særlig god (sony 55ex500). Hvis dog tv'et har digital ud, og forstærkeren har digital ind er det noget bedre, alternativ en DAC mellem digital ud fra tv'et til analog ind på en forstærker unden digitale indgange.

Hvad har du egentlig af fronter?

Mit tv kan sende stereo ud gennem optisk, hvis lyden kommer ind via hdmi. Denne løsning har jeg brugt før, så må da også kunne lade sig gøre med phonoudgangen, denne har jeg ikke prøvet at teste før. Var da sådan set slet ikke en løsning jeg havde tænkt på før. Godt forslag.

Har et par cerwin vega ve8 som jeg var rigtig glad for sammen med min NAD reciever.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu