|
En go cd afspiller, - digitalt ud |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er da et godt bud, jeg har ikke hørt den men kan ligeledes læse at rigtig mange er begejstrede for den.
|
||
helljohn
Guld medlem Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ikke noget for mig vil ha analog direkte både fra min cd og min Bd er nemlig gammeldags og vil også ha noget mere power
|
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er et helt bevidst valg i en meget grundigt konstrueret receiver. De er ikke lavet til analog hi-fi stereo. |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Stod jeg i din situation tror jeg også at jeg ville købe Rega'en. Det må gerne være lidt lækkert |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
KennyIver
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Præcis, også min tanke :)
|
||
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
||
KennyIver
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dog har jeg læst flere test af dem, hvor de beskriver lyden varm og analog agtig Da jeg stadig er ny indenfor hifi faget, har jeg ikke nok erfaring til at kunne høre forskel |
||
Setup:
||
KennyIver
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det har du ret i Dog kan jeg se at alt dens lys er rødt, hvor på anthem´en og 310´eren er blå. Men man kan jo ikke få alt, når man køber brugt Hvad med sådan en maskine?, så får jeg også mulighed for at afspille SACD http://www.dba.dk/cd-afspiller-nad-t585-hig/id-81329742/
|
||
Setup:
||
KennyIver
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når, rega'en blev desværre solgt idag, vi aftalte jeg skulle høre den i aften, men der vi en som kunne komme sidst på eftermiddagen og han købte den. :/
Jeg kan forstå på jer at fordi jeg køre digitalt ind i anthemen og bruger dens dac så kan jeg næsten bare vælge en billig en. :) Jeg tænker lidt at dette kunne være løsningen http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_86&products_id=634 http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_86&products_id=779 Der er et eller andet som tiltaler mig ved Marantz Ellers skal jeg købe en Musical V-link Og bruge min MacBook til at afspille lossless filer via den over i anthem'en når jeg skal nyde musikken? Så er det bare spørgsmålet om det virkelig giver så meget at køre over USB.:) |
||
Setup:
||
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jeg skrev i mit første indlæg er der flere grunde til at man ikke bare kan benytte et billig afspiller, selvom man kører digitalt ud fra den, ellers kan du vel bruge din Bluray afspiller?. Der er også flere mærker der producerer rene CD-drev, dette kunne også være en god løsning. http://www.musicalfidelity.com/products/M1-Series/M1CDT/M1CDT.asp & http://www.aprilmusic.com/eng/main/sub02_02_01.html som er par eksempler.
Jeg syntes dog at du seriøst skal overveje at streame fra din Mac, da det sagtens kan følge med en dedikeret CD løsning, der er dog nogle ekstra ting at kigge efter. En V-Link vl formentlig give et løft, da du undgår den jitter der er genereret i din Mac.
|
||
KennyIver
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vidste ikke der fantes rene cd drev Det var helt klart nok nr1. Ja, for jeg kommer til at tænke på at du streamede musik til dit anlæg. Men så bestiller jeg sku en V-link hjem og kan teste den samtidig med at jeg har cdafspilleren fra hifiklubben. Hvad vil du ellers forslå? omkring forbedringer af streaming. og forresten tusinde tak for din tid. Nu husker jeg ikke hvor meget plads der er på min mac tilbage, for en af grundene til at jeg nu vil gør noget, er fordi min far har tons af cd´er som jeg gerne vil høre, og i lossless kvalitet fylder de en del. Der skal jeg også have fundet en løsning hvis det forbliver streaming men i bedre kvalitet.
|
||
Setup:
||
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Intet problem, det er jo hvad et forum er til for.
Det er som nævnt et par ting man skal forsøge sig med når man streamer. Først er selvfølgelig at rippe i Lossless f.eks. ALAC, FLAC, WAV etc. Dernæst ønsker du en kilde med så lav jitter som muligt, asynkron overførelse er den teknisk bedste løsning, her kommer du langt med f.eks. Musical Fidelity V-Link eller M2Tech HiFace. Du ønsker også at finde en god software, ikke fordi at burde være forskel i selve afspilningen, men fordi nogle programmer benytter færre system ressourcer hvilket kan hjælpe på lyden, kan slå processer fra der forringer lyden, har et bedre interface etc. Der er en del flere ting man kan gøre eller overveje mht. streaming, men dette er de ting du bør/kan overveje i din situation, og i første omgang.
|
||
KennyIver
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men jeg tænker at jeg bare skal prøve at sætte en v-link imellem i stedet for at bruge airplay.
Dog synes jeg bare at have læst at Itunes ikke sender en særlig høj kvalitet ud. jeg prøver lige at se om jeg kan finde et link omkring det.
Men det er bare så dejligt nemt når jeg bruger itunes til alt musik idag, ipad/iphone.
Her er det.
Efter 6 timers intense studier har jeg fundet frem til et indlysende resultat (se nedestående link) http://amiexp.blogspot.com/2011/11/airplay-to-airport-expres s-with-2496.html Her forklares det at iTunes downsampler ALT materiale til 16/44.1 Hvis din AirPlay enhed så kan gengive en højere samplingsfrekvens så bliver signalet upsamplet igen (tab af lydkvalitet). Grunden til iTunes downsampler må så være at deres eget i-udstyr ikke kan modtage højere samplingsfrekvenser end 16/44.1... mega nederen! men nok Apple i en nødeskal... Jeg må tilbage til mit gamle setup med UPnP og Twonky server, så håber jeg på jeg kan få det en anelse mere stabilt end var dar sidst jeg prøvede den løsning Redigeret af KennyIver - 20-April-2012 kl. 14:20 |
||
Setup:
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |