recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En god kompakt antenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En god kompakt antenne?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En god kompakt antenne?
    Sendt: 18-August-2012 kl. 01:18
er der nogen der har erfaring med en forholdvis kompakt antenne, der kan skjules bag fladskærmen, som rent faktisk virker? :)
But did you die?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 06:34
Det får du ikke noget godt ud af. Du kender sikkert svaret på et godt signal, tror jeg... Jeg ville hellere sige: En god udendørsantenne med 10, eller flere elementer, evt. monteret inde på loft, hvis du ikke må have den udendørs. Er der et opbevaringsrum inde i lejligheden, så kan dette også gå an.
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 17:56
Jeg har faktisk et lille loftrum hvor jeg kunne smide en antenne op. Ville bare helst undgå at skulle trække kabler :) i min gamle lejlighed kunne jeg fint nøjes med en lille stueantenne, men her ryger kanalerne kun ind fra mux1... Hvis jeg er heldig.

Er der en af Harald Nyborgs antenner der kan anbefales? Jeg har penge tilgode der, så det ville passe mig fint :)

Her er hvad de kan tilbyde: http://www.harald-nyborg.dk/86100/antenner
But did you die?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 18:15
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 18:43

Vil hellere sige Kik på stueantenne med indbygget forstærker hos AV-Connection, AVexperten eller tilsvarende seriøse forhandlere og placer antennen så langt væk fra andet elektrisk som muligt - det dårligste sted er bag tv'et.

mvh Infinity
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 22:19
Det er jo lidt svært at svare på, når vi ikke ved hvor du bor henne ??
Og hvor højt du bor ??

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 14:07
Nu har jeg fået anskaffet mig en Triax antenne som der bliver linket til, men jeg har stadig problemer. Hvis jeg peger antennen ud af vinduet ryger signal og signal kvalitet op på 100%, men når jeg smider den op i loftrummet, kommer der slet ikke noget signal igennem. Kan det være mit loftrum der er for godt isoleret?

Hvad pokker kan jeg gøre? Jeg må ikke montere antenne på mit tag. En sidste udvej kunne være en diskret ufo antenne jeg kunne "hejse" ud af vinduet, men det ville jeg sgu være lidt ked af.
But did you die?
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Peoke Peoke skrev:

Nu har jeg fået anskaffet mig en Triax antenne som der bliver linket til, men jeg har stadig problemer. Hvis jeg peger antennen ud af vinduet ryger signal og signal kvalitet op på 100%, men når jeg smider den op i loftrummet, kommer der slet ikke noget signal igennem. Kan det være mit loftrum der er for godt isoleret?

Hvad pokker kan jeg gøre? Jeg må ikke montere antenne på mit tag. En sidste udvej kunne være en diskret ufo antenne jeg kunne "hejse" ud af vinduet, men det ville jeg sgu være lidt ked af.

Tror nærmere at det er dine tagsten der dæmper signalet.
Hvad med hænge den op i loftet tæt på vinduet ?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 15:07
Jeg har også været flere indendørs antenner igennem..
indtil jeg købte en "normal" antenne som jeg bare lagde inde på loftet... Så var der fint signal.
Tror bare ikke de små indendørs er kraftige nok.
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg har også været flere indendørs antenner igennem..
indtil jeg købte en "normal" antenne som jeg bare lagde inde på loftet... Så var der fint signal.
Tror bare ikke de små indendørs er kraftige nok.

Nej men nu er det jo også en almindelig antenne jeg endte med at købe... Men den virkede desværre ikke når den blev placeret på loftet.
But did you die?
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Peoke Peoke skrev:

Hvorfor må du ikke montere antenne på dit tag?

Ny medielov siger at Du har ret til selv at vælge hvor du vil modtage dit tv-signal fra.
Så evt. Byplaner mm. må ikke forbyde dig i at sætte antenne op.

Skulle evt. ejer/bestyrelse af ejendom forbyde at man sætter antenne op på facade, skal de anvise andet egnet sted man må sætte op.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu