recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En god oplevelse hos Nordisk Film Aalborg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn god oplevelse hos Nordisk Film Aalborg

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Emne: En god oplevelse hos Nordisk Film Aalborg
    Sendt: 17-December-2009 kl. 21:23
Nå det kvarter jeg fik set af Avatar var da meget imponerende...Inden filmen gik i gang fik vi at vide at der var "vagter" i salen der holdte øje med at vi ikke filmede. Hvordan filmer man en 3D film?!

Desuden fik vi at vide at der "to gange i filmen ville billedet fryse lidt, men at det ikke betød noget for oplevelsen". Det var en dårlig kopi og de havde ikke kunne få en ny hjem i tide. Ok tænkte vi så...
Billedet hakkede et par gange, men hvad var værre lyden hakkede hele tiden! :nono: :devil:
Det kan man altså ikke byde folk der betaler over 100; kr. for en film! Er bare så skuffet lige nu! Fik pengene igen, men er stadig super skuffet! Havde bare glædet mig så meget! Mad

Nu håber jeg så bare at de få en ny kopi så man kan få en god oplevelse. Crying or Very sad

Redigeret af Raskolnikov - 27-December-2009 kl. 21:44
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 07:30

Det lyder godt nok sært. Jeg ville da formode at 3D versionen udelukkende findes i digitalt format. Kan ikke rigtigt se hvordan de skulle få det til at virke ordentligt med analog teknologi. 

Og hvis det er en digital kopi, gad jeg godt have en forklaring på "en dårlig kopi". Det er godt nok noget sølle grej de bruger hvis det ikke kan kopiere en harddisk fejlfrit. 

Så for min nysgerrighed, lad os få nogen svarSmile

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 09:59
Det er selvfølgelig digitalt, men derfor kan det jo godt være dårlig / forkert komprimeret. 
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Nå det kvarter jeg fik set af Avatar var da meget imponerende...Inden filmen gik i gang fik vi at vide at der var "vagter" i salen der holdte øje med at vi ikke filmede. Hvordan filmer man en 3D film?!

Desuden fik vi at vide at der "to gange i filmen ville billedet fryse lidt, men at det ikke betød noget for oplevelsen". Det var en dårlig kopi og de havde ikke kunne få en ny hjem i tide. Ok tænkte vi så...
Billedet hakkede et par gange, men hvad var værre lyden hakkede hele tiden! :nono: :devil:
Det kan man altså ikke byde folk der betaler over 100; kr. for en film! Er bare så skuffet lige nu! Fik pengene igen, men er stadig super skuffet! Havde bare glædet mig så meget! Mad

Nu håber jeg så bare at de få en ny kopi så man kan få en god oplevelse. Crying or Very sad
Du har fået pengene igen, og så kan jeg ikke se problemet.   Man kan jo aldrig gardere sig mod fejl og uregelmæsigheder, og når de erkender fejlen og endda betaler pengene tilbage, så kan de jo ikke gøre mere?    Jeg kan godt forstå at du er skuffet, men det er altid sådan at hvis man vil være blandt de første til at opleve noget nyt, så er der større risiko for fejl Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 10:10
Jeg synes i det hele taget at Biograferne i Aalborg er i en meget ringe stand, det eneste de kan finde ud af er at trække så mange penge som muligt op af lommerne på folk, der er møgbeskidt og det hele ser ud som om det ikke bliver vedligeholdt, selv toilettet er uhumsk og ulækkert, nu skal vi lige huske på at det ikke er ret gammelt.
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 15:43
Jeg har nu fået et fint svar fra Biocity - :thumb:

"Hej Kristoffer

Tak for din henvendelse.

Ja, det var kedeligt med disse korte udfald - meget beklageligt og vi undskylder mange gange.

Avatar er en verdenspremiere, så derfor får vi filmene MEGET sent - faktisk først i går morges havde vi mulighed for at gennemse den. Der konstaterede vi disse ultrakorte lydudfald og billedspring og kontaktede straks leverandøren af hardware / software delen af vores 3D udstyr.

Udstyret sendes fra Belgien og her i løbet af i dag skulle vi få stumperne til at kunne udskifte det i nat.

Der er dog over nettet her i formiddag lavet en midlertid fix af fejlen, så lige nu kører den helt uden problemer - og det håber vi meget på den fortsætter med :-)"

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 16:48
Ja nu er også biografer løbet ind i firmware updates, efter de også er gået over til digital, man kan vel kun sige til biografer velkomme til fremtiden, muligvis skal de også opdater det digital lyd udstyret til kunne afspille PCM (som jeg mener at alle digital film bliver levet i dag), og det kan måske være det der er problemet  Wink

Det er bare lidt surt at det sker når der der venter 500 personer få at komme ind og se en film Ouch
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 19:16
Ja. Til grin kan man altid blive...

Var selv i cinemaxx i KBH for et par år siden og se en af de her sværd og sandal film. - Troja vist nok.
Totalt uskarpt billede Unhappy

Efterfølgende henvendelse resulterede i at jeg fik en ny billet med posten. Fint tænkte jeg. Lige indtil at jeg opdagede at billeten kun kunne bruges een bestemt dag.- Dagen før jeg modtog den Angry

MVH
tvkartoffel
Til top
tueholmgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Odense, Danmark
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 00:01
Sammen dårlige lydoplevelse i Odense BioCity her til aften ...
Ganske enkelt en skandale ...

Havde glædet meget til James Horner musikken, men den fornøjelse var sgu ikke med i 'pakken' ...
F**k hvor er jeg dog skuffet lige nu.

Redigeret af tueholmgaard - 19-December-2009 kl. 00:02

T

H Æ K

T
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 17:52
Heldigvis ingen problemer i Imperial i går aftes.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 17:55
Det kunne være at ikke alle biografer er 100% klar til de nye lyd format der følger med D-cinemas, kan god være er der er komme et nogle ekstra problem ind over med 3D, da 3D film jo fylder en del mere end 2D film. 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 11:27
Er du sikker på at der er et nyt lydformat, eller gætter du bare?

Redigeret af lunddal - 20-December-2009 kl. 11:27
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu