Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 11:31 |
lunddal skrev:
Er du sikker på at der er et nyt lydformat, eller gætter du bare? |
Jeg mene at kunne huske at de digital biografer køre med PCM og ikke Dolby Digital eller DTS, men måske husker jeg forkert.
|
 |
Per Korshøj
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 11:52 |
Så den d. 18/12 i Biocity Esbjerg (Avatar) Der var "kliklyde" som skyldes manglende hardware som de ikke kunne få hjem fra belgien. Læredet var helt klart slidt, da der var en del "striber" i højre side af billedet (Sal 1). Farverne var meget "grå" , fuzzy. Slet ikke som at se Traileren på mit tv (th42px70) ikke at jeg forventede dette. Men lige en anelse op for farverne gjorde ikke noget.
Bortset fra dette var det en ok film
|
Per Korshøj
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 12:54 |
Skyum skrev:
Du har fået pengene igen, og så kan jeg ikke se problemet. |
Det kan jeg godt, hvis det kun er dem der brokker sig og går før tid der får pengene igen. Når de _ved_ at produktet de leverer ikke er dén standard folk betaler for at få, så bør de enten aflyse forestillingen, dele fribilletter ud eller noget tilsvarende. Med de priser biografbilletter efterhånden er oppe i, så skal produktet altså være i orden. Lidt faglig stolthed ville ikke skade. Jeg havde en oplevelse i Biocity hvor jeg opdagede under reklamerne at en højttaler var defekt. Efter et kvarters roderi endte de med at slå dén basenhed fra, køre filmen med et kvarters forsinkelse, og uden nogen opfordring iøvrigt dele fribilletter ud til hele salen. Det synes jeg var en meget professionel håndtering (bortset fra at de var lidt længe om at konstatere hvilken enhed der var i stykker, i betragtning af at jeg kunne høre fra min plads midt i salen hvilken der var tale om...)
Jeg synes i det hele taget at prisen på Avatar 3D er ublu. Det er simpelthen for mange penge for at se en film, 3D eller ej. Hvis man så oven i købet ikke kan få gengivelsen til at fungere uden hak og udfald, så er det simpelthen for ringe, uanset undskyldningen.
|
 |
Raskolnikov
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2004
Point: 459
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 13:44 |
Jeg har lige talt i telefon med Nordisk Film Aalborg og fejlen er ikke blevet udbedret endnu. De regner med at det vil være helt i orden onsdag. Det er hele filmen i gennem blev jeg fortalt.  ØV! Damen jeg talte med var meget venlig og jeg kunne bare ringe igen og høre nærmere.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 15:30 |
Startrek skrev:
lunddal skrev:
Er du sikker på at der er et nyt lydformat, eller gætter du bare? | Jeg mene at kunne huske at de digital biografer køre med PCM og ikke Dolby Digital eller DTS, men måske husker jeg forkert. |
PCM burde jo så ikke give et problem - det er jo rent ukomprimeret lyd.
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 15:38 |
lunddal skrev:
Startrek skrev:
lunddal skrev:
Er du sikker på at der er et nyt lydformat, eller gætter du bare? | Jeg mene at kunne huske at de digital biografer køre med PCM og ikke Dolby Digital eller DTS, men måske husker jeg forkert. |
PCM burde jo så ikke give et problem - det er jo rent ukomprimeret lyd. |
Nej det burte jo ikke give problemer, kun hvis lyd udstyret ikke er opgrader til PCM, så ville det give problemer og det kunne jo let være det der faktisk er problemet. At man så modtage en digital 3D film ude af udstyre 100 % opgrader til det, er mig en gåde. Det vise vel at Dansk biografer er grådig og håber at der en nogle kunder der kan leve med det. Dette havde ikke været sket i amerikansk biografer, som tit bliver drive af film kender og hvor udstyret blive teste mindst en gang om ugen.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 15:44 |
Ja ja, danske biografer er grådige, verden går under i morgen osv. osv.
Og nu har du vedtaget at PCM lyd er problemet.
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 15:49 |
lunddal skrev:
Ja ja, danske biografer er grådige, verden går under i morgen osv. osv.
Og nu har du vedtaget at PCM lyd er problemet. |
Nu har dette jo ikke noget at gøre med at "verden går under i morgen osv. osv", dette har denne tråd intet at gør med, men af danske biografer er grådige, det er vel et fakta, og denne tråd vise vel det. Jeg har ikke vedtaget at PCM lyd er problemet, det må står for din eje regning, man har bare konstante at det er lyde der er det stor problem.
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 22-December-2009 kl. 09:58 |
Så Avatar i Aalborg i aftes og der var ganske rigtigt lidt hakken i lyden i de første 20 minutter. Herefter døde det ud og i de sidste 2 timer var der intet at bemærke. Vil ikke sige, at det ligefrem kunne ødelægge oplevelsen, men det afhænger nok af, hvor krakilsk man er.
Selve filmen er ganske ok og plottet kunne have været skrevet på bagsiden af en serviet, men man skal godt nok være en muggen gammel stodder, hvis man ikke bliver imponeret over det tekniske overskud og den visuelle overdådighed, der præger filmen. 3D effekten fungerer fantastisk til denne film, selvom der ikke på nogen måde er noget revolutionerende i den.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Raskolnikov
Super bruger
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 12:31 |
Har lige talt med Biocity og fejlen er nu fikset! Så jeg skal se Aavtar 3D i dag kl. 17
|
 |
Raskolnikov
Super bruger
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 21:45 |
Jeg har lige ændre titlen på tråden.  Mine tanker om Avatar som film og oplevelse: Wow for en oplevelse! Avatar en oplevelse, men det er ikke nogen
perfekt film! Faktisk overhovedet ikke. På en eller anden mærkelig måde
fungerer det dog. Der bliver trykket på de emotionelle knapper og man
sidder og tænker at nøj hvor er det en kliché eller hvor det
følelsesladet, men alligevel bliver man underligt nok revet med! :)
Historien er banal, men det gør egentlig ikke noget. Man bliver utrolig
revet med og jeg synes faktisk at filmen var rigtig spændende mange
steder. Her oplevede jeg også at 3D effekten bidrog til at man levede
sig endnu mere ind i de hektiske scener. Effekterne er meget
imponerende og man kommer hurtigt til det punkt hvor man ikke tænker
over, at man sidder og ser på en computerskabt verden og dette er vel
det ypperste mål for special effects? Navierne er ( naive? ) meget
livagtige og man føler faktisk noget for disse blå skabninger. Særlig
deres ansigts mimik og øjne er meget imponerende. Man
kan opsummerer det på denne måde: Filmen fungerer bare, punktum.
Effekterne fungerer, historien fungerer og ikke mindst 3D effekten
fungerer. Jeg fornemmer godt nok at man skal se denne film i 3D. Mange
af scenerne i junglen er helt fantastisk i 3D! Det virker faktisk
næsten som at man er til stede i den fremmede jungle. Der går lige 20
min. så har man vænnet sig til brillerne og 3D effekten og efter tænke
jeg ikke over dem resten af filmen. Vi sad dog ikke tæt nok på, da vi
kunne se "kanterne" af lærredet. Jeg tror man får den bedste effekt
hvis man sidder sådan at billedet dækker hele ens syn. Desuden kan jeg
tilføje at lyden ligeledes er helt fantastisk og virkelig bidrage til,
at man føler sig til stede på pandora. 3D systemet kan dog
sagtens forberedes og det vil nok også blive. Man taber som sagt noget
lys og kontrast og det håber jeg bliver bedre. Det ultimative ville
selvfølgelig være helt at komme af med brillerne. Mon ikke man arbejder
hørt på netop dette? 3D har i hvert fald en fremtid, men jeg tror
at der vil gå lang inden det ikke kun er "blockbusters" der bliver i
3D. Jeg sad dog at tænke på hvor fedt det kunne være at se 3D sport. Jeg
kan ikke anbefale nok at tage ind og se Avatar i 3D. Det ER en unik
film oplevelse! også selvom det langt fra er en perfekt film.
Redigeret af Raskolnikov - 27-December-2009 kl. 21:45
|
 |
Thomas H
Super bruger
Oprettet: 01-Maj-2005
Point: 343
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 22:51 |
AV Precision skrev:
Skyum skrev:
Du har fået pengene igen, og så kan jeg ikke se problemet. |
Det kan jeg godt, hvis det kun er dem der brokker sig og går før tid der får pengene igen. Når de _ved_ at produktet de leverer ikke er dén standard folk betaler for at få, så bør de enten aflyse forestillingen, dele fribilletter ud eller noget tilsvarende. Med de priser biografbilletter efterhånden er oppe i, så skal produktet altså være i orden. Lidt faglig stolthed ville ikke skade. Jeg havde en oplevelse i Biocity hvor jeg opdagede under reklamerne at en højttaler var defekt. Efter et kvarters roderi endte de med at slå dén basenhed fra, køre filmen med et kvarters forsinkelse, og uden nogen opfordring iøvrigt dele fribilletter ud til hele salen. Det synes jeg var en meget professionel håndtering (bortset fra at de var lidt længe om at konstatere hvilken enhed der var i stykker, i betragtning af at jeg kunne høre fra min plads midt i salen hvilken der var tale om...)
Jeg synes i det hele taget at prisen på Avatar 3D er ublu. Det er simpelthen for mange penge for at se en film, 3D eller ej. Hvis man så oven i købet ikke kan få gengivelsen til at fungere uden hak og udfald, så er det simpelthen for ringe, uanset undskyldningen. |
He he.. Otto, jeg tror kun det er dig der kan høre og lokalisere sådan nogle fejl. :) Hvorfor hjalp du dem ikke? :p
Bortset fra det, så burde du da gøre noget opsøgende arbejde, og køre rundt til de forskellige biografer og tilbyde dem at justere deres udstyr. Jeg synes tit at det står uskarpt og skævt i forhold til lærredet/tæppet(gardinerne).. :)
|
Med Venlig Hilsen Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
|
 |