recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En helt nede i kælderen bio...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En helt nede i kælderen bio...

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 18:10
som skrevet er min Onkyo TX NR 616 stået af, overvejer enten en at købe en i samme klasse eller gå op i klasse og købe noget brugt? Der er jo fordele og ulemper ved begge dele, en ny har garanti, en brugt har vænsentlig mere kraft for pengene, er der nogen andre gode forslag til mit setup?

Mit eget Forslag:

Ny: Denon AVR X2000 pris 3800.-
Brugt. Onkyo TX NR 809 pris 3800 (er det en passende pris, lidt over 2 år gl)

Alt det moderne som f.eks. airplay, dlna osv. har jeg ikke brug for (har et apple TV).

Andre gode bud?


Redigeret af jonit - 11-Februar-2014 kl. 18:13
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 10:12
3800 for en Onkyo TX NR 809 er alt for meget. Men køb af brugt receiver kan der fås en ældre topmodel til det en mellem klasse ny koster.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 13:14
Ja det er jo det, men der er mange på markedet, og der er jo ikke garanti på mere, men fejl viser sig vel i starten som med min egen. Forventet Levetid uden fejl er vel rimelig længe på en topmodel?

Hvad skal en Onkyo 809 så koste? 3000?

Men den er vel et meget godt bud på en step up fra en denon x2000?

Ander bud på brugte (eller nye) er er værd at kigge efter i området 3000 - 4000 kr.-

Min krav er til en 7.1 AV reciever er; min. 5 hdmi indgange, gerne 2 hdmi ud, audyssey multieq xt, godt med power, dsd, De nye HD lydformater Dolby TrueHD og DTS HD MA.
 har et bud på en Yamaha RX-V3067, den er da heller ikke helt ved siden af, er 4000 ok for en sådan?


Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 13:52
Det er sjældent at jeg synes plantegninger og så den endelige indretning bliver ens. I dit tilfælde har du ramt det klokke rent! Virkelig flot setup. 

Hvor gemmer du udstyret (forstærker o.s.v) henne?

Jeg leger lidt med tanken om at købe et Elite Screen lærred af samme stil som dit, er du tilfreds med det?
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 14:03
Forstærker etc. står omme i hjørnet bag sofaen i en hjemmebygget rack reol. gav lidt problmer med romoten i starten, men købte en Logitech Harmony Smart Control universal remote som sender et RF signal til en IR sender/modtager som står i reolen, så nu kan jeg fjernebetjene det under dynen, hvis jeg vil...

Elite screen lærredet.... ja, jeg er meget tilfredes. Kiggede på dyerere lærreder i hifi klubben, men tænkte det må kunne gøres billigere, og fandt frem til at elite screen lavede nogle ganske gode lærreder til en fornuftig pris. Så efter læsning af div test hoppede jeg ud i det og købte et. Har ikke fortrudt, det er solidt, let at samle og formidabel billedkvalitet, i mine øjne ligeså god som de dobbelt så dyre lærreder jeg så på i hifi klubben med samme projektor, men det er selvfølgelig en subjektiv vurdering. Men det levede fuldt op til mine forventninger.

Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 15:47
ved ikke om SoSfarum tager fejl af en ONKYO 609 og en 809, for jeg vil da mener at prisen er ok, men nu er det så også mig der har den til salg
(jeg har en mindste pris på kr.3.500,-, det er pga DBA jeg skriver fast pris, så er jeg nogenlunde fri for bud på kr.1000,- o.s.v)

Hvis du ikke skal bruge 3D, streaming o.s.v., så ville jeg nok finde en ONKYO TX-NR875 eller lign. som bør kunne købes til kr.1.500-2.000,-
den har dog nogle år på bagen efterhånden.

den Yamaha 3067 synes ser god ud til prisen, jeg ville personligt ikke have betænkeligheder ved at købe den. (jeg kender ikke sælger)

i øvrigt lækkert program til IPAD'en, bruger det selv til at designe min hjemmebio. Dog synes jeg de overdriver noget når de skriver der 65.000 enheder (møbler o.s.v.) at vælge i imellem.


Redigeret af MulleB - 12-Februar-2014 kl. 15:49
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 17:42
MulleB: Ja det med brugt er altid svært at prissætte, vi mister jo desværre en del spm regel når vi skifter ud i grejet.

Overvejer stadig hvilken løsning det skal være.

Recieveren skal kunne håndtere 3D, eller havde jeg også kigget på Onkyo TX-NR 875...

Streaming er lige meget, klarer det gennem airplay på apple tv.

Hvad er det for et program til ipad du snakker om?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 18:17
Det er det program du har designet dit rum med.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 18:19
Nå nu er geg med, ja det er ikke så tosset
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 19:47
Hvad hedder programmet? Det er gået min næse forbi, hvis det har været nævnt. :)
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 19:55
interior design for ipad
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 08:26
Mht til dine mørklægningsgardiner, der gjorde jeg det i min gamle lejlighed at jeg monterede "L" formede lister i siderne af vinduet hvor rullegardinet løb bagved og den vej fik det helt mørkelagt. Det tog heller ikke noget lys om dagen.

Mvh Mark
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu