recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En helt nede i kælderen bio...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En helt nede i kælderen bio...

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 21:39
Hej, ja det er et fedt rum, kan lidt af det hele, har lige udvidet mit pc setup med 3 skærme til Fly og racer simulator. Så anvendelser er der mange af, hænge ud rum for de unge, film med super fed lyd og billede, musik lytte, se koncert og spille selv, syning, kontor, Spil pc, simulator, xbox, ja underholdt skal man nok blive.

Jeg har i det endelige rum et frit spændt på 2.18 m og det er fint, man føler ikke at loftet hænger lige over en, men det må heller ikke være lavere. Når man spiller xbox med Kinect skal man ikke hoppe for højt hvis man er en voksen, så får man mærker i loftet og også ondt i hovedet ;-)

Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
rammy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rammy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 14:24
Det er et rigtig fedt rum det der! Går selv med tænker om at få lavet noget i samme stil i vores kælder.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 16:54
Puster lige lidt liv i denne gamle tråd igen, hvis der stadig er nogen derude som lytter med.
Jeg har sidenhen opdateret min medie afspiller til et Aplle TV4k, med Infuse 6 pro app som min medie afspiller, og det var et super godt valg. Infuse 6 pro fungerer bare helt perfekt og synkroniserer det hele automatisk med det ATV4K som jeg få dage efter købte til stuen også.
Applee TV 4K kan noget med billed kvalitet billedet, jeg har nu fået super skarpe farver, det var nærmest som at have fået ny projekter, og at kunne aspille 4k filer er også super fedt, trods mit øvrige setup kun er 1080P, vil jeg påstå, at det giver mere dybde i billederne grundet en højere bitrate samt et mere optimeret codec. Og så har man jo også mulighed for kunne afspille nogle af de restaurerede udgaver af lidt ældre film som kun kommer i 4K ;-) Rumrejsen år 2001 ser bare fantastisk ud nu.

Alt i alt en super fed opgradering.
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 17:05
Går og tænker på en tactile transducer upgrade også. Ja ja jeg har jo min elskede SVS PB 13 Ultra sub, som kan flytte en masse luft, og det ryster også fint i hele hele huset ved høje lydtryk, men det er her at hele familien ikke er blevet helt enige endnu, så måske en buttkicker var det næste move...

Jeg har jo en tre/fire personers sofa, tønker jeg kan nøjes med en stk skruet inden selve ryklænet.

Jeg har kig på en Earthquake MINIQUAKE MQB1, har læst godt om den som altertiv til en Buttkicker LFE.
Tænker at drive den med en Crown XLS1002 forstærker, bridged.

Nogen der har erfaringer med Buttkicker og earthquake tactile transducers som har nogle anbefalinger?

Løsningen skal være effektiv, men billig.

Har desværre læst at Buttkicker LFE kan have problemer med "bottum out" og at deres BKA1000N forstærker kan finde på at stå af pludseligt?


Redigeret af jonit - 07-November-2019 kl. 17:07
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Går og tænker på en tactile transducer upgrade også. Ja ja jeg har jo min elskede SVS PB 13 Ultra sub, som kan flytte en masse luft, og det ryster også fint i hele hele huset ved høje lydtryk, men det er her at hele familien ikke er blevet helt enige endnu, så måske en buttkicker var det næste move...

Jeg har jo en tre/fire personers sofa, tønker jeg kan nøjes med en stk skruet inden selve ryklænet.

Jeg har kig på en Earthquake MINIQUAKE MQB1, har læst godt om den som altertiv til en Buttkicker LFE.
Tænker at drive den med en Crown XLS1002 forstærker, bridged.

Nogen der har erfaringer med Buttkicker og earthquake tactile transducers som har nogle anbefalinger?

Løsningen skal være effektiv, men billig.

Har desværre læst at Buttkicker LFE kan have problemer med "bottum out" og at deres BKA1000N forstærker kan finde på at stå af pludseligt?

Jeg har haft en Buttkicker LFE i omkring 7-8 år. BKA forstærkeren kører endnu. Har hørt den bunde ud en enkelt gang, men den var blevet "fejljusteret" af et nysgerrigt barn(skruet helt op), i kombination med starten på Edge of tomorrow som har et eller andet syg 10hz peak i starten af filmen. Jeg vil sige den er rigelig kraftig, hvis man installere i "stellet" på sofaen, og ikke bare sætter den under en fod.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 18:50
Så kom der nyt legetøj til kælderen...

2 stk. Earthquake MINIQUAKE MQB1 tactile transducer, én monteret i sofa og den anden i gamer stol
Drives af en Crown XLS1002 forstærker

WOW det her er fedt... hold da op, det er jo lige præcis denne "følelse" af filmen jeg har manglet :-)

Sikken en fed opgrade, og dialed in perfekt sammen med med min SVS BP 13 ultra med min Mini DSP, så kan filmen mærkes og høres som den skal.

Har lige brugt en dags tid på at gennemse alle de gode gamle demo Clip, Unbroken - yes manner, War of the world f... det er vildt...

Selv ved lave lydtryk er det bare fedt, også ovenpå i stuen, fedt for alle i huset.

Nå jeg må ned i kælderen igen, for hvad nu med "Batman the dark enigt" og ...... vi høres ved, jeg kan mærke det



Redigeret af jonit - 16-November-2019 kl. 18:52
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu