recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En hjemmebio bliver til *færdige billeder s. 11*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En hjemmebio bliver til *færdige billeder s. 11*

Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 11:43
Umiddelbart kunne der jo godt være plads til et møbel i dobbelt længde under TV'et. Det ville give et lidt andet udtryk. Det nuværende ser lidt småt ud hvor det står. Det ligner et IKEA Bestå møbel, som nemt kan udvides med endnu en sektion - og evt. toppes op med en hvid glasplade ovenpå.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 11:57
Utrolig lækkert projekt, og resultatet er også klart blevet fedt!

Som Torben siger vil det se endnu bedre ud med et bredere møbel, dette er jo dog ikke noget vi skal afgøre.. ;) Personligt syntes jeg det ser lidt luntet ud nu :)

Hvorfor gjorde du ikke lyden usynlig med indbygning i front også, og så med et decideret lytte rum hvis dette ønskes? Hvis jeg selv nogen sinde bygge hus skal alt lyd da skjules med indbygning :D
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 19:51
Lækkert projekt.

Hvad er det for en loftlampe, du har på en af dine billeder ??
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 14:37
Medmindre jeg er helt gal på den, så har dette byggeri taget snart 1 år. Skyldes det nævneværdige forsinkelser, eller at i selv har lavet meget af det?

Det ser forøvrigt kanon godt ud, det hele. Trykprøven er nærmest perfekt!
Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MC_Disko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Hejsa Disko

Ser sgu godt ud! Hvor blev centeren af? :)

Desuden - de mi3er skal da rykkes ud fra væggen ikke? Basporten sidder jo bagpå? :D

Super herligt for jer, nyt lækkert hus... :) Vi skal selv flytte her om et par måneder, glæder mig også vildt meget...

Vi havde lige holdt fødselsdag, så højtalerne var flyttet tættere på vægen. De er tilbage på deres plads nuWink Centerhøjtaleren er ikke købt endnu, den bliver heller ikke prioriteret så højt lige pt. 

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Umiddelbart kunne der jo godt være plads til et møbel i dobbelt længde under TV'et. Det ville give et lidt andet udtryk. Det nuværende ser lidt småt ud hvor det står. Det ligner et IKEA Bestå møbel, som nemt kan udvides med endnu en sektion - og evt. toppes op med en hvid glasplade ovenpå.

ja det har du ret i. Ja det er et Ikea bestå møbel, og jeg havde da os mine overvejelser om at forlænge møblet med en sektion (måske det også kommer) der er en glasplade på nu. generelt er det bare top fedt at Ikea er begyndt på at lave en fin afslutning i glas, det har jeg manglet tidligere Tongue

Oprindeligt skrevet af whazz whazz skrev:

Utrolig lækkert projekt, og resultatet er også klart blevet fedt!

Som Torben siger vil det se endnu bedre ud med et bredere møbel, dette er jo dog ikke noget vi skal afgøre.. ;) Personligt syntes jeg det ser lidt luntet ud nu :)

Hvorfor gjorde du ikke lyden usynlig med indbygning i front også, og så med et decideret lytte rum hvis dette ønskes? Hvis jeg selv nogen sinde bygge hus skal alt lyd da skjules med indbygning :D

Jeg har aldrig været den store tilhænger af indbyggede front højtalere. der er jeg mere til de store højtalere, som også kan bruges til musik brug.
der er trukket tomrør rundt til de forskellige rum, så på sigt kan jeg sætte flere lofthøjtalere op - for at udnytte flere zoner.

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Lækkert projekt.

Hvad er det for en loftlampe, du har på en af dine billeder ??

det er en lampe fra Vita, og modellen hedder Silvia i 45cm, den fås i Coop butikkerne og kan oftest findes på tilbud til en 349-399 kr uden fatning. Efter min mening er det en flot og billig lampeSmile og den kan altid piftes op med en anden farve ledning.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Medmindre jeg er helt gal på den, så har dette byggeri taget snart 1 år. Skyldes det nævneværdige forsinkelser, eller at i selv har lavet meget af det?

Det ser forøvrigt kanon godt ud, det hele. Trykprøven er nærmest perfekt!

Du er ikke helt galt på den, vi startede hele projektet juli 2012, hvor vi rev det gamle sommerhus ned, i mens arbejdede vi på at tegne huset og gøre byggeansøgningen klar, den blev indsendt og i slutningen af november fik vi byggetilladelsen hvorefter projektet kunne begynde. Vi kom dog ikke lagt før frosten satte ind. Det blev derfor først slut april 2013 før vi for alvor kunne starte byggeriet. og var så færdig her i midten af december 2013. hele projektet er selvbyg, og jeg har selv stået for hele byggeentreprisen. Var nok heller ikke gået i gang med hele projekt, hvis det ikke var fordi jeg havde den rette tekniske interesse, forståelse og uddannelse bag mig.
Trykprøven giver også en ganske fin indikation på den perfektion der er lagt i projektetSmile Jeg HADER klamphuggeri.

Redigeret af MC_Disko - 05-Februar-2014 kl. 13:32
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

Du er ikke helt galt på den, vi startede hele projektet juli 2012, hvor vi rev det gamle sommerhus ned, i mens arbejdede vi på at tegne huset og gøre byggeansøgningen klar, den blev indsendt og i slutningen af november fik vi byggetilladelsen hvorefter projektet kunne begynde. Vi kom dog ikke lagt før frosten satte ind. Det blev derfor først slut april 2013 før vi for alvor kunne starte byggeriet. og var så færdig her i midten af december 2013. hele projektet er selvbyg, og jeg har selv stået for hele byggeentreprisen. Var nok heller ikke gået i gang med hele projekt, hvis det ikke var fordi jeg havde den rette tekniske interesse, forståelse og uddannelse bag mig.
Trykprøven giver også en ganske fin indikation på den perfektion der er lagt i projektetSmile Jeg HADER klamphuggeri.

Jeg synes det er et helt fantastisk resultat, som i forhåbentlig føler har været tiden og "besværet" værd.
Jeg ville ønske jeg selv havde tiden til det samme. Og medmindre jeg stiller træskoene inden for de nærmeste år, så skal det da nok også lykkedes mig at få lavet min helt egen drømmebolig. Tilbage i firserne blev jeg udlært trikker, og gik på mange byggerier af samme slags. Så man har helt klart nogle ting i baglommen, ikke mindst hvad angår klamhuggeri man ikke ønsker LOL
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 03:19
Det er satme godt håndværk. Er sgu vild med din sans for detaljer.
Ret imponerende at se, hvor tæt det egentlig var på dine sketch-ups. 
Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MC_Disko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 10:34
Tak. Ja der er ingen grund til at gå på kompromis når man kan lade vær :) ja sketchup tegningerne er uhyggeligt tæt på det færdige resultat :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 101112

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu