|
En lille bøn |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-November-2015 kl. 19:07 |
|
Er der nogen her, der sidder med et nogenlunde opdateret Samsung tv i serien F6500 eller F6800 og har adgang til et par høretelefoner? I så fald, hvad sker der på skærmen, når/hvis høretelefonerne sluttes til høretelefonsudgangen?
Takker på forhånd. ![]() |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Slet ingen?
![]() |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvad sker der med dit.? Nu har jeg et ældre Samsung, og der sker det, at de interne højtalere afbrydes, og når der justeres volumen vises et Headset ikon på Volumebaren når der justeres på lyden. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Jeg har tilsluttet permanent. For forstærkning lader jeg forlængerhøjtalerledningen gå igennem en computerhøjtaler. Fantastisk lyd og nem lydjustering.
Og lyden på tv kan efter ønske justeres til andet niveau og bruges samtidig. Redigeret af bentpetersson - 24-November-2015 kl. 12:53 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Bruger også Headset Out til Soundbar, det er helt problemfrit. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Først og fremmest vil jeg lige takke jer for jeres input.
Det er vist på sin plads med lidt baggrundsinformation. Grunden til mit spørgsmål er fordi min mor har en model i F6800 serien (samme som F6500, blot med andet design). Hun er egentlig glad nok for det, selvom det har nogle nykker, som jeg håber/regner med kunne være løst med en firmware opdatering. Jeg har bare aldrig turdet gøre dette pga. denne udtalelse i den gamle F8000 tråd. Indrømmet, det er en anden serie, men typisk har "gode ideer" det jo med at brede sig henover alle serier. Min mor har nemlig også en "soundbar" tilsluttet tv'et, hvis man kan kalde QTV2 sådan. Den er tilsluttet via headphone udgangen (ligesom hos nogle af jer, hvis jeg har forstået det ret). Godt nok giver det ikke den *helt* optimale lyd sammenlignet med optisk digital, men den er mere end fin og det tillader hende at styre lydstyrken med tv'ets fjernbetjening. Min mor er en ældre dame og hun ville blive både forvirret og irriteret, hvis hun fik den beskrevne meddelelse på skærmen, hver gang hun skruer op eller ned. Problemet er jo, at man, såvidt jeg ved, ikke kan rulle firmware opdateringer tilbage, og selv hvis man kunne, så har jeg netop ikke den version, hendes tv aktuelt har (1008 mener jeg det er). Alt dette har gjort, at jeg hidtil har udskudt alt der hedder firmware opdatering på hendes tv, så meget jeg ellers måtte have haft lyst til det. Men der kunne jo lige så godt være tale om en irrationel frygt fra min side, så jeg ville lige checke herinde i håbet om endeligt at få afklaret det. |
||
|
||
![]() |
||
|
Det må være noget der fremkommer på de nyere modeller, for det er ikke på de ældre, mit er en 2011 model, jeg ville da godt nok blive godt gal hvis man skulle se på en sådan meddelse hvergang man skruer op og ned, det må da kunne undgås.?? Hvordan vil TVet kunne kende forskel på en Soundbar og et Headset, for det forekommer vel ikke når et Headset er tilsluttet.?? |
||
|
||
![]() |
||
|
Ja, jeg ved ikke helt hvordan det virker, og jeg har som sagt ikke været modig nok til selv at finde ud af det.
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
Må jeg lige være så fræk at spørge hvilke modeller I begge helt konkret har? Jeg kan se, at Radiomanden har en 40" 7005, men det er uklart hvilket år den er fra (serie C, D, E etc), mens jeg slet ikke kan se noget for dig, Bent. |
||
|
||
![]() |
||
|
Mit er helt precis et UE40D7005, så som skrevet helt nyt er det ikke. |
||
|
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
har et Samsung F6500 har haft et sæt JBL Creature og senere Beolab 4 sat til på kontor tv´et ...den siger ikke noget, det fungere bare som hvis jeg styrede lyden normalt.
Dog vist med et HEADPHONE logo |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Det er slet ikke frækt at spørge. Jeg har haft et Samsung UE55F9005 og har nu et JS9005. Begge TVs var tilsluttet på min nævnte måde.
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |