recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En nørd VISA Gåde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En nørd VISA Gåde

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En nørd VISA Gåde
    Sendt: 16-Juni-2020 kl. 13:37
Hej,
Idag var det så min tur til at få spærret mit VISA af NETS pga. af mistænkelige transaktioner, det drejer sig om +100 små transaktioner fra i nat med små beløb på 1 dollar. Nuvel det kan jo ske, men så ringer konen og fortæller at hendes kort har været udsat for præcis det samme inat. Jeg ringer til min bank der fortæller at jeg er den eneste der har ringet idag omkring spærret VISA. 

Så nu tænker jeg at det er alligevel er noget af et sammentræf at vi begge er udsat for den slags på samme tid, når det aldrig er sket før.

Bonusinfo
Vi deler WIFI (Yousee kabel) men har ikke en fælles pc. 
Vi handler Aldrig/ sjældent de samme steder på nettet, ihvertfald ikke de seneste 3 måneder.

Den eneste ting jeg kan komme på er at mit 1 måned gamle modem fra yousee er blevet kompromitteret, men er dette muligt/ sandsynligt??

Hvad tænker I??


Redigeret af Valde1936 - 16-Juni-2020 kl. 13:38
Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikkelAnd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 14:25
Den eneste måde din router/modem kan opsnappe kortoplysninger er hvis du har handlet ved en webshop, der enten ikke krypterer forbindelsen under betalingen eller hvis modemmet har ageret man-in-the-middle.

Ingen kryptering resulterer i moderne browsere med en advarsel i adresselinien (ikke sikker), og det bør man tage ret alvorligt.

Hvis den agerer man-in-middle skal i enten på et tidspunkt have installeret et certifikat på Jeres enheder for at undgå grimme certifikat-fejl.
Alternativt er at hvis i ikke har installeret certifikat så vil der være certifikatfejl på *rigtig* mange sider i besøger.

Hvis der er korrekt kryptering, så kan jeg ikke forestille mig at modemmet har haft nogen som helst mulighed for at opsnappe kreditkortoplysninger.

/mikkel
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 15:51
tak Mikkel,
Det er et lille mysterium hvordan vi begge bliver “angrebet” på samme tid
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 16:18
Sjovt nok blev mit visa dankort også spærret i sidste uge. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, på brevet fra banken stod der under årsagen "spærret (blød)" hvad det så end betyder. 
Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikkelAnd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 16:20
En blød spærring kan ophæves igen via webbank eller evt. app.
En hård spærring kan ikke ophæves og der skal et nyt kort til.

/mikkel
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 16:22
Hvad er baggrunden for denne tråd - foregår der noget af en eller anden art?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

  Så nu tænker jeg at det er alligevel er noget af et sammentræf at vi begge er udsat for den slags på samme tid, når det aldrig er sket før.

Hej.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om i skulle være medlem ar den samme forening eller organisation, og at de trækker kontingentet fra begge jeres konti, og derfor har begges jeres konto oplysninger?

Hilsen Carsten.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 17:07
Da jeg sidste gang jeg hørte om noget i samme stil, der var det YouSee, som i løbe af dagen 75 gange havde trukket beløb på 1 kroner fra folks betalingskort.

Det fik bankerne til at lukke kortet.

Måske har YouSee lavet det samme igen hos dig?

Læse mere her: 

Jeg har haft misbrugt mit kort op til flere gange og kender andre som har oplevet det samme. Det har aldrig kun være 1 krone som er trukket, men større beløb.
Alle gangene har det været en webbutik som har mistet betalingsoplysningerne og ikke sikkerheden på mit eget netværk som har været problemet.

Jeg blev træt af at få lukket mit kort og skiftede til Revolut, hvor jeg kan have et virtuelt kort, som jeg lukker for, når jeg ikke bruger det.
Det giver også fordelen at jeg kan betale med pund og dollar til gods kurs når jeg handler på udenlandske webbutikker.

Jeg kan sende en link på en PB til dem, som ønsker at benytte Revolut. Det plejer at udløse et gratis betalingskort. Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 17:19
ikke Yousse denne gang, som sagt +100 gange 1 dollar hævet fra forskelllige ukendte steder i verden
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 17:25
formålet er at jeg og konen begge har fået spærret kortet efter vi begge er blevet”angrebet” i nat. Da vi ikke har sammenkørt økonomi ellers er det lidt mystisk at begge kort bliver udsat for det samme, tænker der måske var noget vi overser. Ellers er det som sagt noget af et tilfælde. Anyways ved jeg der er en del nørder med en del it viden herinde... Hvis det er fejl vi har begået vil vi da gerne undgå den samme fejl igen

Redigeret af Valde1936 - 16-Juni-2020 kl. 17:35
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 19:51
Er der nogen der har kunne tilgå jeres kort fysisk på et tidspunkt? I en garderobe, rengøring på et hotelværelse, en restaurant hvor det første kort “ikke virkede” etc...?
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 21:44
nej, min gamle far fra Jylland lærte mig altid at have min pung i lommen🤓

Redigeret af Valde1936 - 16-Juni-2020 kl. 21:46
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu